blog, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, shop/, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, wp, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30,
Download WordPress Themes, Happy Birthday Wishes
High Interest
Fruit One Neotech Audio Cables

Unison Research S6 Tube Integrated [Review]

advertisers-banners-bar






contact e-mail: abouthifi@gmail.com






 

UNISON RESEARCH S6 ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ

 Αξεπέραστες, κλασσικές αξίες στον χώρο των λαμπάτων με EL34 Ιταλικών Ολοκληρωμένων !

.

by hiendnews.gr team & D. Dravopoulos

Σε μία περίοδο δύο δεκαετιών όπου οι λαμπάτες push-pull σχεδιάσεις χαμηλού και μέσου κόστους έχουν επιβληθεί και απέφυγαν επιμελώς να γίνουν μόδα, το να καταφέρεις να διαφοροποιηθείς από τον ανταγωνισμό είναι κάθε άλλο παρά εύκολο. Την τέχνη όμως της διαφοροποίησης μέσω του design αλλά και επί της ουσίας τη γνωρίζουν πολύ καλά οι Ιταλοί και φυσικά την εφαρμόζουν και στην περίπτωση του S6. H Unison είναι μια εταιρεία που έχει χαράξει τον δικό της δρόμο τόσο στον τομέα της αισθητικής (το ξύλινο φινίρισμα των σασί της δεν περνούσε ποτέ απαρατήρητο) όσο και της προσέγγισης στον ήχο, μιας που διέθετε κατά κόρον SET υλοποιήσεις μα επίσης, πάντοτε μοντέλα σε καθαρή τάξη Α ως Paralleled Single Ended με τις γνωστές λυχνίες εξόδου EL34 ή 6550/KT88 ή και δικής της παραγωγής (!). Η ίδια εταιρεία κατασκευάζει εδώ και χρόνια και μια σειρά προϊόντων που φέρουν την ονομασία Unico, τα οποία βασίζονται σε υβριδικές σχεδιάσεις, με σκοπό να δημιουργήσει μια προσιτή γκάμα με πολύ καλή οδήγηση & ανώτερη μουσικότητα.

Η Unison πάντοτε εστίαζε στην κατηγορία των προσιτών μα χειροποίητων ‘made in Italy’ Single Ended Parallel τάξης Α σχεδιάσεων, κάνοντας την διαφορά σε σχέση με τον πυκνό ανταγωνισμό. Προ αρκετών χρόνων (δώδεκα και πλέον) σχεδίασε και κλασσικότερα push-pull σε τάξη Α/Β, λανσάροντας αρχικά τον μεγάλο P70 και στη συνέχεια τον Ρ40, μοντέλα που δεν παράγονται πλέον. Και αυτό ίσως, διότι μέσα σε ένα ογκώδες πλήθος ανάλογων σχεδιάσεων στη μεσαία και υψηλομεσαία κατηγορία, αναρωτιέται κανείς πώς μπορεί να διαφοροποιηθεί μια νέα σχεδίαση που θα πήγαινε τελικά κόντρα με τον διαχρονικό ήχο και άποψη της Unison Valve, δηλαδή αυτόν των σχεδιάσεων P.S.E. Class A που κράτησαν ψηλά την εκτίμηση και απέδωσαν υψηλή βαθμολογία έπειτα από πολυετή (αυστηρή) κριτική ακροατών & περιοδικών. Αυτή η απορία απαντάται όταν αντικρίζεις ξανά τον S6, που, παρά τη σχετικά compact σε μέγεθος παρουσία του, καταφέρνει να διαχωρίζεται με επιτυχία από τους ανταγωνιστές του. Η στιλιστική επιλογή της χρήσης ξύλινης πρόσοψης (κατόπιν επιλογής του αγοραστή του) με τα ευμεγέθη μεταλλικά ρυθμιστικά στάθμης και επιλογείς, δίνουν μια ξεχωριστή αισθητική, την Ιταλική ταυτότητα. Η στιλιστική άποψη αυτή κερδίζει με τις τρεις συν τρεις λυχνίες κάθε καναλιού επιλογής EL34/6CA7 να εδρεύουν δεξιά και αριστερά των μετασχηματιστών, ομοίως και οι 12AX7 μικρότερες ‘driver tubes’. Μοναδική ένσταση όσον αφορά την εμφάνιση του S6 ολοκληρωμένου -κατά την ταπεινή μου/μας άποψη- είναι η παρουσία του πλήρους λογότυπου της εταιρείας στην επιφάνεια της ξύλινης πρόσοψης, παρά η τοποθέτηση αυτού σε μέγεθος ‘μανικετόκουμπου’ μπροστά στο μαύρο σασί που περιβάλλει τους μετασχηματιστές (και στο κέντρο).

Η ισχύς ανέρχεται έως τα 35 watt ανά κανάλι, όπως προαναφέραμε όλα σε τάξη Α. Οι EL34 λυχνίες σε αυτή την συνδεσμολογία paralleled single ended προσφέρουν ανώτερη λεπτομέρεια, σώματα και υγρασία σε όλο το φάσμα, κάτι που ανάλογα σχέδια βασισμένα στις 6550 ή τις οικονομικότερες KT88 στην αγορά λυχνίες εξόδου δεν μπορούν να κατακτήσουν, στον εδώ βαθμό. Περισσότερα όμως σχετικά με το πως συνολικά μας ακούστηκε ο Unison S6 του σήμερα, στις πιο κάτω παραγράφους. Επιστρέφοντας στα βασικά και τεχνικά, στον τομέα των εισόδων / εξόδων ο ολοκληρωμένος ενισχυτής προσφέρει 5 εισόδους line, μία έξοδο σήματος προς εγγραφή (tape) και όπως είναι φυσικό τις μπόρνες εξόδου προς τα ηχεία (προεπιλογή το τύλιγμα για φορτία 6Ω ως μέση-οδός αντίστασης ηχείου).

Κάθε λυχνία τύπου EL34 εξόδου διαθέτει σημεία μέτρησης πόλωσης, ρυθμίζεται από το χρήστη ενώ υπάρχει για κάθε κανάλι ένας μετρητής κινούμενου πηνίου ώστε να βοηθήσει στην ανάγνωση και ορισμό της σωστής τιμής. Εάν αφαιρέσετε τις λυχνίες εξόδου και τις ‘ανακατέψετε’, θα πρέπει να ελέγξετε και να επαναφέρετε ξανά την συνιστώμενη τιμή πόλωσης. Είναι αρκετά εύκολο να προβείτε σε αυτό τον έλεγχο και ρυθμίσεις. Αφού έρθουν οι τιμές κάθε λυχνίες στο ιδανικό εύρος, δεν θα χρειαστεί να προσαρμόσετε ξανά την πόλωση αν και αξίζει να τις ελέγχετε κάθε μερικούς μήνες, απλώς για να βεβαιωθείτε ότι τα πράγματα δεν έχουν παρασυρθεί. Φυσικά, κάθε συνολική αντικατάσταση λυχνιών εξόδου με καινούργιες απαιτεί επανέλεγχο και ρύθμιση εκ νέου των ρευμάτων της κάθε μιας. Αναλυτικότερες οδηγίες δίνονται στο βιβλίο οδηγιών ή και στην πράξη, στα καταστήματα ακρόασης και πώλησης των Unison Research. Να υπενθυμίσουμε για πολλοστή φορά πως οι λυχνίες εξόδου έχουν μια μέση διάρκεια ζωής από 2.500 έως 4.000 ώρες και οι μικρότερες 12AX7 περισσότερες από 5.000 ώρες. Τηλεχειριστήριο που συνοδεύει τη συσκευή διατίθεται και είναι αντάξιο της φήμης και αισθητικής της Unison. Ο ενισχυτής καταναλώνει έως 265W και προσφέρεται σε εκδόσεις τόσο των 220V όσο και 240V (εκτός επίσης του βολτάζ για τις χώρες των 110-120V).

Ακούγοντας.

Αν όπως λέγεται τρώγοντας έρχεται η όρεξη, τότε η εγκατάσταση του S6 σε κάνει να θέλεις να τον ακούσεις. Τοποθετούμε τις λυχνίες με το …λευκό γάντι μας, συνδέουμε πηγές-ηχεία, τροφοδοσία και έτοιμοι σε έξι λεπτά! Καταρχήν, η θέα των αναμμένων λυχνιών σε διάταξη και χωρίς προστατευτικό πλέγμα να τις περιβάλλει είναι το θέαμα που πάντα σε κάνει να περάσεις σε μουσικές απολαύσεις διαρκείας, όπως άλλωστε συμβαίνει με όσους λαμπάτους αφήνουν σε κοινή λαγνεία τα κάλλη τους. Η αίσθηση των περιστροφικών ασημένιων χειριστηρίων χαρίζει επιπλέον πόντους στον τομέα ποιότητας κατασκευής και συνολικής κλάσης που αποπνέει ο συγκεκριμένος ενισχυτής.

Ένας Ιταλικός λαμπάτος καλείται να κάνει αυτό για το οποίο έχει φτιαχτεί: κατά την κρίση μας να προκαλεί αισθησιασμό και να ‘παίζει’ χαρισματικά-προκλητικά στην κατηγορία του χωρίς να χρειάζεται πολλή ώρα -το πολύ τριάντα λεπτά- για να ξεδιπλώσει τον χαρακτήρα του. Έτσι και ο Unison Valve S6 δεν ντράπηκε να δείξει πως έχει επιλέξει την πλούσια ηχοχρωματική παράθεση κι ότι ενδιαφέρεται για την ανάσυρση και των πιο μικρών λεπτομερειών, εκ πρώτης. Ταυτόχρονα, είναι περισσότερο δυναμικός από το παλαιότερο μοντέλο S6 (που κυκλοφορούσε τέλη ’90s έως αρχές 2000 και έφερε τις λυχνίες σε σειρά και μπροστά) με αρκετή ισχύ για να οδηγήσει τα δίδρομα ηχεία της Triangle Comète Ez σειράς Esprit 2022 & ProAc Response της δοκιμής σε στάθμες rock ψυχαγωγίας διαμερίσματος! Προσέξτε πάντα το ηχείο επιλογής σας να μην ανήκει στην κατηγορία των ιδιαίτερα «ρευματοβόρων». Δεν συζητάμε πως αν είστε μελετημένοι στις αγορές σας και τις απαιτήσεις των ηχείων ‘συμβίωσης’ με τριαντάβατους λαμπάτους θα έχετε μόνον το κέρδος. Εμείς ανακαλούμε και από μνήμης, για παράδειγμα, πως θα δένει μια χαρά με τα Γαλλικά επίσης προσιτά ηχεία της Davis Acoustics ευαισθησίας >90 db ή ακόμη και με τα (χρόνια στους χώρους μας) δίδρομα Duevel Planets omnidirectional μικρά δαπέδου. Ναι, υποστηρίζουμε με αυτά και συνδυαστικά με τους Unison θα λάβετε μουσική και μόνον μουσική, χωρίς ο ήχος να γίνει ποτέ κουραστικός.

Οι ακροάσεις ξεκίνησαν στο ηχείο Kurt MK2 της Club-27.com, μεσαίας-υψηλής ευαισθησίας (~94db), όπου με & μας συντροφεύει εδώ και ένα χρόνο περίπου. Αυτό αποτελεί ιδιαίτερα εύκολο φορτίο με σχεδόν σταθερή αντίσταση κοντά στα 8Ω, σταθερό ωμικό χαρακτήρα σε όλο το φάσμα. Έτσι, αν οι διαστάσεις του χώρου είναι μικρές-μεσαίες και οι στάθμες της τάξεως των έως 100 db αρκούν για τα καθημερινά σας “live events”, το συγκεκριμένο επίσης δίδρομο με tweeter φόρτισης κόρνας δίνει την ευκαιρία στους ενισχυτές μικρής-μεσαίας ισχύος να ξεδιπλώσουν πλήρως τον χαρακτήρα τους με εξαιρετική λεπτομέρεια. Αν και δεν θα κοιτάξουν στα μάτια τα Triangle & ProAcs δίδρομα όσον αφορά την τελική ομοιογένεια όπως επίσης τις διαστάσεις σκηνής που ξετυλίγουν με ανωτερότητα τα Γαλλικά και Εγγλέζικα αντιστοίχως. Ο Unison S6 διαθέτει ικανή πυγμή-έκταση στις χαμηλές, που υπερκαλύπτει με άνεση τις απαιτήσεις ενός ηχείου μεσαίου όγκου, ενώ στην πέριξ των 100 κύκλων διαθέτει σφρίγος και σωστή απόσβεση. Έτσι ακούγεται δυναμικός, χωρίς να είναι βιαστικός, αλλά χωρίς να δίνει ποτέ την αίσθηση πως μένει πίσω. Στη χαμηλομεσαία περιοχή εμφανίζεται με πλούσιο όγκο που κολακεύει τα ακουστικά όργανα και τους προσθέτει παρουσία, ενώ η μεσαία περιοχή εντυπωσιάζει με την αβίαστη απόδοση των ηχοχρωμάτων και την ιδιαίτερη αίσθηση αρμονικού πλούτου, που σε μικρά σύνολα με ακουστικά όργανα κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα, παραπέμποντας σε ακριβότερες SET υλοποιήσεις. Η συνέχεια προς το πάνω μέρος του φάσματος έχει χαρακτηριστική γλυκύτητα δίχως να χαρακτηρίζεται ‘μελό’ ώστε να στρογγυλεύει περάσματα και λεπτομέρειες. Χωρίς να μειώνει των αρμονικό πλούτο ή την έκταση στο ανώτατο άκρο του φάσματος με τρόπο που κάνουν αρκετοί push-pull ολοκληρωμένοι ασχέτως ετικέτας τιμής.

Ο S6 του σήμερα εμφανίζεται ιδιαίτερα ήσυχος, με αποτέλεσμα να αναδεικνύει με ευκολία κινήσεις, ‘αγγίγματα’ και δεύτερες φωνές που βρίσκονται κρυμμένες σχεδόν μέσα στο όριο θορύβου μιας μίξης της ηχογράφησης, ενώ σκιαγραφεί με ιδιαίτερη άνεση μικρά ακουστικά σύνολα. Η ακρόαση της Margo Timmins (Cowboy Junkies / The Trinity Session) ή του Εric Clapton (Unplugged / Reprise records), τα βραβευμένα της Norah Jones αλλά και αντίστοιχων έργων στα οποία υπάρχουν και ηλεκτρικά όργανα, Breathless (Dan Wilson / Free Life / Sony BMG), σε κάνουν να θέλεις να τα ακούσεις ξανά και ξανά με το κατάλληλο πάντα ηχείο, ενώ σε μεγάλες ορχήστρες (και με δεδομένη τη χαμηλή ευαισθησία των ηχείων) σε έντονα ξεσπάσματα θα ικανοποιηθείς με την παράθεση των δυναμικών αποστάσεων προτού ο ενισχυτής αρχίσει να δείχνει τα όριά του.

Αντίστοιχη εικόνα έδωσε ο S6 και όταν συνδέθηκε με τα Response της ProΑc και τα βάσης της σειράς Esprit από την γκάμα της Triangle Speakers, όπου οι στάθμες κινούνταν σε επίσης υψηλά επίπεδα, χωρίς όμως η παράθεση των έντονων δυναμικών αντιθέσεων στην κλασσική μουσική -κυρίως- να εντυπωσιάζει όπως στα της σχολής με tweeter κόρνας αλά Club-27 Kurt Mk2 & το πλέον οικονομικό τρίδρομο Davis Acoustics μοντέλο Mani MK2 των οκτακοσίων ευρώ. Με ηχεία αισθητά μεγαλύτερης ευαισθησίας όπως τα μεγάλα Klipschorns, ο Unison Valve απελευθερώνεται πλήρως. Κάτι το αναμενόμενο. Το χαμηλό πάντως, με όλα τα ηχεία που του προσφέραμε έχει υπόσταση και το σώμα των οργάνων σε μεγάλες συμφωνικές ορχήστρες αποδίδεται παραπάνω από ικανοποιητικά σε όλες μας τις γνώριμες καλές ηχογραφήσεις . Η εντυπωσιακή χαμηλομεσαία περιοχή συνεχίζει να κερδίζει τις εντυπώσεις σε ατάκα και αίσθηση χρονισμού, ενώ η μεσαία περιοχή εξακολουθεί με τα όλα της, ιδίως βέβαια με την καθαρότητά της & την παρουσία της να σε γοητεύει – πολύ σημαντικό. Στις κόρνες, οι υψηλές κερδίζουν και σε σπιρτάδα, με αποτέλεσμα ο συνδυασμός να διατηρεί τα ατμοσφαιρικά στοιχεία του, αλλά να μπορεί να αποδίδει με την πρέπουσα ‘ηλεκτρική’ αίσθηση και είδη μουσικής όπου κυριαρχούν ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά όργανα.

Η στερεοφωνική εικόνα του S6 αναπτύσσεται με ευχέρεια και προσφέρει πλήθος πληροφοριών για τον χώρο της ηχογράφησης και τη θέση των μουσικών. Η αίσθηση των διαστάσεων και της μορφής του χώρου είναι υπαρκτή και η ακρίβεια περιγραφής των θέσεων των μουσικών ικανοποιεί με το παραπάνω. Στο κλασικό πλέον Jazz at the Pawnshop (Chesky Records) στην απλή CD έκδοσή του (ακόμα και από streaming premium πλατφόρμες Spotify / Tidal)  η αίσθηση του χώρου του club και οι θέσεις των μουσικών συναρπάζουν, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα μικρά ακουστικά σύνολα. Σε μεγαλύτερες ορχήστρες, οι διαστάσεις της σκηνής αποδίδονται πλουσιοπάροχα, όμως εμφανίζονται κάποιες τάσεις «μαζέματος» και μείωσης της περιγραφής των θέσεων όταν ο ενισχυτής αρχίζει να πιέζεται πολύ, για να είμαστε ειλικρινείς δεν περιμέναμε κάτι που δεν είναι και εφικτό παράλληλα με τις στάθμες.

Συμπέρασμα

Ο Unison S6 σειράς Valve είναι ένας λαμπάτος ολοκληρωμένος με έντονα μουσικό χαρακτήρα, που συνοδεύεται από σοβαρή κατασκευαστική ποιότητα και μια διαφορετική όσο και ελκυστική εμφάνιση. Αυτή, ως Ιταλική, μπορεί να θεωρηθεί bonus και δεν αποβαίνει εις βάρος των ηχητικών επιδόσεων. Για να ξεδιπλώσει τις αρετές του, απαιτεί προσεκτική επιλογή ενός «στρωτού» σε αντίσταση ευαίσθητου ηχείου, ενώ φαίνεται να προτιμά έως και μεσαίου μεγέθους δίδρομα/τρίδρομα ηχεία, στα οποία μπορεί και επιβάλλει με ευχέρεια στιβαρό έλεγχο. Σε σχέση με ανταγωνιστικές υλοποιήσεις (λαμπάτα αλλά σχολής push-pull αντίστοιχης ισχύος) προσφέρει έναν πλούσιο μα και αναλυτικότερο ηχητικό χαρακτήρα, με αρκετά στοιχεία που συνήθως γοητεύουν σε SET υλοποιήσεις, και μια απόδοση λεπτομερειών που ξενίζει στην μεσαία κατηγορία τιμής όπου ανήκει, χάρη και στην χρήση των έξι συνολικά λυχνιών EL34 στην μόνιμη τάξη Α ως paralleled single ended. Με παρουσία που σε κάνει να θέλεις να τον βλέπεις συνέχεια, άριστη ποιότητα κατασκευής και βεβαίως τηλεχειρισμό, παρακάμπτεις εύκολα τα περίπου τριανταπέντε watt τελικής ισχύος του όταν το ηχείο σου δεν επιβάλλεται να μεταμορφωθεί (κάποια στιγμή) σε party animal!

Σύστημα Αναφοράς:

Analog Sources (Αναλογικές πηγές): E.A.T. (European Audio Team) Forte S, Pro-Ject Debut Carbon EVO, Pro-Ject T1, Kuzma Phono Stages (Προενισχυτές κεφαλής): VTL 2.5, Lejonklou Slipsik 7.1, Musical Fidelity, Conrad-Johnson Cartridges (Κεφαλές πικάπ): Ortofon 2M Blue & 2M Red, EMT & Benz μοντέλο ACE (M), Van den Hul THE FROG, Vertere Mystic, Sumiko, Kuzma CAR-50 κ.α. Digital Sources (Ψηφιακές Πηγές & Μετατροπείς): Primare, RT-Audio Design Orpheus HiRes Battery DAC, Ideon Audio, Metronome Audio, Jadis κ.α. Streaming Music Services: Tidal premium, Spotify premium, Preamps (Προενισχυτές): VTL, E.A.R.-Yoshino, Conrad-Johnson (various) Integrated & Power Amplification (Τελικοί/Ολοκληρωμένοι Ενισχυτές): VTL, Audiolab UK model 6000A, Jadis Orchestra Reference, RT-Audio Design Class-A, Musical Fidelity (various), Conrad-Johnson (tube & solid-state various) Transports (CD/SACD/File): Musical Fidelity, MusiChi, Foobar2000, Hysolid, various PC-based others Speakers (Ηχεία): ProAc Studio & Response series, Kharma CRM 3.2 FE Black Edition, Klipsch Klipschorn, Club-27 Kurt mk2 Signature Kit, Triangle (Various) Cables (Καλωδιώσεις): Nordost Blue Heaven Phono Cable, Nordost ηχείων-interconnect, Neotech interconnects, Esprit Audio ηχείων-interconnects, Nordost USB cables, Alpha Core Goertz Sapphire Silver RCA, Van Den Hul interconnects (RCA) Power Cables (Ρεύματος): Neotech, IsoTek, Oyaide, Shunyata Research Power Conditioning (Φίλτρα AC): Dynavox, Shunyata Research Hydra, Nordost Qv2/Qk1, Lab12.

 

Τιμή Unison Valve S6 Integrated: 5.549,- €

 

Αντιπροσωπεία Unison Research και Διάθεση:

Διάθεση – Ακροάσεις :




About HiEndNews

Exclusive VIP EAR
x

Check Also

Musical Fidelity V90-BLU5 HD | Streaming Music System [Review]

V90-BLU5 HD:  High Definition Bluetooth Receiver and flexible Input Extender. Δοκιμή Musical Fidelity V90 Blu5 ...

EAR-Yoshino PhonoBox Phono MM/MC Preamplifier [Review].

Δοκιμή EAR-Yoshino Phonobox Προενισχυτής Κεφαλών (MM/MC) Λυχνίας    Mε την μεγάλη υπογραφή και φυσικότητα στον ...

Dynavox TPR-1 Budget Tube Preamplifier [Review].

Δοκιμή Dynavox TPR-1 Προενισχυτής Λυχνίας Κάνει τα αδύνατα-δυνατά να σας βάλει με 399,-€ (!) για ...