Download WordPress Themes, Happy Birthday Wishes
High Interest
THE MAESTROS VIP 2

Phasemation PP-300 Moving Coil Cartridge Review

advertisers-banners-bar







telluriumQ-1180X180-banner




PhasemationPP-300

Moving-Coil Phono Cartridge Review

Thank you, Mister Suzuki, our reviewer brought the cartridge home !”

by Christos Tsiatis

Με την δεδομένη δυναμική που έχει αποκτήσει η ‘αναγέννηση’ παγκοσμίως του βινυλίου  – αριθμός πωλήσεων δίσκων και συσκευών αναπαραγωγής συν αξεσουάρ – έχουν έρθει στην επιφάνεια καλά κρυμμένα ‘μυστικά’, που όλα αυτά τα χρόνια κράτησαν στον αφρό ως αδιαφιλονίκητο βασιλιά της αλυσίδας αναπαραγωγής μουσικής, το αναλογικό πλατό και τον δίσκο βινυλίου ως μέσο. Πολλές εταιρείες που ασχολούνται με το συγκεκριμένο κομμάτι ήταν και παραμένουν προέλευσης Νοτιανατολικής Ασίας και δη Ιαπωνίας συγκεκριμένα. Είναι η παραδοσιακή δύναμη του χώρου, ειδικά όσον αφορά κατασκευή κεφαλών. Αποτέλεσμα αγάπης προς το αναλογικό και την μουσική, τελειομανούς προσέγγισης ως προς την υλοποίηση καθότι η κουλτούρα τους ως λαού ανεβάζει τον πήχη των προσδοκιών οπότε και των απαιτήσεων πολύ ψηλά. Ένα τέτοιο ‘μυστικό’ είναι και η Phasemation, της οποίας δοκιμάζουμε την κεφαλή κινητού πηνίου PP-300, η οποία μέχρι προ ολίγου καιρού ήταν η εισαγωγική πρόταση αλλά πλέον αναβαθμίστηκε στην ιεραρχία καθότι προσφέρεται πλέον  και η PP-200 σε χαμηλότερη κλίμακα τιμής.

Λίγα λόγια για την εταιρεία καθότι δεν είναι ευρύτερα γνωστή και η όποια πληροφορία είναι διάσπαρτη και ελάχιστη – πλην ‘ψαγμένων’ κύκλων στην Ιαπωνία και σταδιακά Αμερική και Ευρώπη. Ονομάζεται Kyodo Denshi Engineering Co. Ltd. Ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 1970 από τον κύριο Noboyuki Suzuki. Το βασικό αντικείμενο της είναι εξέλιξη και κατασκευή ηλεκτρονικών οργάνων μέτρησης ακριβείας  για την βιομηχανία πληροφορικής. Η εταιρεία την δεκαετία του ‘90 ασχολήθηκε με OEM κατασκευή συσκευών αναπαραγωγής ήχου – MC Step Up, D/A & A/D μετατροπέα – χωρίς να αποκαλύπτει για λογαριασμό ποιών εταιρειών. Το πρώτο δικό της προιόν, που λανσαρίστηκε υπό την επωνυμία Phase Tech, ήταν η P-1 κεφαλή κινητού πηνίου και το Τ-1  MC Step Up ως φυσικό συνοδό. Αμφότερα παρουσιάστηκαν το 2006. Το πρώτο phono stage EA-3 παρουσιάστηκε επίσης το 2006. Έκτοτε η σειρά εμπλουτίστηκε με προενισχυτές και τελικούς ενισχυτές όπως και άλλα μοντέλα κεφαλών και phono stages. Τον Δεκέμβριο του 2010 υπήρξε αλλαγή επωνυμίας σε Phasemation – προκύπτει από τις λέξεις Phase+Information, κοινώς Φάση και Πληροφορία. Η εταιρεία θεωρεί ως ύψιστης σημασίας παράμετρο τα χαρακτηριστικά φάσεως (μεταξύ δεξιού και αριστερού καναλιού στην αναπαραγωγή), όπως φυσικά και την ανάκτηση όλης της πληροφορίας από τα αυλάκια του δίσκου. Η PP-300 προς αξιολόγηση παρουσιάστηκε το 2012. Περισσότερες πληροφορίες για τα προιόντα και ιστορία της εταιρείας, μπορείτε να βρείτε στο καλοφτιαγμένο site της. https://www.phasemation.com/


Περιγραφή

Η κεφαλή έρχεται σε μία πολύ όμορφη και πολυτελή συσκευασία – ένα ξύλινο κουτί χρώματος καφέ σκούρου με λάκα κερασιάς, αντάξιο κοσμήματος, κερδίζοντας με το καλημέρα τις εντυπώσεις με την προσοχή στην λεπτομέρεια παρουσίασης. Εμπεριέχει το ‘κόσμημα’– συγγνώμη, κεφαλή – όπως επίσης βίδες, παξιμάδια και εργαλείο Hex για την εφαρμογή και στήριξη της. Παρατηρώντας την προσεκτικά, δεν μπορεί κάποιος παρά να θαυμάσει την ποιότητα κατασκευής που αποπνέει με το γυαλιστερό πολύ σκούρο καφέ χρώμα της – χρειάζεται δυνατό φως για να δείτε την πραγματική απόχρωση της.  Το σώμα της είναι από ντουραλουμίνιο, με επίστρωση χρώματος DLC (Diamond Like Carbon), που δικαιολογεί τον αέρα πολυτέλειας και βοηθάει περαιτέρω στην ακαμψία και έλεγχο κραδασμών. Στην πρόσοψη φέρει χαραγμένο το όνομα-λογότυπο της εταιρείας, όπως και το μοντέλο της κεφαλής. Το cantilever είναι από boron και το μαγνητικό σύστημα από σαμάριο/κοβάλτιο, στοιχεία που δανείστηκε από μεγαλύτερες την τάξη ενδοοικογενειακές υλοποιήσεις, όπως η PP-1000. Οι περιελίξεις επίσης είναι από καθαρό χαλκό 6Ν. Περνώντας στα τεχνικά χαρακτηριστικά, η έξοδος είναι στα 0.28mV, με αντίσταση 4 Ohms, απόκριση συχνότητας από 10Hz έως 30kHz, βάρος 11.1 gr και προτεινόμενο βάρος ανάγνωσης στα 2.0 gr. Θα την χαρακτήριζα ως εύκολο φορτίο, όπως φάνηκε άλλωστε στην συμπεριφορά της κατά της διάρκεια της δοκιμής – και περαιτέρω. Θέλει – ανάλογα του βραχίονα – προσοχή στην τοποθέτηση της καθότι έχει βαθμό δυσκολίας και θα πρότεινα αν δεν έχετε την απαιτούμενη εμπειρία και υπομονή, να αφήσετε την εκτέλεση της διαδικασίας στον αντιπρόσωπο. Οι υπόλοιπες ρυθμίσεις ήταν πολύ εύκολες και γρήγορες, ακολουθώντας τις υποδείξεις της εταιρείας ως προς τις τιμές.

AVID Diva II SP πλατό/ SME 309 βραχίονας/ Phasemation PP-300 κεφαλή/ Audioquest Cougar,Technics SL-1500c/ Hana SL/ VDH Integration/Audioquest Saturn & Pass Labs XP-15 phono-stage.

Ακουστική εκτίμηση

Η κεφαλή τοποθετήθηκε στο πλατό αναφοράς Avid Diva II SP/SME 309/Audioquest Cougar και συνδέθηκε στο phono stage Pass Labs XP-15. Τις υπόλοιπες συσκευές του προσωπικού συστήματος αναφοράς, μπορείτε να τις δείτε στο τέλος του κειμένου. Έχουν υπάρξει κάποιες αλλαγές και ακολουθούν επιπλέον προσθήκες, στα πλαίσια αναβάθμισης και επικαιροποίησης, ώστε να υπάρχουν επιλογές για καλύτερη αξιολόγηση των συσκευών υπό δοκιμή.  Επανερχόμενοs στην PP-300, έχοντας παίξει λίγες ώρες , θεώρησα καλό να την αφήσω να στρώσει περαιτέρω, πριν αρχίσω την κριτική ακρόαση. Οι αρχικές παρατηρήσεις αφορούσαν παραμέτρους όπως η αναγνωσιμότητα, ο θόρυβος επιφανείας, η ιχνηλάτηση του σήματος στα αυλάκια, όπως βέβαια και μία προεπισκόπηση των μουσικών δρώμενων. Ευθύς εξαρχής έδειξε την μεγάλη κλάση της, σημειώνοντας υψηλότατες βαθμολογίες σε κάθε επιμέρους ενότητα. Πράγμα το οποίο φυσικά μικρή σημασία θα είχε αν δεν αποδιδόταν ως ένα ενιαίο, ομοιογενές μουσικό σύνολο. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν την ανάλυση. Η ιχνηλάτηση ήταν κορυφαία, αποδίδοντας και την τελευταία λεπτομέρεια, χωρίς όμως να αποτελεί κλινικό είδωλο της. Σε συνδυασμό με τον σχεδόν μηδενικό θόρυβο επιφανείας, η αναπαράσταση των δρώμενων ήταν υποδειγματική. Τοποθετούνταν σε μαύρο φόντο όπου η περιγραφή των συντελεστών ήταν ακριβής, η τοποθέτηση τους στο χωροχρονικό κάδρο απόλυτα συγκεκριμένη και συμπαγής, όπως επίσης στερείτο φλυαρίας προς άγραν εντυπωσιασμού.

Η ισορροπία ήταν πολύ καλή, όπως και η σύγκλιση φάσεων μεταξύ δεξιού και αριστερού καναλιού – κοινώς επιβεβαιώνει στην πράξη την φιλοσοφία της εταιρείας ως βασική παράμετρο. Η αμεσότητα της απόδοσης θύμιζε ζωντανό γεγονός και λειτουργούσε ως πόλος έλξης για μακροχρόνιες ακροάσεις. Ανά πάσα στιγμή θύμιζε την ευγενή καταγωγή, γενεαλογία και κουλτούρα από την οποία δημιουργήθηκε. Απόλυτος σεβασμός και εκλεπτυσμένη παρουσίαση του σήματος, εξαιρετική αποτύπωση των μικρο και μακροδυναμικών, σε μία πανδαισία ηχοχρωμάτων. Ο μοναδικός περιορισμός θα έλεγα είναι το περιεχόμενο και η ποιότητα των ηχογραφήσεων. Θα αποτυπώσει ακριβώς τι κυλάει στα αυλάκια, χωρίς όμως να στερήσει την δυνατότητα ακρόασης σε μέτριες ή κακές ηχογραφήσεις, ούτε όμως θα ωραιοποιήσει για να παραχαράξει το αποτέλεσμα. Πάντως το δυνατό της σημείο, αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει ως προς το άριστο τελικό αποτέλεσμα, είναι η απόδοση των παραγνωρισμένων χαμηλών συχνοτήτων.

Με παντελή έλλειψη προβολικότητας, τις τοποθετεί επακριβώς στο ηχητικό puzzle, προσφέροντας την δυνατότητα ολοκλήρωσης της μουσικής εμπειρίας. Έχουν απόλυτα σωστό σώμα, όγκο και απόσβεση και αποτελούν τα θεμέλια του συνόλου. Το συστατικό που ‘δένει το γλυκό’ αν μου επιτρέπεται η έκφραση. Σημαντική υποσημείωση. Κατά την διάρκεια της διαδικασίας ακροάσεων, παρατήρησα ότι με την πάροδο του χρόνου υπήρχε σταθερή βελτίωση σε όλες τις παραμέτρους. Διαρκώς ανέβαινε ο πήχης απαιτήσεων ψηλότερα, όπως και η μουσική απόλαυση. Οπότε καταλήγω ότι σαφώς απαιτούνται ώρες στρωσίματος για την επίτευξη του μέγιστου αποτελέσματος. Πολύ χονδρικά τις προσδιορίζω στις 50+. Αυτό το σημείο είναι η κορύφωση, καθότι μέχρι τότε η απόλαυση εγγυημένη, ακόμα και στην πρώτη ώρα θα ακούσετε πράγματα που θα σας καθηλώσουν.

Συμπέρασμα

Μερικοί ίσως αναρωτηθούν αν υπήρξα υπερβολικός στην χρήση λέξεων και όρων για να περιγράψω αυτό που βίωσα – και βιώνω. Θεωρώ πως όχι. Μολονότι αποτελεί μία φτηνή σε χρήματα για high end επίπεδα αγορά, υπερβαίνει κατά πολύ τις προσδοκίες και προσφέρει σε όποιον την επιλέξει ως συνοδοιπόρο στα μουσικά δρώμενα μία απολαυστική σχέση συμβίωσης. Σίγουρα υπάρχουν ακριβότερες προτάσεις – κατά πολύ – που προσφέρουν σε απόλυτους όρους περισσότερα – διαφάνεια, αέρα, λεπτομέρεια κλπ. – αλλά είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι αυτό που προσφέρει η PP-300 είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί και σίγουρα όχι σε αυτό το επίπεδο τιμής. Την θεωρώ το absolute best value στον αναλογικό κόσμο, ένα από τα καλύτερα ‘μικρά μυστικά’ και θεωρώ ότι επάξια θα με συντροφεύσει σε πολλές ώρες μουσικής απόλαυσης στο εγγύς και απώτερο μέλλον καθότι αποτελεί την προσωπική μου επιλογή ως σημείο αναφοράς. 鈴木さん、ありがとうございました (Thank you, Mister Suzuki)

Σύστημα Δοκιμής:

Analog Sources (Αναλογικές πηγές): AVID Diva II SP/ SME 309/ Phasemation PP-300/ Audioquest Cougar,Technics SL-1500c/ Hana SL/ VDH Integration/Audioquest Saturn,E.A.T. (European Audio Team) B-Sharp, Clearaudio Concept, Musical Fidelity Roundtable S, & Pro-Ject Debut Carbon EVO DC, Dynavox PS-300, Oracle Audio & Kuzma. Phono Stages (Προενισχυτές κεφαλής): Pass Labs XP-15, Exposure XM30, Lejonklou Slipsik edition 7 MM, Fezz Audio Gratia, VTL 2.5 & Musical Fidelity MX-VYNL Cartridges (Κεφαλές πικάπ): Ortofon, Kuzma CAR, Shelter, Nagaoka, Benz Digital Sources (Ψηφιακές Πηγές & Μετατροπείς):EMM Labs CDSA SE, Holo Audio Spring Kitsune’ Level 3 Edition, Cambridge CXN V,2 RT-Audio Design Orpheus HiRes Battery DAC, Ideon Audio 3R, dCS Streaming Music Services: Tidal premium, Spotify premium, Preamps (Προενισχυτές): Pass Labs Xp-15, VTL, Conrad-Johnson,Audio Hungary Qualiton APR204 (MM phono) Integrated & Power Amplification (Τελικοί/Ολοκληρωμένοι Ενισχυτές): Pass Labs XA 25, Karma Mp-150, RT-Audio Design Class-A, Musical Fidelity (various), VTL ST series, Audio Hungary APX-200, Conrad-Johnson various (tube & solid-state) Transports (CD/SACD/File): Musical Fidelity, MusiChi, Foobar2000, Hysolid, various PC-based others Speakers (Ηχεία): Kharma CRM 3.2 FE Black Edition, ProAc Studio & Response series, Audio Solution (various), Geometric Harmony model Tower, Klipsch Klipschorn, Club-27 Kurt mk2 Signature Kit, Triangle (Various), Magnepan 30.7 Cables (Καλωδιώσεις): Nordost & TelluriumQ ηχείων & Analysis Plus ψηφιακά, Supra & Nordost USB cables, Alpha Core Goertz Sapphire Silver RCA, Pure Silver Cables, Van Den Hul interconnects (RCA) Power Cables (Ρεύματος): IsoTek, Oyaide Tunami, Shunyata Research,Tellurium Q Power Conditioning (Φίλτρα AC): Nordost Thor & Lab 12 Gordian, Shunyata Research Hydra.

Tιμή : 1550,- Ευρώ

Αντιπρόσωπος

Chameleon Audio

Ηλιουπόλεως 102, Δάφνη

τηλ. 21 3027 7796

https://www.chameleonracks.com

Online Διάθεση στο E-shop:

About HiEndNews

Aphrodites 2 Side
x

Check Also

Alto Extremo model “Lyd II” Tuning Feets [Review].

Alto-Extremo “Lyd II” Audio Equipment Feets Δοκιμή Audio Tuning Feets της Alto-Extremo. Η στήριξη που ...

CUSTOM SONIC LINE AUDIOPHILE AC FUSES [Review].

Δοκιμή Audiophile AC Ασφαλειών Custom Sonic Line AC fuses   Κάτι ξεχωριστό! Η πρώτη μου ...

MAVIS AUDIO model PH10 PHONO-STAGE ΜΜ/MC [Review].

Δοκιμή Προενισχυτή Κεφαλών Πικάπ (MM/MC) MAVIS AUDIO model PH-10 MAVIS PH10 προενισχυτής κεφαλών ΜΜ/MC Ποιά, ...