a new partner: Sound Gallery – Athens
THE HIGH END EXPO 2015 – MOC – MUNCHEN COVERAGE PART 3
covered by Mr. George Chatzakos & Mr. George Katrakazas
exclusively for hiendnews.gr
Tidal – ότι πιο κοντά στο απόλυτο La Assoluta, το μοντέλο Akira [~130.000,-€] συμπράττει με το πλήρες σετ προ-τελικών αναφοράς του Γερμανού κατασκευαστή. Για πρώτη φορά, διαμαντένιο mid εκτός από τον μόνιμο κάτοικο της κορυφής, diamond tweeter – τα πάντα δια χειρός Accuton. Πρωτοφανής η διαφάνεια, παράθεση λεπτομερειών και μικροδυναμικές αντιθέσεις σε βαθμό όπου οι νέες μονάδες των χαμηλών δεν μπορούσαν να ταυτιστούν στον εκθεσιακό χώρο με την απολυτότητα των διαμαντένιιων custom μεσουψηλών. Σε κάθε περίπτωση οι μονάδες ήταν άστρωτες οπότε τα συμπεράσματα θα αλλάξουν πολύ με το πέρασμα του απαιτούμενου χρόνου. Τι άλλο θα μπορούσε να γνωρίζει καλύτερα και να τροφοδοτεί αυτά τα ηχητικά κοσμήματα εκτός από τους τελικούς και προενισχυτές της Tidal που ακούσαμε; Μάλλον δύσκολη η απάντηση – ίσως αυτοί γνωρίζουν καλύτερα – πίστευε στα αυτιά τους και μη ερεύνα (;)
Κοντινό πλάνο των διαμαντένιων mid-tweeter ενώ ακολουθεί η επίσης πρωτοεμφανιζόμενη μονάδα των χαμηλών.
Αριστερά, η ανώτερη πρόταση των Γερμανών, Tidal La Assoluta (~450.000,-€]. Ξεκίνησε ως ‘side-project’ και κατέληξε στην παραγωγή. Παντού διαμαντένιες μονάδες μεσαίων-υψηλών, το γιγάντιο αυτό d’apolito πολύδρομο δικαίως χαρακτηρίζεται ως state-of-the-art και κατατάσσεται άνετα ανάμεσα στα καλύτερα ηχεία στον κόσμο. Κέντρο στο κάδρο της φωτογραφίας το Tidal Agoria SE [72.400,-€ έως 120.000,-€] , το πρώτο ηχείο των Γερμανών με custom made καμπίνα από Tiralit (TM) όπου χαρακτηρίζεται από ανώτερη ακαμψία, έλλειψη συντονισμών με στόχευση την κορυφαία ουδετερότητα.
Argento Cables – εκτός των ασημένιων βυσμάτων με κέλυφος αλουμινίου, εσωτερική στήριξη από έβενο και διάφορα άλλα ‘special’ υλικά είναι επιπροσθέτως χειροποίητα και δεν συναντάται πουθενά κόλληση. Σκοπός ο περιορισμός των συντονισμών, ηλεκτρονικών θορύβων και η μεγιστοποίηση της στιβαρότητας σύνδεσης – θεωρίες οι οποίες ακούγονται στην πράξη. Κορυφαία. Εδώ ο πρεσβευτής των balanced ασημένιων αγωγών interconnects Flow Master Ref. αποκομίζοντας εμπειρίες ακόμη και από το πείραμα Cern. Τρεις φορές περισσότεροι αγωγοί από ότι στο Flow και 70 συνολικά μέρη για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του puzzle που φέρει τον τίτλο Master δίπλα από το Flow. Κοντά στις 8.000,-€ / μέτρο.
Στο δωμάτιο της MSB ακούγαμε τα διάσημα πλέον DAC της εταιρίας (για πολλούς οι καλύτερες ψηφιακές πηγές στον κόσμο σήμερα) να τραγουδούν μέσω των καινούργιων Marten Coltrane II που οδηγούνταν από τους monoblock τελικούς της MSB Platinum Mono 203 [~27.000,-€ / ζεύγος]. Κι εδώ όπως και σε αρκετά άλλα δωμάτια, η έλλειψη στρωσίματος των συσκευών μας άφησε κάποιες αμφιβολίες για το δέσιμο των χαμηλών συχνοτήτων με το υπόλοιπο φάσμα το οποίο ναπαραγόταν με μαγικό τρόπο. Παρά την πολύ αυστηρή και πιθανότατα άδικη αυτή παρατήρησή μας, εδώ είναι ένα από τα απολύτως κορυφαία ηχητικά σύνολα που μπορείτε να αποκτήσετε.
Οι νέες custom μονάδες Accuton χαμηλών και μεσαίων που φορά το Coltrane II.
Theater Master 8 Κάναλο Υβριδικό DAC με αστρονομικές επιδόσεις και τιμή όπου ξεπερνά τις 100.000,-€. Αριστερά στο rack το conditioner ρεύματος της Gigawatt μαζί με τα Universal Transport της MSB.
Τέσσερις MSB Platinum Mono 203 οδηγούν τα πάντα. Πρωταθλητές άρσης ‘φορτίων-βαρών’.
Ο εσωτερικός κόσμος των ψηφιακών της MSB. Modules ασυναγώνιστης ποιότητας και δέκα (!!) χρόνια δωρεάν αναβάθμιση. Αυτό σημαίνει υποστήριξη στα ψηφιακά.
Ο χώρος της Κορεάτικης “ultra σε όλα” Silbatone του εμβληματικού κου Chang. Στις άκρες και “on air”, οι τεράστιες κόρνες θεατρικής αίθουσας της Western Electric TA 4165 A, του 1933 (!) από την προσωπική συλλογή του, που με κόπο και πολλά έξοδα εκθέτει σε όλο τον κόσμο. Με ανακατασκευασμένες τις θρυλικές field coil μονάδες τους και ευαισθησία 115db, χρειάστηκαν λιγότερο από 1w απ τους Single Ended της Silbatone για να μας φέρουν τη Μαρία Κάλλας και την ορχήστρα ζωντανές μπροστά στα μάτια μας. Ήχος διαστάσεων αίθουσας συναυλιών, εικονική πραγματικότητα για τις αισθήσεις και τα συναισθήματα του ακροατηρίου. Πραγματική εμπειρία.Στη μέση τα 5005 της Ιαπωνικής GIP Laboratory, αναμένοντας τη σειρά τους. Μία από τις αίθουσες με τους περισσότερους επισκέπτες στην έκθεση.
Silbatone Refernce 300 ΜΚ3 ολοκληρωμένος direct-coupled με τις λυχνίες-θρύλος Western Electric 300B, 5965/E180CC, 5687/6900 σε θέση μάχης. Κλασσικά, 8 τριοδικά watt όπου δεν πτοούνται στην θέση του οδηγού ακόμη και με ηχεία της Wilson (παλαιότερα τα είχαμε ακούσει και πακέτο). Semi-silver/nickel μετασχηματιστές και ζητούμενο κόστος όπου λίγοι και εκλεκτοί θα αντέξουν.
G.I.P. Laboratory 5005 με μονάδες field coil. Δεν είχαμε την τύχη να ακούσουμε τις χάρες του, διότι κατά την επίσκεψή μας στο χώρο, τον ρόλο του ψυχαγωγού έπαιζαν τα Western Electric. Οι φήμες όμως λένε ….
GIP Laoratory, Japan. Σε πρώτο πλάνο τα tweeter κόρνας 597 A, πίσω αριστερά τα compression drivers 594 A και πίσω δεξιά τα 18ιντσα 4181 A, άπαντα τύπου field coil για εξαιρετικά ψηλή ευαισθησία και χαμηλές παραμορφώσεις. Παλιά χρυσή συνταγή σε σύγχρονη εκδοχή, με χρήση τεχνολογίας αιχμής. Η παραγωγή είναι πολύ περιορισμένη και οι τιμές ιδιαίτερα τσουχτερές (το 4181 Α τιμάται 9.000$ το τεμάχιο) αλλά πρόκειται για την εν ζωή εγκυκλοπαίδεια του ήχου.
Εδώ ανοικτός το νέο phono stage της Silbatone ‘LCR Phono Equalizer – SQ 100’. Ασημένιοι μετασχηματιστές καθώς και Bendix στάδιο εξόδου.
Η πλάτη των μεγάλων Western Electric με τις θρυλικές μονάδες σε κοινή θέα.