Download WordPress Themes, Happy Birthday Wishes
High Interest
Orpheus 1

Nagaoka MP-150 Cartridge Review .

advertisers-banners-bar






contact e-mail: abouthifi@gmail.com








Nagaoka MP-150 Moving Magnet Cartridge Review.

“Best Buy” κεφαλή πικάπ κινητού μαγνήτη στην κατηγορία τιμής έως τα 500 ευρώ.

by hiendnews team & D. Dravopoulos

Η Nagaoka Corp. αφιερώνεται από το 1940 στην κατασκευή κυρίως κεφαλών & βελονών για πικάπ φέροντας σε αυτές την υπογραφή της, μα και παρτίδες άλλων εταιριών που της αναθέτουν την γκάμα τους και την προτιμούν. Με έδρα τη Γιαμαγκάτα της Ιαπωνίας και με τον έλεγχο ποιότητας & ήχου όπου φημίζεται για τέτοιου είδους δημιουργήματα η χώρα, κάθε εξάρτημα κάθε μοντέλου κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου εντός των εγκαταστάσεων (in-house όπως συνηθίζεται να λέγεται) με μέγιστη προσοχή στην λεπτομέρεια. Το αποτέλεσμα ‘μιλάει’ εύκολα, έτσι τα ‘διαμάντια’ της Nagaoka κέρδισαν και κερδίζουν την λατρεία μεταξύ των ηχοφίλων και μουσικόφιλων κατόχων πικάπ. Η ιδιαίτερη δημοφιλία της σειράς κινητού μαγνήτη MP (και πιο συγκεκριμένα οι κεφαλές MP-110, MP-150, MP-200) ήταν αναμενόμενη παγκοσμίως αν και ξεπέρασε κάθε προηγούμενο τα τελευταία δύο χρόνια, μιας που οι κεφαλές αυτές χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερα θελκτικό ήχο και άριστη αναλογία τιμής προς απόδοση.

Την MP-150 που έφτασε στα συστήματά μας στρωμένη (πλέον των εκατό ωρών) υποδέχθηκαν δύο πικάπ της Pro-Ject, τα μοντέλα Debut Carbon EVO και RPM 9, με το phono-stage της Σουηδικής Lejonklou μοντέλο Slipsik 7 στην θέση της προενίσχυσης. Αυτό το πεδίο δράσης για την προσιτή Nagaoka μας επιτρέπει να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα. H κεφαλή φορά superfine ελλειπτική ακίδα 0.4 x 0.7 χιλ. και προσφέρει τυπικά υψηλή έξοδο 4.5mV (ανά 5εκ./δευτ. @1kHz) για το είδος της. Αναλυτικότερα, το cantilever της είναι αλουμινίου με το συνολικό βάρος της να ανέρχεται σε 6,5 γραμμάρια. Το βάρος ανάγνωσης που προτείνεται εργοστασιακά κυμαίνεται μεταξύ 1,5 και 2,0 γραμμαρίων, ενώ εμείς επιλέξαμε να την ακούσουμε στα 1,8 γραμμάρια. Όπως είναι εφικτό στις κιν.μαγνήτη, το μέρος της ‘βελόνας’ αποσπάται από το σώμα. Έτσι, στην περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα και καταστρέψετε την “Japanese nude diamond” ακίδα της ή αυτή φθαρεί από την χρήση, δεν αχρηστεύεται όλη η κεφαλή. Αγοράζετε το μέρος της ‘βελόνας’ (replacement stylus) σε χαμηλότερο κόστος και την τοποθετείτε στο σώμα που παραμένει στον βραχίονά σας.

 


Άνεση, ροή και παρουσία…

Από τα πρώτα LPs που καλέσαμε στο πέρασμα της MP-150 ήταν και το Zoolook, το έβδομο άλμπουμ (1984) του Jean-Michel Jarre και μάλιστα στην πρώτη του έκδοση (τυχεροί που το έχουμε σε άριστη κατάσταση από τότε!). H κεφαλή το απέδωσε με πολύ καλό έλεγχο και δυναμικό παλμό, ίσως ένα σκαλί πιο κάτω από την πλέον ρυθμική και ‘χορευτική’ κινητού μαγνήτη που έχουμε γνωρίσει, αλλά και πάλι το αντίπαλο δέος δεν βρισκόταν κοντά μας για συγκριτικό α/β στο ίδιο πλατό/βραχίονα/προενισχυτή κεφαλής. Το άκουσμα φάνηκε να κινείται προς τον αναλυτικό δρόμο παραμένοντας αρκετά φιλικό στο αυτί ταυτοχρόνως. Στο χαρακτηριστικό κομμάτι του δίσκου Zoolookologie η electronica-synthpop ’80s σύνθεση του βιρτουόζου Michel Jarre αποδόθηκε με επαρκέστατο σώμα και χαμηλές χωρίς ενδείξεις πλαδαρότητας. Η Nagaoka εδώ τελικά αποδεικνύει πως κατέχει καλό έλεγχο σε όλο το φάσμα και προτιμά μια ελαφρώς εμφατική προβολή της σκηνής από το να αφήσει τα πράγματα ίσως πιο θολά και πιο πίσω από τον νοητό άξονα μιας μεσαίας θέσης.

Προχωράμε με blues και τον B.B. King στο “Live At The Regal” LP. Η ζωντανή ηχογράφηση μας βάζει γρήγορα στο κλίμα της, με τα Every Day I Have The Blues & Sweet Little Angel (live at the Regal Chicago, 1964) να διαβάζονται και να αποδίδονται από την Nagaoka με υπεροχή σε αίσθηση μεγέθους σκηνής & σωμάτων, σε αέρα & διαύγεια στις υψηλές, σε φυσικότητα ροής. Οι νότες της κιθάρας όπως και η φωνή αιωρούνταν και έβγαζαν νόημα. Η μουσική ενέργεια και η ειλικρίνεια της απόδοσης άγγιξαν πολύ υψηλό επίπεδο, από τα υψηλότερα που έχουμε διαπιστώσει κινούμενοι σε αυτή την περιοχή τιμής. Αρχικά δεν περιμέναμε τέτοια πληρότητα, καθότι θεωρούσαμε ότι το ολογραφικό της αναπαραγωγής μιας ζωντανής σκηνής καθώς και το ευρύτερο βάθος-πλατός αυτής θα το προσέφερε σε πλήρες πακέτο η MP-300 ή μόνο η κορυφαία MP-500, ενώ τελικά εδώ θα παίρναμε μια μέτρια γεύση από το ‘ότι έχει να προσφέρει’ η εταιρία. Μέγα λάθος, διότι σε σχέση με τις ακριβότερες MP (και όσο μπορούμε να τις φέρουμε στην ακουστική μνήμη μας), τελικά στην ‘150’ ο ακροατής δεν στερείται παρά μια θέση από της βελούδινης υφής, ηχοχρωματικού πλούτου και βάθος πεδίου των κοντινών δύο -εκ των τριών- επόμενων μοντέλων στην λίστα. Οι υψηλές έγραψαν μεγάλη επιτυχία σε έκταση & έκφραση, ενώ η καθαρότητα και χροιά σε όλο το άνω-μεσαίο φάσμα έδωσαν ‘χειραψία’ με τις πλούσιες σε πληροφορία και όγκο χαμηλές.Κομμάτι με το κομμάτι, ένα χαμόγελο απόλαυσης της μουσικής από όλους μας είναι τελικά αυτό που την αξιολόγησε με ‘άλφα’ κεφαλαίο στην κατηγορία όπου ανήκει και στα προγράμματα rock & blues. Πράγματι, ξεπέρασε κατά πολύ το προσδοκώμενο.

Τόσο πολύ μας άρεσε η εκφραστικότητα της κεφαλής αυτής, που εκτός τα πρόσφατης παραγωγής διαθέσιμα LPs (βινύλια της Billie Eilish έως των Placebo & Moby) τα οποία και ‘περπάτησε’ με αξιώσεις, επιστρέψαμε και μείναμε πάλι σε ιστορικές ηχογραφήσεις. Πίσω στην αρχή των ’60s και στο “Portrait in Jazz” άλμπουμ των -και του- Bill Evans Trio. Λάβαμε αρμονικό πλούτο, πυκνή μεσαία περιοχή, αυτό που πολλοί σημειώνουν ως ‘λαμπάτη’ προσέγγιση και αισθητική. Εναλλάξ με τις μουσικές της τελευταίας δεκαετίας, στο άκουσμα του “Portrait” αναθεωρήσαμε το εφικτό στην απόδοση καθαρών γραμμών και αποστάσεων συνύπαρξης του πιανίστα και του κοντραμπασίστα. Στα παρά κάτι τετρακόσια ευρώ όπου ζητά, σε γενικές γραμμές δεν υπάρχει κάτι να μπορεί να θεωρηθεί ως αρνητικό καθ όλη την διάρκεια του άλμπουμ, ούτε κάποιος στρογγυλός χαρακτήρας που χαλάει την απόδοση της ταχύτητας και της ακρίβειας, μα ούτε και κάποιες ενδείξεις συχνοτικής ασυνέχειας που θα μας έβγαζαν δυσαρέσκεια.  Η MP-150 γνωρίζει καλά από μουσική και το πως να ζωντανέψει ξανά όλη σας την jazz συλλογή.

Μέσα από τα hard rock σημεία της δισκοθήκης μας ανασύραμε και το άλμπουμ-φινάλε της δοκιμής. “High & Dry” των Βρετανών Def Leppard που κυκλοφόρησε αρχές ’80. Περιέχει ένα καλοηχογραφημένο κομμάτι-μπαλάντα που σεβόμαστε, το “Bringin’ On the Heartbreak”. Καμία “σύγχυση” ή σκληράδα δεν εμφανίσθηκε εδώ για να μας ενοχλήσει και να κατηγορήσουμε ξεκάθαρα την κεφαλή, όσο υψηλότερη από τις συνήθεις εντάσεις σαλονιού και αν ήταν η ένδειξη του ποτενσιόμετρου του ενισχυτή μας! Και πάλι, απέδωσε με πολύ-πολύ καλή αίσθηση μεγέθους και πειστικότητα χροιάς στις κιθάρες, μπάσο και ντραμς. Καταλήγουμε, λοιπόν, πως και σε rock δισκοθήκες η Nagaoka λαμβάνει το ρόλο του έμπειρου ψυχαγωγού. Απόλαυση να ανεβαίνει η στάθμη όσο και η αδρεναλίνη μαζί της. Με βεβαιότητα, δεν ανήκει σε εκείνες που θα ηρεμήσουν αφύσικα τα μουσικά αυλάκια, θυσιάζοντας δυναμικές αποστάσεις που απαιτούνται στα σκληρότερα (και συμπιεσμένα ακόμη) άλμπουμς για την χάρη μιας μόνιμης ευγένειας και απαλότητας. Έτσι απλά, ξέρει και μπορεί να ‘ροκάρει’ καλύτερα από πολλές άλλες.

 

Συμπέρασμα

Κορυφαίων σφαιρικά επιδόσεων κινητού μαγνήτη έως το όριο των πεντακοσίων ευρώ, δεν άφησε την παραμικρή αμφιβολία για κάτι άλλο εκτός από μια άριστη αξιολόγηση. Η Nagaoka MP-150 παραδίδει πάνω από όλα απόλαυση, με κεφαλαία γράμματα. Η πρωτόγνωρη ροή της μα και η αληθοφάνεια που προσφέρει για τα δεδομένα της κατηγορίας αυτής, γίνεται σύντομα εθισμός. Μέσα από μια ξεκάθαρη, γεμάτη λεπτομέρειες μεσαία και υψηλή περιοχή, συνδυαστικά με άνω έκταση και όγκο στις χαμηλές, τα μουσικά προγράμματα jazz & rock, blues αναπαράγονται με ιδιαίτερη αύρα ρεαλισμού, κάτι που ενθουσίασε όλους μας.  Σημεία λεπτομερειών χαμηλής στάθμης από το πλήθος των παλιών και καινούργιων σε κατάσταση βινυλίων μας παραδίδονται ευδιάκριτα, με το άκουσμα να παραμένει δεμένο και αρμονικό όσο καλύτερα θα περιμέναμε από μια κινητού μαγνήτη σε αυτό το κόστος. Εν τέλει, η ζωντανή και καλοφωτισμένη μουσική σκηνή που ανοίγεται όταν στηθεί με την πρέπουσα ακρίβεια, μας αφήνει να την τιτλοφορήσουμε και εμείς ως ‘best buy’, μια μεγάλη ευκαιρία του σήμερα. Με την ιστορική υπογραφή της Nagaoka.

Σύστημα Αναφοράς:

Analog Sources (Αναλογικές πηγές): Kuzma Stabi-M, Pro-Ject RPM 9, Pro-Ject Debut Carbon EVO Phono Stages (Προενισχυτές κεφαλής): VTL, Lejonklou Slipsik 7.1, Musical Fidelity Nu-Vista, Goldmund Cartridges (Κεφαλές πικάπ): Ortofon 2M Black 250-LVB & 2M Red, Van den Hul THE FROG, Vertere Mystic, Sumiko, Kuzma CAR-50, Skyanalog MCs, Dynavector κ.α. Digital Sources (Ψηφιακές Πηγές & Μετατροπείς): Primare, RT-Audio Design Orpheus HiRes Battery DAC, Ideon Audio, Metronome Audio, Jadis κ.α. Streaming Music Services: Tidal premium, Spotify premium, Preamps (Προενισχυτές): VTL, E.A.R.-Yoshino, Conrad-Johnson (various) Integrated & Power Amplification (Τελικοί/Ολοκληρωμένοι Ενισχυτές): VTL, Audiolab UK model 6000A, Jadis Orchestra Reference, RT-Audio Design Class-A, Musical Fidelity (various), Conrad-Johnson (tube & solid-state) Transports (CD/SACD/File): Musical Fidelity, MusiChi, Foobar2000, Hysolid, various PC-based others Speakers (Ηχεία): Duevel, ProAc Studio & Response series, Kharma CRM 3.2 FE Black Edition, Klipsch Klipschorn, Club-27 Kurt mk2 Signature Kit, Triangle (Various) Cables (Καλωδιώσεις): Nordost Blue Heaven Phono Cable, Nordost ηχείων-interconnect, Neotech interconnects, Esprit Audio ηχείων-interconnects, Nordost USB cables, Alpha Core Goertz Sapphire Silver RCA, Van Den Hul interconnects (RCA) Power Cables (Ρεύματος): Neotech, IsoTek, Oyaide, Shunyata Research Power Conditioning (Φίλτρα AC): Shunyata Research Hydra, Nordost Qv2/Qk1, Lab12.

Τιμή :

385,-

Αντιπροσωπεία – Διάθεση – Ακροάσεις:

EXCLUSIVE AUDIO

 

About HiEndNews

The Maestros VIP 1
x

Check Also

Thivan Labs P10/ST10 Phono Stage & Step-Up Transformer Review.

Thivan Labs P10/ST10 Phono Stage & Step-Up Transformer Review. Χειροποίητος λαμπάτος προενισχυτής κεφαλών πικάπ… …από ...

VTL IT-85 Tube Integrated Amplifier Review.

VTL IT-85 Tube Integrated Review.   Χειροποίητος ‘made in USA’ ολοκληρωμένος λαμπάτος ενισχυτής …που ξέρει ...

Schiit model Modi 3+ budget audiophile DAC Review.

Schiit Audio model MODI 3+ Digital to Analog (DAC) Review Digital to Analog converter Part ...