High Interest

Unison Research model Simply Italy Integrated Amplifier [Review]

advertisers-banners-bar








contact e-mail: abouthifi@gmail.com





 

UNISON RESEARCH SIMPLY ITALY

 Η επιστροφή στους κλασσικούς, λαμπάτους ολοκληρωμένους Ιταλικούς ενισχυτές !

.

by hiendnews.gr team & D. Dravopoulos

Η Ιταλική Unison Research ιδρύθηκε το 1987 από ένα μικρό γκρουπ χαϊφιντελιστών με επικεφαλής της ομάδας τον κ. Giovanni M. Sacchetti. Το πάθος του για σχεδίαση hi-fi κυκλωμάτων και ενισχυτών άρχισε να εκδηλώνεται από νωρίς στη ζωή του, ταυτόχρονα με την μουσικοφιλία. Έχοντας και τον πατέρα κ. Sacchetti επαγγελματία πιανίστα, με ότι αυτό μπορεί να συνδράμει στο χτίσιμο του ήχου συσκευών υψηλής πιστότητας από οικογενειακής βάσης, η προβλεπόμενη επιτυχημένη πορεία και αξία της Unison Research ήταν κατά ένα τρόπο αναμενόμενη. Τα πρώτα μοντέλα που παρουσίαστηκαν ήταν τα κλασσικά-λαμπάτα Triode 20 (2 x 25 Watt σε πέντοδο ή 2 x 12 Watt σε τρίοδο, με 4 x EL-34 λυχνίες εξόδου) και Simply TWO (με μια λυχνία EL34 ανά κανάλι, άρα single ended και σε τάξη Α). Η περίπτωση του Simply Italy της δοκιμής μας, είναι ουσιαστικά και η ανανέωση του ολοκληρωμένου ενισχυτή Simply TWO περνώντας στην πρόσφατη δεκαετία.

.

Πίσω στα τέλη 80s, με το πρώτο δημιούργημα της Ιταλικής Unison Research μοντέλο Triode 20 !

Με την εκτόξευση του high-end audio και παράλληλα τη θριαμβευτική αναβίωση των λυχνιών στα μέσα των ’90s και έπειτα, η εταιρεία διεύρυνε τους ορίζοντές της. Ξεκίνησε τη διάθεση υβριδικών ενισχυτών-προενισχυτών, των περίφημων Unico που κρατάνε στιβαρή την οδήγηση δυσκολότερων ηχείων χωρίς όμως να αρνούνται την αναγνωρίσιμη μουσικότητα της λυχνίας στην προενίσχυση, όπως και μια σειρά ηχείων. Προχώρησε με δυναμική κυκλοφορώντας και αρκετούς, πανέμορφους σε ήχο και όψη (κυρίως ολοκληρωμένους) ‘καθαρόαιμους’ λαμπάτους ενισχυτές. Για τους δεύτερους, προτίμησε τα λιγότερα watts και την Parallel-Single-Ended (πάντα σε τάξη Α) συνδεσμολογία, όσο και κατά καιρούς τις λυχνίες 845 ή δικής της κατ΄ αποκλειστικότητα σχεδίασης/παραγωγής (!) βλέπε τις εξόδου SV572-10 στο μοντέλο S9 σε καθαρά SET & Parallel-SET Class-A τάξης εφαρμογές. Πολλά ακόμη δημιουργήματα συνεχίζουν πιστά στις ευρύτερα γνωστές εξόδου KT88 ή EL34 παραδίδοντας όμως ξεκάθαρα την Ιταλική υπογραφή φινέτσας σε ήχο. Για αμιγώς ‘φιλικά’ ηχεία που ‘παίζουν’ χωρίς υπεκφυγές με τα έως 12 watts ισχύος μιας EL34 σε τάξη Α ανά κανάλι, η διαχρονική πρόταση της Unison Research συνυπάρχει στον σημερινό κατάλογό της και ονομάζεται εδώ και αρκετά χρόνια Simply Italy. Είναι και η πιο προσιτή της, βελτιωμένη πλέον, επιλογή!

Το πρώτο μοντέλο της Unison Research, Simply TWO. Αναβιώνει ως Simply Italy στα χνάρια του κλασσικού, αισθητά βελτιωμένο όμως σε ήχο!

Καλοδέχοντας τον ενισχυτή με τα μεγάλα ηχεία Klipschorns αλλά και τα μικρότερα δίδρομα βάσης της ProAc (σειράς Studio) & της Club-27 μοντέλο Kurt MKII (94dB @ 8Ohms, εστάλη στο e-magazine μας εδώ και καιρό για να βοηθήσει τις εκτιμήσεις), δεν είδαμε αντιπάθειες με κανένα από τα τρία αυτά ευκολοδήγητα ζεύγη. Μια λαμπίτσα τύπου 12AU7 στην προενίσχυση κάθε καναλιού και μια μαρκαρισμένη ως ‘Unison’ της οικογενείας EL34 (6CA7) αρκούν να γυρίσουν πίσω στον χρόνο όσους γνώρισαν τον πρώτο Simply TWO του κατασκευαστή στα τέλη ’80 ή να φέρουν τα πάνω-κάτω στον ήχο ενός νεότερου audiophile που θέλει να περάσει σε μονοπάτι καθαρής λαμπάτης σχολής single-ended, class A, οικονομικά, εύκολα και ουσιαστικά.

Συνηθίζει η Unison μα και πάμπολλοι ακόμα σχεδιαστές, οι λυχνίες να τοποθετούνται μπροστά και σε κοινή θέα. Ενισχύει την παρουσία τους τοποθετώντας αυτές πάνω σε ένα διακοσμητικό inox τύπου γόνδολας ώστε, μαζί με την ξύλινη πρόσοψη και το υπόλοιπο μαύρο σασί να δημιουργείται επιπλέον κλίμα ‘λαμπάτης παρουσίας’ κατά τις ακροάσεις, χωρίς τα πολλά φώτα στον χώρο. Ειλικρινά, αυτή την αισθητική προτιμούμε και εμείς περισσότερο για το σαλόνι μας. Γιατί στην τελική, οι λυχνίες να κρύβονται κλεισμένες μέσα στο σασί ή να βρίσκονται πίσω από τους μετασχηματιστές; Ποτέ δεν καταλάβαμε. Όσον αφορά την προστασία, ιδίως μικρότερων παιδιών ή κατοικίδιων,  συνυπάρχει και ένα μεταλλικό πλέγμα αν χρειάζεστε την τοποθέτησή του, όπου όμως αφήνει και αυτό καλή οπτική πρόσβαση στις EL34 & 12AU7.

 

Στα θερμά τεχνικά…

Οι EL34 λυχνίες εξόδου αποδίδουν 12 watts / κανάλι σε καθαρή τάξη Α στην πέντοδο-ultralinear εφαρμογή του ολοκληρωμένου. Πάντοτε με προσοχή στην ποιοτική λεπτομέρεια, οι βάσεις τους είναι κεραμικές ενώ στο καπάκι των μετασχηματιστών –πιο πίσω- διακρίνονται τα λογότυπα και η θέση-χάρτης κάθε μιας. Στον Simply Italy δεν δίνεται η δυνατότητα επιλογής τριοδικής συνδεσμολογίας παρά μόνο υπεργραμμικής (ultralinear), σε αντίθεση με ακριβότερο μα επίσης Ιταλικό single-ended μοντέλο της εταιρείας Mastersound δοκιμής μας (απέδιδε όμως 6 τριοδικά watts μέσω EL34, με καλύτερα ή και όχι αποτελέσματα …βλέπε συμπάθειες ηχείου) όπως και με το Ελληνικό αντίστοιχης φιλοσοφίας Tsakiridis Devices μοντέλο Theseus (πολύ κοντινής τιμής, δοκιμή εδώ:  Theseus Tsakiridis Devices Review). Δίνεται βέβαια η επιλογή μέσω διακόπτη (σε θέση ανάμεσα στις λυχνίες) του ύψους της αρνητικής ανάδρασης (negative feedback) στα 5db ή 1,8db, όπου μπορεί να αλλάξει και κατά την διάρκεια της μουσικής ακρόασης, κάνοντας τα συγκρίσιμα του ήχου πιο εύκολα και σύντομα. Αν το ηχείο δεν έχει ανάγκη επιπλέον καθοδήγησης και ελέγχου της εξτρά ανάδρασης, πολλές φορές αυτό εξαργυρώνεται σε μια ευρύτερη σε μέγεθος σκηνή, αγνότερα ηχοχρώματα και πλούτο σωμάτων, μεταξύ άλλων.

Στο πίσω μέρος βρίσκονται πέντε & μία είσοδοι rca, με την ‘συν’ μια αφιερωμένη σε Tape Loop για όσους κατόχους κασετόφωνων, μέσων εγγραφής κτλ. Δίπλα στις rca, οι μπόρνες καλωδίωσης προς τα ηχεία με ‘fixed’ αντίσταση εξόδου τα 6Ω και συμβατότητα αντίστασης ηχείων από 4Ω έως 16Ω. Ο επιλογέας των εισόδων βρίσκεται και αυτός ως κανόνας μπροστά μαζί με το ποτενσιόμετρο (της ALPS), τα πάντα τηλεχειριζόμενα. Στο κέντρο και ο διακόπτης on/off. H Unison Research ‘ντύνει’ κατόπιν παραγγελίας την πρόσοψη του Simply Italy σε ξύλινη επένδυση κερασιάς (cherry), εξαιρετική αισθητική πινελιά στα μάτια μας. Το καθαρό βάρος του ενισχυτή ανέρχεται στα 15 κιλά ενώ η κατανάλωση ρεύματος αναφέρεται στα 85 watts. Τέλος, η πόλωση των λυχνιών κατά τα χρόνια και κατά την αλλαγή τους δεν απαιτεί καμία τεχνική γνώση μετρήσεων αλλά ούτε και κάποιας διαδικασίας ‘εύκολου ελέγχου και setup’ μιας που γίνεται αυτόματα (auto-bias). Αυτό προσφέρει επιπλέον μακροζωία στις εξόδου (για να ακριβολογούμε), αλλά και σταθερότερη ηχητική απόδοση.

Ήχος καθαρός και με γοητεία….

Ξεκινώντας με τις πάνω περιοχές του φάσματος, ο ολοκληρωμένος συμπεριφέρεται εκεί πολύ πιο ισορροπημένα σε ταχύτητες-σώματα και φωτεινότητα από πλήθος αισιόδοξων οικονομικών push-pull  (δύο λυχνίες ανά κανάλι και συνήθως τάξης Α/Β). Τί να τα κάνεις περισσότερα ‘οικονομικά’ λαμπάτα watts αν για παράδειγμα το χαμηλό δεν είναι ευκίνητο, οι υψηλές θελκτικές χωρίς σκληράδες, με κάποια προενίσχυση –ιδίως- που θα καταστρέφει τα περισσότερα από όσα έχει να δώσει ένα τυπικά καλό τελικό στάδιο βασισμένο στις EL34 ή KT88/ΚΤ120/ΚΤ150; Η επιδίωξη προσιτής τιμής, η συνολική ποιότητα μετασχηματιστών-λυχνιών-υλικών με βάση το χαμηλό κόστος είναι αυτή που δυσκολεύει τα πάντα, αλλά και αφήνει τα ‘αστέρια’ της αγοράς να λάμψουν. Εδώ ακούει και χαμογελά η Unison Research. Προχωρώντας στις μεσαίες του ενισχυτή, αυτές έρχονται πρωτίστως τακτοποιημένες παντρεύοντας το σώμα και πλούτο μιας EL34 στο σχέδιο με την διαύγεια εικόνας. Τόσο με τα οικονομικά πικάπ μας όσο και με ακριβότερες ψηφιακές πηγές, σημάδια  κούρασης έπειτα από ακόμη και πέντε ώρες streaming προγραμμάτων jazz, rock, blues,  κλασσικής μουσικής μέσω Tidal & Spotify δεν σημειώθηκαν από κανέναν μας. Μάλιστα, η ρευστότητα της μεσαίας,  η σαφήνεια θέσης των μουσικών και ο καλός έλεγχος των μεσοχαμηλών – χαμηλών συχνοτήτων επισφράγισε την διαχρονικότητα των Simply μοντέλων.

Unison Research & Opera Loudspeakers founder at work, mr. Giovanni.

Σε σύγκριση με τον Tsakiridis Devices Theseus φορώντας λυχνίες EL34 της Electroharmonix (επίσης Single Ended τάξης Α) ο Ελληνικής κατασκευής αποδείχθηκε ‘χαμαιλέοντας’ από ηχείο σε ηχείο στα δίδρομα βάσης κοντινών μετρήσεων. Ο Ιταλός έδειξε να αποδίδει πιο σταθερά τις αξίες του παρά την ‘μάρκα’ ηχείου έκφρασης. Ξέρει να εντυπωσιάζει χωρίς να προκαλεί έντονες απέχθειες, ξέρει να ανοιχτεί και να εκφραστεί με άνεση συχνότερα αν βρει φιλική υποδοχή στα πρώτα watts. Οι μακροδυναμικές-μικροδυναμικές διακυμάνσεις είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία ισχύος/τιμής, ενώ παρά την διαφορετικότητα των ηχείων ο ολοκληρωμένος διακρίνεται για τον πλούτο υφής των οργάνων που δίνει και για το πόσο αρμονικά χειρίζεται πολυεπίπεδες ηχογραφήσεις. Είναι δε πιο καθαρός σε όλο το φάσμα και γρήγορος από ότι έχουμε ακούσει τελευταία ως τις δυο χιλιάδες ευρώ ανάμεσα στο πλήθος οικονομικών push-pull σχολής EL34 (στην πράξη, σε τέτοια πλαίσια τιμής συνήθως συναντάς ταμπελίτσα made in China καθώς και ‘κινέζικες’ λυχνίες). Η ατμοσφαιρικότητα του Simply Italy εντείνεται στα πιο ευαίσθητα Club 27 “Kurt” & Klipsch ηχεία της δοκιμής. Ζεστόηχος χωρίς υπερβολή, γνωρίζει να καταθέτει φυσικά τις αρμονικές όπως ακριβώς κάνουν και τα μεγαλύτερα μοντέλα του κατασκευαστή. Έρχεται τοποθετημένος και προκατειλημμένος στο να αρέσει στους περισσότερους, πράγμα που είναι και η τελική ηχητική αποστολή του, αλλά με μια διαφάνεια και φυσικότητα που μπορεί να προσφέρει μόνον ένας πράγματι σημαντικός EL34 single ended τάξης Α, από τους λίγους made in Italy στα 1.899 €.

Για να αναφέρουμε όμως και τα «τι δεν μπορεί να κάνει», ας θυμηθούμε τις αμέσως επόμενες σε κατηγορία τιμής επιλογές κυρίως μέσα από τις δοκιμές μας, βέβαια στο διπλάσιο και πλέον των χρημάτων. Παρότι η Unison στα πρώτα της μοντέλα έχει λαμπάτο ήχο και το φωνάζει χωρίς να θολώνει ή να αργοπορεί σε κάποιο σημείο του φάσματος (τεράστιο ατού), δεν άγγιξε το επίπεδο ζωντάνιας και πυγμής που έφερε στις μεσαίες και υψηλότερες εντάσεις στην ακουστική μας μνήμη ο ‘μεθεπόμενος’ σε σειρά τιμής Unison Research S6 με ίδιου τύπου λυχνίες. Επίσης δεν σκαρφάλωσε στο επίπεδο της βελούδινης απαλότητας ενός Conrad-Johnson CAV-45 (S2 πλέον και δοκιμής εδώ: Conrad Johnson CAV 45 hiendnews Review 2016), της λεπτομέρειας και κρυστάλλινης ροής ήχου ενός Pathos Classic One Mk3 ή και της ηχοχρωματικά εντονότερης σε αντιθέσεις παλέτας ενός Γαλλικού Jadis Orchestra επίσης με τις EL34. Οι ανταγωνιστές βέβαια ξεφεύγουν όπως είπαμε της τιμής διάθεσης του Simply Italy, και αυτό μας ακούγεται λογικό να συμβαίνει. Από την άλλη, ζώντας με την ομοιογένεια και το δυσεύρετο που χαρακτηρίζει τον Ιταλό, με σώμα και έκφραση της κρίσιμης μεσαίας να κερδίζει χωρίς να χάνει σε ακολουθία με το χαμηλό του, δίκαια πρέπει να κατηγοριοποιηθεί ως ο ένας και μοναδικός single ended τάξης Α τέτοιας συνολικής ποιότητας ήχου και κατασκευής, με τόσο χαμηλή σε ευρώ ετικέτα.

Συμπέρασμα

Προσφέρει πάνω από όλα καλή διαφάνεια σε όλο το φάσμα, ζεστό-πλούσιο και ραφινάτο ήχο. Ο Simply Italy ξεκίνησε την διαδρομή του πίσω στα τέλη δεκαετίας ’80 ως Simply TWO, πρώτο δείγμα εμφάνισης της Unison στους ολοκληρωμένους. Βελτιώθηκε αισθητά σε ακρίβεια, απόδοση δυναμικών και έλεγχο ανοίγοντας εκ νέου την αυλαία του, τα τελευταία αρκετά χρόνια που βρίσκεται σε διάθεση σε αυτή την εκδοχή του. Εξαιρετικά ευχάριστος στις πολύωρες αλλά ουσιαστικές ακροάσεις, ευπρόσδεκτος από αρκετά ηχεία-επιλογές στα πλαίσια μιας μέγιστης ισχύος των 12 watts, οδεύει τους μουσικούς συνοδοιπόρους προς τον εντυπωσιασμό. Κερδίζει επιπλέον την εκτίμησή μας με την απαλότητα και την ευγένεια του ιδίως όταν καλείται να λάβει σήμα ακόμη και από εισαγωγικές-γνωστές ψηφιακές πηγές & μετατροπείς του σήμερα. Πού αλλού να πατήσει από λάθος κανείς, αποφεύγοντας έτσι να δει το πραγματικό ‘φως’ μιας τόσο διαχρονικής και προσεγμένης πρότασης του πιο προσιτού Unison Research Single Ended όλων των εποχών; Ο υποψήφιος αγοραστής του θα συνθέσει με λίγη προσοχή ή και καθοδήγηση ένα εξαιρετικό στερεοφωνικό σύστημα, όπου αναμένεται να ακροβατεί αρκετά επάνω από την κατηγορία τιμής του. Ακούστε τον πολύ προσεκτικά.

 

Σύστημα Αναφοράς:

Analog Sources (Αναλογικές πηγές): E.A.T. (European Audio Team) Forte S, Pro-Ject Debut Carbon EVO, Pro-Ject T1, Kuzma Phono Stages (Προενισχυτές κεφαλής): VTL 2.5, Lejonklou Slipsik 7.1, Musical Fidelity, Conrad-Johnson Cartridges (Κεφαλές πικάπ): Ortofon 2M Blue & 2M Red, EMT & Benz μοντέλο ACE (M), Van den Hul THE FROG, Vertere Mystic, Sumiko, Kuzma CAR-50 κ.α. Digital Sources (Ψηφιακές Πηγές & Μετατροπείς): Primare, RT-Audio Design Orpheus HiRes Battery DAC, Ideon Audio, Metronome Audio, Jadis κ.α. Streaming Music Services: Tidal premium, Spotify premium, Preamps (Προενισχυτές): VTL, E.A.R.-Yoshino, Conrad-Johnson (various) Integrated & Power Amplification (Τελικοί/Ολοκληρωμένοι Ενισχυτές): VTL, Audiolab UK model 6000A, Jadis Orchestra Reference, RT-Audio Design Class-A, Musical Fidelity (various), Conrad-Johnson (tube & solid-state various) Transports (CD/SACD/File): Musical Fidelity, MusiChi, Foobar2000, Hysolid, various PC-based others Speakers (Ηχεία): ProAc Studio & Response series, Kharma CRM 3.2 FE Black Edition, Klipsch Klipschorn, Club-27 Kurt mk2 Signature Kit, Triangle (Various) Cables (Καλωδιώσεις): Nordost Blue Heaven Phono Cable, Nordost ηχείων-interconnect, Neotech interconnects, Esprit Audio ηχείων-interconnects, Nordost USB cables, Alpha Core Goertz Sapphire Silver RCA, Van Den Hul interconnects (RCA) Power Cables (Ρεύματος): Neotech, IsoTek, Oyaide, Shunyata Research Power Conditioning (Φίλτρα AC): Dynavox, Shunyata Research Hydra, Nordost Qv2/Qk1, Lab12.

 

Τιμή Unison Research “Simply Italy”: 1.899- €

 

Αντιπροσωπεία Unison Research και Διάθεση:

Διάθεση – Ακροάσεις :




About HiEndNews

x

Check Also

Cyrus Audio Stream-XR Streamer/DAC + PSU [Review].

Cyrus Audio  Stream-XR Streamer & DAC + PSU-XR [Δοκιμή].   Η όψη των μοντέλων της ...

DarTZeel LHC-208 Integrated Amplifier & Streaming DAC [Review].

  darTZeel  LHC-208 Ολοκληρωμένος Ενισχυτής με Streaming DAC [Δοκιμή].   Musical Umami! Το ουμάμι (Umami, [uːˈmɑːmi]), η καλή ...

RT-AUDIO R2R Multibit “Orpheus” Battery DAC [Review].

RT-AUDIO R2R Multibit “Orpheus” Battery DAC [Review] English Edition. RT-Audio Design from Bulgaria has developed ...

Please disable your adblocker or whitelist this site!