High Interest

Tonar Turntable Mats … Yes, Mats Μatter !

advertisers-banners-bar



contact e-mail: abouthifi@gmail.com


care orchestra







TONAR INTERNATIONAL &

MAT MATTERS SERIES – ALL TURNTABLE MATS SONIC DIFFERENCES

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΤ ΓΙΑ ΠΛΑΤΟ ΠΙΚΑΠ ΤΗΣ TONAR

by hiendnews team

Στα τελευταία 20 χρόνια η ποιότητα των πικάπ, κεφαλών κινητού μαγνήτη ή πηνίου μα και του υλικού παραγωγής δίσκων βινυλίου (pressing compound) έχει αναβαθμισθεί δραματικά. Διαχρονικά όμως, ο στατικός και οι κραδασμοί κατά την αναλογική μουσική αναπαραγωγή αποτελούν από τα μεγαλύτερα προβλήματα προς επίλυση. Μια αιτία είναι τα ηχητικά κύματα στον χώρο ακρόασης, που μόλις παραχθούν από τα ηχεία καταφθάνουν ‘επιθετικά’ στο πικάπ προκαλώντας δονήσεις. Μαζί με τον στατικό και τα τυχόν θέματα μη ιδανικής εδραίωσης του δίσκου επάνω στο πλατό, ανεπιθύμητα αποτελέσματα έρχονται ως μεγάλη απώλεια λεπτομέρειας και ευκρίνειας. Έχουμε να κάνουμε δηλαδή σε πολλές περιπτώσεις με ένα τελικό ηχητικό πιο «λασπωμένο», ίσως και σημαντικά πιο παραμορφωμένο από αυτό που πραγματικά μπορεί να δώσει η αναλογική πηγή σας, αν ποτέ δεν λάβουμε υπόψιν μερικές αναβαθμίσεις, με πρώτη και πιο οικονομική το ματ του πλατό. Ας γίνει, λοιπόν, μια προσεκτική προσπάθεια για την απομόνωση του πικάπ από το περιβάλλον του καθώς και για την απομόνωση του δίσκου από το πικάπ. Εδώ, έρχεται το ‘χέρι’ βοηθείας της Tonar με λύσεις που αλλάζουν δραστικά τον ήχο, δεν κοστίζουν μια περιουσία και βοηθούν αμέσως στο θέμα μας. Τις ηχητικές διαφορές θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε και να σας παραθέσουμε σε αυτό το άρθρο συνοπτικά, με βοηθούς μας δύο πικάπ μεσαίας & υψηλής κατηγορίας (τα Pro-Ject Debut Pro και European Audio Team μοντέλο C-Sharp). Τα λεγόμενα ματ για πλατό (turntable mats), αλλιώς και ‘χαλάκια’ ή ‘πατάκια’ δίσκου, είναι η αποτελεσματική εφαρμογή που ακούγεται αμέσως και εύκολα. Αν πάλι είστε δύσπιστοι, αφιερώνοντας ελάχιστο χρόνο και αλλάζοντας το εργοστασιακό mat του πικάπ σας με ένα διαφορετικής προσέγγισης & υλικού ποιότητας επιλογής σας, από την πλούσια γκάμα της Tonar, τελικά θα εκπλαγείτε με τις διαφορές στο άκουσμα. Σας προσφέρεται η ευκαιρία να πειραματιστείτε ουσιαστικά, αλλά σε προσιτή τιμή. Προκειμένου να βελτιωθεί η καλύτερη επαφή μεταξύ του δίσκου και του mat, το κεντρικό τμήμα – με τις διαστάσεις της ετικέτας – έχει εσοχή για να χωρέσει το παχύτερο μέρος του “record label” (ετικέτες πλευρών). Σημαντική λεπτομέρεια, τα περισσότερα mats της Tonar έχουν πάχος τριών χιλιοστών. Εμείς, σημειώνουμε τις διαφορές και με την πολύτιμη συνύπαρξη ενός record clamp, ως ιδιαίτερα σημαντικές.

Δύο από τα αγαπημένα μας audiophile πικάπ, ικανά να αναδείξουν ότι αλλάξεις επάνω τους.

Τonar Δερμάτινο Mat (black leather)

Έπαιξε τους δίσκους μας σαν να παράχθηκε με σκοπό να φέρει τα πάντα μέσα σε ένα πιο σκοτεινό και πυκνό περιβάλλον, πάντοτε σε σχέση και σύγκριση Α/Β με το υφασμάτινο mat της Pro-Ject και το εργοστασιακό της European Audio Team του C-Sharp. Οι χαμηλές και μεσοχαμηλές άλλαξαν αμέσως τρόπο έκφρασης, εξάγονται πιο γεμάτες σε όγκο και συνάμα ελαφρά πιο καθαρές. Το τρισδιάστατο της παρουσίας των μουσικών ειδώλων κέρδισε πόντους, ενώ όλο το μεσαίο και άνω συχνοτικό φάσμα μας ακούστηκε πιο απαλό, ευγενικό και ξεκούραστο. Στην ουσία προάγει την βινυλιακή αύρα, ευνοεί την ανώτερη φυσικότητα φέροντας τελικά πιο πλούσια και βελούδινη υφή στην επιφάνεια. Αναπτύσσει στα σίγουρα ένα όμορφο σκηνικό, αποφορτισμένο από κάποιο -ίσως- προϋπάρχον stress, το δερμάτινο (leather) mat φαίνεται να ωφελεί τα μάλα ιδίως στις πιο ‘φωτεινές’ ή και ‘σκληρότερες’ περιπτώσεις κεφαλών & πικάπ.

Τonar Perspex Mat (pure white acrylic mat)

Το Perspex είναι ένα είδος ακρυλικού. Τα ακρυλικά mats μειώνουν σημαντικά το στατικό σε σύγκριση με τα ‘πατάκια’ από τσόχα ή γόμα. Το mat αυτό δείχνει να επηρεάζει την προβολικότητα, την καθαρότητα μα και τις δυναμικές διακυμάνσεις κυρίως της μεσαίας και μεσουψηλής περιοχής, με θετικότατο (ίσως και θεαματικό) συνολικό αποτέλεσμα. Ο αέρινος χαρακτήρας των υψηλών κινήθηκε πιο κοντά στα επίπεδα των mat από φελλό που θα δούμε πιο κάτω, ενώ έδωσε την αίσθηση αναβάθμισης της δυνατότητας περιγραφής ακόμη και ρεαλισμού ηχοχρωμάτων (σε μικρό βαθμό), υπογράφοντας πάντως με έναν τελείως δικό του αναγνωρίσιμο τρόπο το εξαγώγιμο των δίσκων. Οι χαμηλές πάλι, έδειξαν να κερδίζουν μια ευχάριστη ‘ιδέα’ σε ρυθμό και διαφάνεια. Από άποψης & πινελιάς αισθητικής, αυτό το λευκό mat μπορεί να ταιριάξει τέλεια με ένα σύγχρονο πικάπ.

Τonar Mat από Φελλό (pure cork mat)

Τα ηχογραφήματα με αυτό το mat ακούγονται πιο διαυγή και με καλύτερη αίσθηση ελευθερίας των άνω περιοχών. Με μικρά αλλά σίγουρα κέρδη και στην ροή έκφρασης, ο φελλός ως εδώ υλικό σκοράρει ακόμη και στην παρουσίαση των μουσικών ειδώλων πιο μπροστά-καθαρά στην σκηνή. Η εικόνα και το περίγραμμα των οργάνων φάνηκε να βελτιώθηκε σε βαθμό που δεν θα γυρίζαμε πίσω στο υφασμάτινο ή λαστιχένιο mat. Μια σχετική αυστηρότητα μα και λιγότερο σώμα στις μεσοχαμηλές διαπιστώθηκε σε άμεση σχέση με το δερμάτινο. H γνωστή πλέον, καλύτερη απομόνωση που προσφέρουν τα Tonar φελλού ανέδειξε περισσότερο τις δυνατότητες στον τομέα δυναμικής αντίθεσης που χαρακτηρίζουν τα εδώ πολύ αξιόλογα πικάπ, τόσο και σε χαμηλότερες στάθμες. Μια σίγουρη, επιτυχημένη επιλογή, που δείχνει να αναβαθμίζει ακόμη και την τελική στερεοφωνική εικόνα κατά την εφαρμογή του.

Τonar Mat από Καουτσούκ & Φελλό ( cork + rubber mat)

Συγκρίνοντας το άκουσμα με το mat από (σκέτο) φελλό, εδώ το μπάσο ήταν μια ιδέα πιο ευδιάκριτο και ογκώδες. Στις μεσαίες και υψηλές πάλι, το αποτέλεσμα κινήθηκε στα αυτιά μας μεταξύ αυτού από φελλό και του δερμάτινου, ενώ η σκηνή έδειχνε να αποδίδεται με ανώτερη ησυχία και με πιο ‘σκοτεινό φόντο’ σε σύγκριση με το σκέτο cork. Το rubber & cork που δείχνει ωραίο στα περισσότερα πλατό, έκανε τη συνολική παρουσίαση κάπως πιο ενεργητική και ζωντανή, διατηρώντας πάντως και κάτι από την ηχητικά θερμότερη συμβολή του δερμάτινου. Ωστόσο, το μέγεθος της σκηνής αποδόθηκε εξίσου κοντά με του perpex, ρίχνοντας όμως περισσότερο ‘φως’ σε όλα τα σκηνικά επίπεδα. Ομοίως και οι υψηλές-μεσαίες κινήθηκαν ευάερες και αποδόθηκαν αναλυτικές, με τα επίπεδα λεπτομέρειας αισθητά αναβαθμισμένα σε σχέση με κάποιο υφασμάτινο mat. Για πολλούς όπως και εμάς, αποτελεί μια άριστη αγορά. Οι περισσότεροι μουσικόφιλοι θα το εκτιμήσουν τόσο από την ‘αλλαγή’ στον πρώτο μόλις δίσκο όσο και μακροχρόνια.

Τonar Non Static MkII Mat  ( felt mixed with carbon fibers mat)

Ένα από τα πιο επιθυμητά και αναγνωρίσιμα mat της Tonar, στην δεύτερη σημερινή έκδοση του. Με δύο χιλιοστά πάχος, το κατασκευασμένο από ίνες carbon και τσόχα Non Static MkII μας εξέπληξε ευχάριστα. Προχωρά τα πάντα προς το ξεκάθαρο και αναλυτικότερο, προσφέροντας ένα συμπαγές και δυναμικό προβάδισμα. Τόσο η αίσθηση της ρυθμικής συνέπειας όσο και η κρυστάλλινη καθαρότητα κάθε παρουσίας φωνής (πρώτες ή δεύτερες) δείχνει προς μια καθαρή ηχητική αναβάθμιση σε σχέση με ένα rubber ή απλής τσόχας-υφασμάτινο. Το χαμηλό φαίνεται να εξάγεται με καλό συνδυασμό βάρους και ταχύτητας σε αντίθεση με το πιο θερμό & ογκώδες ενός δερμάτινου mat.  Τα πρίμα χαρακτηρίζει η παρουσία και η αέρινη φινέτσα. Κανένας συμβιβασμός στην εικόνα και στον εστιασμό αυτής, πραγματικά αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία των combined materials mats και χωρίς να κοστίζει πολλά.

 

Διάθεση :

Exclusive Audio

Σύστημα Αναφοράς:

Analog Sources (Αναλογικές πηγές): E.A.T. (European Audio Team) Forte S Turntable, Pro-Ject Turntables, Kuzma Turntables Phono Stages (Προενισχυτές κεφαλής): VTL 2.5, Lejonklou Slipsik 7.1, Musical Fidelity, Conrad-Johnson, EAR-Yoshino PhonoBox MM/MC Cartridges (Κεφαλές πικάπ): Ortofon 2M Blue & 2M Red,Goldring 1042 & Benz μοντέλο ACE (M), Van den Hul THE FROG, Vertere Mystic, Sumiko κ.α. Digital Sources (Ψηφιακές Πηγές & Μετατροπείς): Porfyra Audio DAC (Tube & Solid-State Outputs), Primare, RT-Audio Design Orpheus HiRes Battery DAC, Ideon Audio, Metronome Audio, Jadis κ.α. Streaming Music Services: Tidal premium, Spotify premium, Preamps (Προενισχυτές): VTL, E.A.R.-Yoshino, Conrad-Johnson (various) Integrated & Power Amplification (Τελικοί/Ολοκληρωμένοι Ενισχυτές): Porfyra Audio, VTL, RT-Audio Design Class-A, Musical Fidelity (various), Conrad-Johnson (tube & solid-state various) Transports (CD/SACD/File): Musical Fidelity, MusiChi, Foobar2000, Hysolid, various PC-based others Speakers (Ηχεία): ProAc Studio & Response series, Kharma CRM 3.2 FE Black Edition, Klipsch Klipschorn, Club-27 Kurt mk2 Signature Kit, Triangle (Various) Cables (Καλωδιώσεις): Atlas Cables, Silversmith Cables, Nordost Blue Heaven Phono Cable, Nordost ηχείων-interconnect, Neotech interconnects, Esprit Audio ηχείων-interconnects, Nordost USB cables, Alpha Core Goertz Sapphire Silver RCA, Van Den Hul interconnects (RCA) Power Cables (Ρεύματος): Neotech, IsoTek, Oyaide, Shunyata Research Power Conditioning (Φίλτρα AC): Isotek 2023-Line, Shunyata Research Hydra, Nordost Qv2/Qk1, Lab12.

About HiEndNews

x

Check Also

DarTZeel LHC-208 Integrated Amplifier & Streaming DAC [Review].

  darTZeel  LHC-208 Ολοκληρωμένος Ενισχυτής με Streaming DAC [Δοκιμή].   Musical Umami! Το ουμάμι (Umami, [uːˈmɑːmi]), η καλή ...

RT-AUDIO R2R Multibit “Orpheus” Battery DAC [Review].

RT-AUDIO R2R Multibit “Orpheus” Battery DAC [Review] English Edition. RT-Audio Design from Bulgaria has developed ...

Epos ES-7N Bookshelf Speakers [Review].

Epos ES-7N Bookshelf Speakers [Review]. Το πιο καλόβολο και μαζί διάφανο ηχείο στα ‘κυβικά’ του ...