Download WordPress Themes, Happy Birthday Wishes
High Interest
LYRE VIP BIG

JBL Stage A100P 10-inch Active Subwoofer [Presentation].

advertisers-banners-bar



contact e-mail: abouthifi@gmail.com


care orchestra






Παρουσίαση Ενεργού Υπογούφερ (Subwoofer)

JBL model A100P

Ανοίγει σωστά τις χαμηλές νότες σε τιμή υπερευκαιρίας.

 .

by Demos Dravopoulos

Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στις παγκοσμίου φήμης εγκαταστάσεις ακουστικής της JBL στο Northridge της Καλιφόρνια, το μοντέλο Stage A100P έρχεται ως μια προσιτή πρόταση ενεργού υπογούφερ 10 ιντσών (300 mm). Ανήκει στην σειρά JBL Stage και φέρει ενισχυτή τάξης Δ τριακοσίων watts, ικανό να οδηγήσει την μονάδα των χαμηλών σε εντάσεις έως και party! Το μοντέλο κοστίζει μόλις 395 ευρώ και θα τραβήξει αρκετά βλέμματα -και αυτιά- επάνω του, ενώ στην ίδια σειρά συναντάμε ακόμη ένα μεγαλύτερο, το υπογούφερ A120P με 12 ιντσών μονάδα και μικρή απόσταση στην τιμή. Βάλθηκε να συνοδεύσει όσα αξιόλογα (αισθητά υψηλότερης κατηγορίας τιμής) ηχεία στην διάθεσή μας, όπως και το τοποθετήσαμε ‘πίσω’ από τα ProAc Response, ProAc Studio & Club-27 Kurt μοντέλα δαπέδου. Πολύ γρήγορα μας έδειξε τον καθαρό χαρακτήρα του, με ενέργεια στο χαμηλό έως τα 35Hz όπου καταλήγει.

Ενσωματώνει όπως προαναφέραμε ενισχυτή για την άρτια οδήγηση της δεκάιντσης μονάδας χαμηλών polycellulose, ο οποίος φιλοξενείται εντός της bass-reflex σχεδίασης ξύλινης καμπίνας διαστάσεων 33.5 x 38 x 34 εκ. βάρους 13.6 κιλών. Φέρει δύο οπές εκτόνωσης στο πίσω μέρος του, εκεί όπου βρίσκονται και τα ρυθμιστικά του. Όσον αφορά τις ρυθμίσεις-παραμετροποιήσεις συναντάμε για αρχή δύο διακόπτες. Τον ‘Power Mode’ όπου με αυτόν επιλέγεται ο τρόπος έναρξης της τροφοδοσίας του αυτόματα (μόλις έχουμε σήμα) ή διαρκώς και τον διακόπτη ‘Phase’ με τον οποίο επιλέγουμε την αναστροφή ή όχι της φάσης. Δεξιότερα, συναντάμε δύο ποτενσιόμετρα, με το πρώτο να ορίζει το σημείο Crossover (συχνοτικού σημείου συμμετοχής) μεταξύ των περιοχών 50Hz και 150Hz και το δεύτερο την στάθμη έντασης του υπογούφερ. Ακόμη, μια επίχρυση είσοδο rca για την σύνδεση με τον προενισχυτή ή ολοκληρωμένο ενισχυτή μας, είτε κάποιο ενεργό ηχείο μας με sub-out (παράδειγμα συνέργειας η πρόσφατη σειρά της JBL Studio και ειδικότερα το μοντέλο 4305P), διακόπτη επιλογής λειτουργίας στα 220/240V ή 100/120V ρεύματος και τον βασικό διακόπτη on/off (Power). Απλά πράγματα στον κόσμο των subwoofers.

Μερικές εμπειρικές συμβουλές για ένα πρακτικά γρήγορο, επιτυχημένο σετάρισμα: Επιλέγουμε κομμάτια με καλοηχογραφημένο μπάσο ή και βάζουμε να παίξει μια γεννήτρια χαμηλών συχνοτήτων (από αυτές που βρίσκουμε σε πληθώρα στο youtube & spotify). Αν έχουμε αρχικά σετάρει το υπογούφερ μας ώστε να ξεκινά από τους 80-90 κύκλους μέσω του ποτενσιόμετρου crossover, αυτή η συχνότητα έχει τη μεγαλύτερη πιθανότητα να αναπαράγεται στην ίδια ένταση και από το ηχείο μας. Ρυθμίζουμε την ένταση του A100P στο επίπεδο που νιώθουμε συμβατό και άνετο στο χώρο. Ακούμε προσεκτικά από τη θέση ακρόασης μερικά κομμάτια, προτείνουμε μεταξύ αυτών αρκετά instrumental ακουστικού ή ηλεκτρικού μπάσου (βλέπε Brian Bromberg ‘Wood’, Stu Hamm στα προσωπικά του άλμπουμς κτλ.). Αναστρέφουμε την πολικότητα του subwoofer από το σχετικό διακόπτη εφόσον είναι ενεργό όπως εδώ ή συνδέουμε την πολικότητα στα καλώδια ανάποδα αν είναι παθητικό. Ακούμε και πάλι προσεκτικά από τη θέση ακρόασης. Αν η ένταση στη συχνότητα που μας ενδιαφέρει έχει αυξηθεί, συνεχίζουμε με αυτή τη ρύθμιση. Μετακινούμε το υπογούφερ πιο κοντά μας ή πιο μακριά μας σε διαβαθμίσεις του μισού μέτρου αλλά και δεξιότερα-αριστερότερα στον χώρο, με αρχική γραμμή τοποθέτησης μεταξύ του ζεύγους των ηχείων μας ώστε να εντοπίσουμε το τελικό σημείο εδραίωσης του, εκεί όπου οι χαμηλές έρχονται με την καλύτερη ομοιογένεια και ένταση μα και λιγότερους τριγμούς συντονισμών στην συνύπαρξη του με σκρίνιο, τζάμια, πιθανώς λοιπά διακοσμητικά χώρου, έπιπλα ή πόρτες-παράθυρα. Αν διαθέτουμε δε ειδική βάση για υπογούφερς τόσο το καλύτερο, διαφορετικά μια έδρα από γραφίτη 1-2 εκατοστών που θα πατά σωστά στο έδαφος (ιδανικά με κώνους) θα φέρει και ανώτερο αποτέλεσμα, πόσο μάλλον αν το δάπεδo μας είναι ξύλινο και την προστάζει. Βέβαια, η JBL εφοδιάζει το A100P με τέσσερα ειδικά σχεδιασμένα ‘floor spikes πόδια’ για κάθε ενδεχόμενο. Μην ξεχνάμε ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων μιλάμε για τοποθέτηση υπογούφερ σε ‘απλά’ σαλόνια ή λοιπούς χώρους ψυχαγωγίας, όπου δεν έχουν υποστεί ακουστική επιμέλεια από κάποιον ακουστικολόγο. Άρα, το αυτί μας θα παίξει σημαντικό (πιθανώς τον μόνον) ρόλο στην τελική τοποθέτηση. Η θέση που το χαμηλό ακούγεται πιο πλούσια και καθαρά σε σχέση πάντα με την στάθμη που δένει καλύτερα και μας ευχαριστεί, χωρίς ή με τον ελάχιστο-δυνατό υπερτονισμό κάποιων περιοχών (λόγω και ιδιαιτεροτήτων χώρου) είναι και η ιδανική θέση τοποθέτησης ενός sub. Δοκιμάζοντας, έπειτα, μικροαλλαγές στις ρυθμίσεις του cross και του volume στα γνώριμα μουσικά μας θέματα, οι χαμηλές συχνότητες θα πρέπει να ακούγονται σημαντικά πιο ‘αεράτες’ και γεμάτες, όσο το δυνατόν πιο ‘δεμένες’ με τα ηχεία μας.

Κατά την διάρκεια των ακροάσεων, ανέθεσα στο Stage A100P δύο διαφορετικές αποστολές. Η πρώτη να συνοδεύσει δύο ζεύγη ηχείων της ProAc (τα μοντέλα Repsonse D18 & Studio) όπου φιλοξενούνται σε ορθογώνιο χώρο περίπου σαράντα τετραγωνικών και θα καλοδεχτούν την όποια τόνωση στην τελευταία οκτάβα. Η δεύτερη, να εκτείνει το χαμηλό ενός ιδανικού στα λίγα watts οδήγησης ηχείου δαπέδου, του μοντέλου Kurt της Ολλανδικής Club-27 (δοκιμή και λεπτομέρειες εδώ [link]: Kurt Speakers Review by hifiknights [English]).  Και στα δύο ‘παντρέματα’ αυτά, βασιστήκαμε στις πηγές της Musical Fidelity (DAC & CD-Players), Pro-Ject (πικάπ) και RT-Audio Design (DAC) ενώ χρησιμοποιήθηκε ως επικεφαλής λαμπάτος προενισχυτής ο VTL 2.5 με διάφορους τελικούς, όπως επίσης και λαμπάτοι ολοκληρωμένοι με έξοδο προενίσχυσης Jadis Orchestra Reference αλλά και Tsakiridis Devices. Η απόσταση από τα ηχεία μας (και το sub) υπολογίζεται τουλάχιστον στα 6 μέτρα, κάτι που στα δεδομένα του χώρου επέτρεψε καλό βαθμό αντίληψης (και αίσθησης) άρα και εκτίμησης των πολύ χαμηλών συχνοτήτων.

Ο έντονος ανταγωνισμός στην κατηγορία και στον τομέα του επιβάλλει μικρά θαύματα, αν ο κατασκευαστής ζητά την τελική διαφορά απόστασης απ’ τον μέσο όρο. Προσιτό, το Α100P της πασίγνωστης JBL διαθέτει καλή ποιότητα κατασκευής σε όλα τα σημεία που μετράνε, αδιαφορώντας για κάποιο εντυπωσιακότερο design, piano-black λάκα ή καπλαμά. Συνυπάρχοντας λοιπόν με τα ηχεία της ProAc, το αποτέλεσμα ήταν ευχάριστο με πολύ καλή αίσθηση της ταχύτητας και αέρα στις βαθιές χαμηλές, τόσο για την κατηγορία όπου κινείται μα και πιο πέρα από αυτή. Προκρίνεται ως πρώτη value-for-money πρόταση ακροάσεων, μάλιστα και προς όσους έχουν την δυνατότητα διάθεσης μέχρι και τα διπλά της τιμής του.

Συμπληρώνοντας τα ηχεία της Club-27 μοντέλο Kurt τώρα, παρά την 10 ιντσών wideband μονάδα όπου διαθέτουν: το χαμηλό των λαμπάτων ενισχυτών μας διακρίνεται μεν άρτια σε αυτά αλλά όχι χορταστικά κάτω των 100Hz, έτσι ώστε να αισθάνεται κανείς full-range πληρότητα σε ηλεκτρονικούς ήχους ή παραγωγές, όπως για παράδειγμα σε ηχογραφήματα της Bjork (ειδικά στα πρώτα άλμπουμ της) και πάμπολλων άλλων electro-pop ή avantgarde ambient pop & trip-hop. Τέτοιες δοκιμασίες βγάζουν το συγκεκριμένο ηχείο τελικά έξω από τα όρια του, τα όρια απόλαυσης ενός γεμάτου και δεμένου αρμονικά ως τους 35 κύκλους (Hz) μπάσου. Αν απαιτείτε λοιπόν στιβαρό και με ‘χτύπημα’ χαμηλό θα πρέπει να συνδυάσετε οπωσδήποτε ένα υπογούφερ, μια αναγκαιότητα υπαρκτή σε πολλές περιπτώσεις, ανεξαρτήτως της πρώτης ‘όψης’ ενός πχ. δίδρομου ή τρίδρομου δαπέδου. Χωρίς αναστολές, μπορείτε πλέον ξεκινώντας ως την πρώτη και οικονομικότερη λύση να δώσετε προσοχή στο A100P. Με βεβαιότητα, θα δώσει στην κατώτερη οκτάβα την τόνωση που -πιθανώς- ψάχνετε, εξορκίζοντας μια τελική αίσθηση αργού, θαμπού πεδίου χαμηλών μετώπων όπως και το λεγόμενο ως one-note-bass το οποίο δεν χαρακτηρίζει τα υψηλών δυνατοτήτων high-end subs. Ναι, αποκλείεται να εκθρονίσει τα κατά πολύ ακριβότερα REL Acoustics ή να τα βάλει ευθέως με κάποιο άνω των χιλίων ευρώ higher-end KEF όπως το μοντέλο KC62, μάλιστα πολύ διαφορετικής φιλοσοφίας σχεδίασης. Θα παραδώσει πάντως καλά το μάθημά του στους κοντινούς ανταγωνιστές, ερχόμενο στην ‘Α’ θέση κατηγορίας έως τα ~600 ευρώ. Είναι το συνολικά καλύτερο που άκουσα προσφάτως στα χρήματα και το πλέον αποδεκτό από όλους μας στο hiendnews.gr. Εγκυκλοπαιδικά, ως το αμέσως επόμενης κατηγορίας ‘απόλυτο’ στα γούστα μας (και δωδεκάιντσο) έρχεται το Γερμανικό ELAC μοντέλο Debut 2.2 SUB3030 που κατεβαίνει στα 25 Hz (!) μα κοστίζει περίπου τα διπλάσια και κάτι ακόμα.

 

Συμπέρασμα

Η καθαρότητα και το χτύπημα στις χαμηλές συχνότητες δεν προσδιορίζουν με τίποτε την τόσο φιλική τιμή του. Απεναντίας, στα μόλις 395,- ευρώ το Stage A100P δεκάιντσο ενεργό υπογούφερ προσφέρεται και μπορεί πράγματι να εξαργυρώσει κάθε ηχητική επιταγή στην κατηγορία μα και ακόμη πιο πέρα. Δένει εύκολα σε μικρούς και μεσαίους χώρους ενώ διαθέτει αρκούντως ταχύ, καθαρό χαμηλό ως τους 35 κύκλους (Hz). Τέτοιες επιδόσεις επιβάλλονται πλέον, ώστε να ξεχωρίσει ένα μοντέλο μέσα στο κάδρο του πολύ έντονου και ποιοτικού σημερινού ανταγωνισμού. Η τρέχουσα γενιά subwoofers της JBL θα βλέπει πρόσωπα γεμάτα χαρά, για μεγάλο χρονικό διάστημα μετά το ταμείο.

 

Σύστημα Αναφοράς:

Analog Sources (Αναλογικές πηγές): E.A.T. (European Audio Team) Forte S, Pro-Ject Debut Carbon EVO, Pro-Ject T1, Kuzma (various) Phono Stages (Προενισχυτές κεφαλής): VTL 2.5, Lejonklou Slipsik 7.1 (MM-Only), Musical Fidelity, Conrad-Johnson, EAR-Yoshino PhonoBox MM/MC Cartridges (Κεφαλές πικάπ): Ortofon 2M Blue & 2M Red,Goldring 1042 & Benz μοντέλο ACE (M), Van den Hul THE FROG, Vertere Mystic, Sumiko κ.α. Digital Sources (Ψηφιακές Πηγές & Μετατροπείς): Porfyra Audio Tubed DAC, Primare, RT-Audio Design Orpheus HiRes Battery DAC, Ideon Audio, Metronome Audio, Jadis κ.α. Streaming Music Services: Tidal premium, Spotify premium, Preamps (Προενισχυτές): VTL, E.A.R.-Yoshino, Conrad-Johnson (various) Integrated & Power Amplification (Τελικοί/Ολοκληρωμένοι Ενισχυτές): VTL, Audiolab UK model 6000A, Jadis Orchestra Reference, RT-Audio Design Class-A, Musical Fidelity (various), Conrad-Johnson (tube & solid-state various) Transports (CD/SACD/File): Musical Fidelity, MusiChi, Foobar2000, Hysolid, various PC-based others Speakers (Ηχεία): Porfyra Audio Custom (RAAL tweeter / EAD mid-woofer), ProAc Studio & Response series, Kharma CRM 3.2 FE Black Edition, Klipsch Klipschorn, Club-27 Kurt mk2 Signature Kit, Triangle (Various) Cables (Καλωδιώσεις): Esprit Cables Celesta, Atlas Cables (various), Silversmith Ribbon Speakers Cables, Nordost Valhalla Phono Cable, Nordost ηχείων-interconnect, Nordost & Supra USB cables, Van Den Hul Integration Hybrid interconnects (RCA) Power Cables (Ρεύματος): IsoTek, Oyaide Tunami, Shunyata Research Power Conditioning (Φίλτρα AC): Dynavox, Shunyata Research Hydra, Nordost Qv2/Qk1, Lab12.

 

JBL model A100P Active 10-inch Subwoofer

Τιμή:  395,- €

 

Διάθεση – Ακροάσεις- Web Shop:

Heaven Audio

Αντιπροσωπεία για την Ελλάδα:

All About Audio / Video.

 

About HiEndNews

THE MAESTROS VIP 2
x

Check Also

BLACKBOX AV SHOW 2023 HIGHLIGHTS !

BLACKBOX AV SHOW 2023 – HIGHLIGHTS To BLACKBOX Audio Videο Show επέστρεψε και φέτος, δυνατό-ηχηρό-ποιοτικότερο ...

HXOS & EIKONA SHOW #HES 2023 – HIGHLIGHTS !

ΗΧΟΣ & ΕΙΚΟΝΑ SHOW 2023 – HIGHLIGHTS Είναι και φέτος μεγάλη μας χαρά που παρευρεθήκαμε ...

S.I.N. Audio Boutique [Interviewed by hiendnews.gr e-magazine / English Edition]

  S.I.N. Audio – Interview 2023 [by hiendnews.gr e-magazine & audiophile news portal] “We create ...