High Interest

Isol-8 Mini Sub Axis Power Conditioning


definitive_1170 x180(1)

Directed Audio


Obscure-VIP2

Obscure Audio


Golden Acoustics


chameleon-VIPbanner-2

Chameleon Audio


soundgallery_mini_promo

Sound Gallery Of Athens


Racks Audio Design

 


ideon-banner-sommer

Ideon Audio Greece

 


musical-maestros-new-m6si

The Maestros


videorythm1

VideoRythmos SA


Audio Harmony


athens-pro-audio-banner1-big-vip

Athens Pro Audio


 

ISOL-8 MINI SUB AXIS

AC Power Line Conditioning

paris-kotsis

by Paris Kotsis

H Isol-8 είναι μια βρετανική εταιρία που λειτουργεί από το 2003, παράγοντας φίλτρα, αξεσουάρ ρεύματος και αναγεννητές και αποτελεί το έτερον ήμισυ της δουλειάς του σχεδιαστή Nic Poulson. Το άλλο μισό δεν είναι άλλο από τα γνωστά υβριδικά ενισχυτικά Trilogy, που εισάγονταν στη χώρα μας πριν από αρκετά χρόνια κατά τη δεκαετία του 90 και υπηρετούσαν τη λογική ενός πιο ουδέτερου ηχητικά υβρίδιου σε σχέση π.χ με τα Pathos. Ο Βρετανός σχεδιαστής είναι μηχανικός ήχου με μακρά εμπειρία, έχοντας δουλέψει για το BBC κατά τη δεκαετία του 80 αλλά και ως σχεδιαστής ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, με αξιόλογη εμπειρία σε συστήματα φωτισμού αεροδρομίων. Δίνει μεγάλη έμφαση στα τροφοδοτικά και ήταν από τους πρώτους που διέγνωσε ότι υπάρχει ανάγκη στην αγορά για φίλτρα ρεύματος υψηλής ποιότητας, άλλωστε ήταν ο βασικός υπεύθυνος πίσω από την ίδρυση της γνωστής εταιρίας Iso-Tek, την οποία άφησε για να ξεκινήσει την Isol-8. Οι δύο αυτές μάρκες είναι σήμερα από τις πιο φημισμένες στο χώρο του audiophile filtering και φέρουν αναπόφευκτα το κοινό DNA του κ. Poulson, αλλά φυσικά τα τρέχοντα προϊοντα τους, με βάση την εμπειρία μας, μόνο ίδια δεν είναι ηχητικά. Η βρετανική προσέγγιση είναι δεδομένη σε επίπεδο φινέτσας και τονικής ισορροπίας για τα Isol-8 και το υπό δοκιμή Mini Sub Axis, με το κύκλωμα για μπλοκάρισμα του DC και την τεχνική Transmodal Filter για την καταπίεση του differential mode noise (που μπορούμε να περιγράψουμε ως ασύμμετρη είσοδο του θορύβου στις γραμμές τροφοδοσίας, απαιτώντας πιο πολύπλοκες τεχνικές επίλυσης), είναι ένα από τα πλέον επιδραστικά που έχουμε ακούσει, προκαλώντας σημαντικές διαφορές στην ηχητική του συστήματος που καλείται να περιποιηθεί. Ανάλογα με το είδος του συστήματος όπου θα συνδεθεί – και όπως συμβαίνει παγίως με τέτοια προϊόντα – αυτές οι διαφορές μπορεί σπανιότερα να εκδηλώνονται ως καθαρές βελτιώσεις σε όλους τους τομείς ή, συνηθέστερα, να έρχονται παρέα με διαφοροποιήσεις στον τονικό και χρονικό χαρακτήρα που πρέπει να αποτιμηθούν προσεκτικά από τον ιδιοκτήτη του συστήματος. Πρακτικά, ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει με τέτοια προϊόντα ο υποψήφιος αγοραστής είναι η ανάγκη να “στρώσουν” πριν εκτιμηθούν, κάτι που μπορεί να απαιτήσει αρκετές εβδομάδες λειτουργίας. Το Mini Sub Axis, για παράδειγμα, έχει υπερβολική οξύτητα στα πρίμα τις πρώτες ημέρες στο ρεύμα ενώ άλλα φίλτρα μπορούν, αντίθετα, να ακουστούν μάλλον μουντά στην αρχή, όπως τα Furman που χρησιμοποιώ κλπ. Είναι δηλαδή μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο και πολλή υπομονή πριν να σχηματίσουμε οριστική άποψη για το αν μας κάνει το τάδε φίλτρο.

isol-8-cover

Άγγλος ευγενής…

…Designed and manufactured in England, ούτε καν στο UK! Αυτό αναγράφεται στην πλάτη του, κάτω από την υποδοχή για τον ρευματολήπτη και τον ακροδέκτη γείωσης, που είναι χρήσιμος σε κάθε περίπτωση, π.χ όταν κανένα μηχάνημα δεν συνδέεται με τη γείωση του σπιτιού μέσω του ρευματολήπτη του. Η αλουμινένια πρόσοψη και οι διαστάσεις του Mini Sub Axis, όπως και η ποιότητα κατασκευής του σασί, παραπέμπουν σε μικρό βρετανικό τελικό ενισχυτή. Η πλάτη του περιλαμβάνει έξι πρίζες σούκο με καπάκια, οι δύο για μεγάλες καταναλώσεις 10Α και οι τέσσερις για 6Α. Όπως κοιτάζουμε την πλάτη του, θα πρέπει το δοκιμαστικό κατσαβίδι να ανάβει στην δεξιά έξοδο της κάθε πρίζας (φάση), αν είναι ανάποδα θα πρέπει να γυρίσουμε κι εμείς τον ρευματολήπτη του φίλτρου ανάποδα, στην πρίζα από όπου παίρνει ρεύμα. Δεν υπάρχει διακόπτης έναυσης ή circiuit braker, απλώς μια ασφάλεια στην υποδοχή IEC. Η εταιρία αναφέρεται σε προστασία κατά spikes και υπερτάσεων στην είσοδο, με κύκλωμα “απορρόφησης της ενέργειας”, που συνήθως στηρίζεται σε θυσιαζόμενα εξαρτήματα mov (metal oxide varistor). Αυτό ακολουθείται από μια πλακέτα για το μπλοκάρισμα του DC, που περιλαμβάνει πολλούς μικρούς ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές (24 κομμάτια των 3.300μF). Έπειτα, το φιλτράρισμα χωρίζεται σε low current και high current. Το πρώτο τμήμα υλοποιείται στη μεγάλη πλακέτα, με ανεξάρτητο φιλτράρισμα για κάθε μία από τις τέσσερις εξόδους των 6Α (ώστε να μειώνονται οι αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στις πηγές) και το στάδιο του transmodal filtering, με δύο μεγάλα πηνία της Mundorf  και πυκνωτές φιλμ PHE της Rifa. Το δεύτερο τμήμα στηρίζεται σε μερικούς ακόμη Rifa και σε μεγάλο custom πηνίο που, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, δεν περιορίζει τις δυναμικές των τελικών ενισχυτών, όπου σαφώς ο κατασκευαστής έχει αποφύγει την τεχνική του transmodal διότι πιθανόν θα χρειάζονταν πολύ μεγάλα πηνία σε αυτή τη θέση. Συνολικά, κρίνοντας από τα υλικά και την όψη του layout, το Mini Sub Axis παρουσιάζει μια audiophile εικόνα που απέχει από τα βιομηχανικά στάνταρτ του είδους.

Αναγέννηση!

Το Mini Sub Axis έφθασε στα χέρια μου παρέα με το καλώδιο Iso Link, με το οποίο συνδέθηκε καθ’όλη τη διάρκεια της δοκιμής. Είχε ήδη πάρει λίγες δεκάδες ώρες λειτουργίας και, για αρχή, κλήθηκε να τροφοδοτήσει το πιο μικρό σύστημα του σπιτιού, το AV, που περιλαμβάνει συσκευές ήχου και εικόνας και παίζει απευθείας στην πρίζα, χωρίς φίλτρο. Εκεί έμεινε για δέκα ημέρες, χαρίζοντας με το καλημέρα βαθύτερο μαύρο, πιο καθαρό και φωτεινό λευκό, πιο ζωηρά χρώματα και περισσότερη λεπτομέρεια στην TV και το Blu-ray player. Ηχητικά, το εν λόγω σύστημα έχασε μέρος από τη ζεστασιά του (παίζει με χαμηλού κόστους chip amp των 6,5W και wide range 12ιντσα μεγάφωνα των 60’ς με μαγνήτη alnico) και στέγνωσε ελαφρά στις μεσαίες, κέρδισε όμως σημαντική έκταση και ζωντάνια στα πρίμα, ενώ αυξήθηκαν σχετικά η ανάλυση και η δυναμική περιοχή σε όλο το φάσμα. Το soundstage σαν να “ξεκόλλησε” περισσότερο από τα ηχεία, κέρδισε βάθος και ύψος και τα είδωλα μετατοπίστηκαν ελαφρά πιο πίσω, αποκτώντας ένα ενδιαφέρον ολογράφημα με πολύ καλή εστίαση. Η ταχύτητα αυξήθηκε ως αντίληψη, γράφοντας πιο έντονα και πιο κοφτά τον ρυθμό αλλά χάνοντας και μέρος από την ελευθερία ροής του μονόδρομου ηχείου. Οι χαμηλές συχνότητες, τέλος, καθάρισαν και άπλωσαν στο χώρο με πιο καθαρά μέτωπα, αν και έχασαν κάτι από το βάρος τους. Συνολικά, σε αυτό το σύστημα, είχα μεν αξιόλογα κέρδη με audiophile κριτήρια, αλλά τελικά δεν τα χρειαζόμουν, αφού υποχώρησε ο ευχάριστος χαρακτήρας του χωρίς να αναδειχθεί σημαντική επιπλέον πληροφορία (που δεν την έχει, έτσι κι αλλιώς, αυτό το σύστημα). Όταν απομάκρυνα το φίλτρο, επανήλθε ο πιο πλούσιος και ζουμερός ήχος του συστήματος, αν και τώρα μου φαινόταν αισθητά πιο φλου και θορυβώδης. Ignorance is bliss! Συμπέρασμα: το Isol-8 θέλει ένα σύστημα σημαντικά ανώτερο του βασικού.

Συνέχισα λοιπόν με το επόμενο σύστημα, που ναι μεν έχει παρόμοια σύσταση (ενισχυτής 70’ς Sansui 2x25W πλήρως ανανεωμένος σε πυκνωτές, ηχεία ενος δρόμου σε καμπίνα quarter wave με το κορυφαίο 5ιντσο της Fostex) αλλά τα συστατικά είναι πολύ-πολύ καλύτερα και υπάρχει αξιόλογη ανάλυση του τίμπρου και των χρονικών αξιών. Εδώ λειτουργεί ως φίλτρο το μικρό Furman AC-210AE που αντικαταστάθηκε από το Isol-8. Τώρα έγινε πολύ πιο σαφής η σημαντική επίδραση του αγγλικού φίλτρου και το σύστημα κυριολεκτικά μεταμορφώθηκε, περνώντας όμως αργά και βασανιστικά από διάφορα στάδια. Επί μία εβδομάδα περίμενα να πέσουν τα πρίμα που τσίμπαγαν κι έπειτα περίμενα να βγεί χαμηλό, που όταν συνέβη χάθηκαν για λίγο τα πρίμα! Τελικά, κάπου στις 15 ημέρες το φίλτρο έδειξε να σταθεροποιεί τη συμπεριφορά του με μπάσα-μεσαία-πρίμα σε καλή ισορροπία μεταξύ τους. Το σημαντικά βελτιωμένο επίπεδο ησυχίας, σε σχέση με το χαμηλού κόστους Furman, αυτή τη φορά βρήκε πληροφορία να αποκαλύψει ανάλογη της βελτίωσης του λόγου s/n. Έπαθα κυριολεκτικά πλάκα από την ανάλυση και το “φως” στα πρίμα, από την φασική καθαρότητα του χαμηλού, που έδειχνε έτσι να δικαιολογεί τη λίγο μικρότερη βαρύτητα στην πρώτη οκτάβα, από τις ακαριαίες δυναμικές, από τις ντελικάτες και πολύχρωμες αρμονικές της μεσαίας περιοχής και την ατελείωτη υφή της, από την έλλειψη στρες και μηχανικότητας στις μεταβατικές. Ο Sansui μου πλέον έπαιζε σαν σύγχρονη, ήσυχη τρίοδος! Αλλά στο σύστημα αυτό φάνηκε επίσης ότι όλη η σκηνή μετατοπίζεται ελαφρά πιο πίσω και η ατάκα του Fostex στις μεσοϋψηλές, που μπορεί να γίνει από διεισδυτική έως ενοχλητική, τώρα ακουγόταν κάπως εξημερωμένη και laid back. Τα κατώτερα μπάσα και τα ανώτερα πρίμα ήταν μια ιδέα πιο έξω από τις μεσαίες, δημιουργώντας -σε συνδυασμό με την έξτρα πληροφορία που αναδύθηκε από το πολύ χαμηλό κατώφλι θορύβου- ένα σκηνικό hi-rez αρχείου με λαμπάτες ομορφιές. Το αποτέλεσμα αυτό με άφησε αμφίθυμο, αφού εδώ έχω στηθεί έτσι ώστε να ακούω ρετρό solid state. Αν αυτό ήταν, όμως, το μοναδικό μου σύστημα, ίσως δεν άφηνα το Isol-8 να φύγει! Σε αυτό το σύστημα, λοιπόν, ο χαρακτήρας έγινε μεν ακόμη πιο ευχάριστος και μαζί πιο εντυπωσιακός τεχνικά, αλλά απομακρύνθηκε λίγο από τα αισθητικά δεδομένα του συστήματος.

isol8-1

Τότε συνέβη κάτι που με άφησε άφωνο.

Με το Isol-8 στη θέση του, κάθισα μετά από πολύ καιρό να ακούσω το μεγάλο σύστημα του σπιτιού (Ocellia-Bluenote, πάλι με φίλτρο Furman) και παρατήρησα ότι δεν παίζει όπως το θυμάμαι! Το μπάσο ήταν τώρα πιο καθαρό και άπαχο, αν και λιγότερο ογκώδες και βαρύ, τα μεσαία πιο τριοδικά και τα πρίμα πιο έντονα και φωτεινά, ίσως μάλιστα μια ιδέα γυαλιστερά (τα πρίμα του Ocellia με τον Bluenote είναι ματ και ελαφρά σκοτεινά). Αμέσως κατάλαβα ότι το αγγλικό φίλτρο “μιλάει” από το διπλανό δωμάτιο και τότε έσπευσα να το αποσυνδέσω και να βάλω στη θέση του και πάλι το μικρό Furman. Ο ήχος του Ocellia επέστρεψε τότε στο στυλ που θυμάμαι! Αν αυτό σας κάνει για μια μικρή σύγκριση, τότε μπορούμε να πούμε ότι ναι μεν το Isol-8 είναι πολύ πιο αποτελεσματικό στη μείωση του θορύβου, του πάχους και της…μαυρίλας του ρεύματος, αλλά είναι και λίγο πιο “σκηνοθετικό” τονικά και χρονικά από το μικρό Furman. Αυτό άλλωστε κατάλαβα κι όταν άκουσα πάλι το δεύτερο σύστημα, με το δικό του AC-210AE. Με τα Fostex/Sansui αυτό δεν με πείραξε τόσο, αλλά το Ocellia και ο Steroid δεν σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους! Σκέφτομαι πάντως πως αυτό δεν θα λειτούργησε μόνο προς τη μία κατεύθυνση: Αν υπήρξε ένα μικρό conflict ανάμεσα στα φίλτρα των δύο κατασκευαστών που κρέμονται στην ίδια οικειακή εγκατάσταση (αλλά σε διαφορετικές ασφάλειες), τότε τα τρία Furman του σπιτιού μπορεί επίσης να ενόχλησαν, να παρενέβησαν στη δουλειά του Isol-8 (αλλά ομολογώ πως δεν μπήκα στον κόπο να τα αποσυνδέσω όλα για λίγες ημέρες, ώστε να το διαπιστώσω).

Ανεξάρτητα από αυτό πάντως, οι παραπάνω συνθήκες δοκιμής είναι έτσι κι αλλιώς πολύ σκληρές για οποιοδήποτε φίλτρο, έτσι τυπικά το αδικούμε. Ευτυχώς, το σπίτι διαθέτει και μια πιο συμβατική-μόνιτορ-φιλόδοξη εγκατάσταση, με ηχείο τριών δρόμων και διενίσχυση (Tripath TA2020). Σε αυτό το σύστημα, λοιπόν, μόνο καλά λόγια έχουμε να πούμε για τις αλλαγές που επέφερε το Isol-8. Εδώ η τριοδική μεταμόρφωση στις μεσαίες λειτούργησε πολύ πιο ουδέτερα και διακριτικά, τα ζωηρά πρίμα και μπάσα δεν τράβηξαν την τονική καμπύλη σε πιο εμπορικές κατευθύνσεις και το χαμηλό της ανοιχτής μπάφλας ακούστηκε για πρώτη φορά τόσο βαθύ και καθαρό, γεμάτο πεντακάθαρες αρμονικές, μακάρι να’χα κι άλλα δυο αυτιά να το απολαύσω! Το μεγάλο μόνιτορ απέδωσε σημαντικά περισσότερη ανάλυση στις μεσαίες χωρίς να τις στεγνώσει και γενικά εκμεταλλεύτηκε την σπουδαία ησυχία του Isol-8 για να δώσει ακόμη μεγαλύτερο όγκο και λεπτομερέστερο ήχο, χωρίς να μετακινηθεί τονικά και χρονικά. Όμως αυτό το σύστημα, όπως και το 99,9% των πολύδρομων της αγοράς, δεν είναι τόσο “φρέσκο” κι ελεύθερο χρονικά, συνεπώς τόσο ευάλωτο τονικά, αλλά είναι στημένο για να δίνει πολλά dB δυναμικής περιοχής σε όλο το φάσμα, αποδίδοντας το ίδιο άνετα ήχους από τον ψίθυρο μέχρι την έκρηξη, έτσι ο θόρυβος – παρά η όποια χειραγώγηση – είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του.

isol8over

Μα πώς το κάνει;

Συμπέρασμα; Τo Mini Sub Axis κάνει τρελή δουλειά! Η ικανότητά του να διαλύει το θόρυβο ανάμεσα από τα… μόρια της μουσικής και να εξαφανίζει την τρανζιστορική σκοτεινιά από τη σιωπή ανάμεσα στις μεταβατικές (intertransient silence), καθιστώντας την μια οργανική, φωτεινή αύρα αρμονικών παρά μια μαύρη τρύπα, το καθιστά μοναδικό για την μέχρι τώρα εμπειρία μου με τα διάφορα φίλτρα της αγοράς. Το Isol-8 θα πάρει ένα σύστημα με πολύ καλές προδιαγραφές και θα το μετατρέψει σε πρωτοκλασάτο, χαρίζοντας τριοδικές αρετές διαφάνειας και περιγραφής στις μεσαίες, μια εξαιρετικά σταθερή και εστιασμένη σκηνή και επίπεδα ανάλυσης και δυναμικής περιοχής, ειδικά στα άκρα του φάσματος, που ανήκουν ξεκάθαρα στο τώρα, την εποχή του hi-resolution. Και μολονότι γνωρίζει από τονική ομορφιά όσο ελάχιστα ακόμη, δεν θα την επιβάλλει άνευ όρων, αποκαλύπτοντας χωρίς δισταγμό τους αδύνατους κρίκους ενός συστήματος. Αν εξαιρέσουμε λοιπόν τα πιο ιδιαίτερα μινιμαλιστικά συστήματα που διαθέτουν πολύ ισχυρή, αδιαπραγμάτευτη αισθητική ήχου και, όχι τυχαία, μας συνδέουν συχνά με το παρελθόν με επιμέρους στοιχεία αυθεντικής απόδοσης, τότε δεν μπορώ να φανταστώ ένα σύγχρονο hi-end σύστημα (της σχολής του “διαίρει και βασίλευε”) που να μην επωφεληθεί δραματικά από την παρουσία του Mini Sub Axis. Ναι, είναι τόσο καλό!


Με τα περισσότερα φίλτρα έχεις την αρχική εντύπωση ότι κάτι κακό αφαιρείται και στη συνέχεια προσπαθείς να καταλάβεις αν… μαζί με τα ξερά κάηκαν και τα χλωρά. Το Mini Sub Axis δουλεύει αλλιώς: σε μεταφέρει αυτομάτως σε άλλο χωροχρόνο, μακριά από τη μόλυνση της πρίζας, σε πλήρη απομόνωση αν θέλετε από τα κακά της ΔΕΗ. Ακόμη και τη χειρότερη ημέρα από την άποψη του ρεύματος, αυτό απλά έπαιξε λίγο πιο στεγνά τις μεσαίες, κι εμείς ξεχάσαμε οριστικά τι θα πει μουντάδα και θολούρα στα πρίμα, πάχος και ασάφεια στο μπάσο. Προσοχή, η δόση της βελτίωσης είναι πολύ ισχυρή και οι επιλογές που έχετε κάνει για το σύστημα θα λάμψουν σε όλες τις διαστάσεις τους…

isol8-end

Isol-8 Mini Sub Axis, πολύπριζο 6 θέσεων και φίλτρο ρεύματος/προστασία από υπερτάσεις, (4 πρίζες low/mid current των 6Α και 2 πρίζες high current των 10A). Διαστάσεις: 44,4x 8,5×30,5 εκ.  Βάρος: 6,7 κιλά. Πρόσοψη σε μαύρο ή ασημί κατά παραγγελία.


Αντιπρόσωπος: Audio Harmony, τηλ. 210.810.1800 Τιμή: 1.500 ευρώ.

AH_logo


Golden Acoustics


chameleon-VIPbanner-2

Chameleon Audio


Obscure-VIP2

Obscure Audio


soundgallery_mini_promo

Sound Gallery Of Athens


Audio Harmony


Racks Audio Design

 


ideon-banner-sommer

Ideon Audio Greece

 


musical-maestros-new-m6si

The Maestros


videorythm1

VideoRythmos SA


definitive_1170 x180(1)

Directed Audio


 

About HiEndNews

x

Check Also

Audiolab UK model 7000A Integrated Amplifier [Review].

Audiolab UK model 7000A Ολοκληρωμένος Ενισχυτής [ Δοκιμή ]. Ενσωματώνει Digital To Analog στάδιο, Bluetooth ...

Cambridge Audio Melomania P100 Headphones [Review].

  Cambridge Audio Melomania P-100 Ακουστικά [ Δοκιμή ] Στρωτός δρόμος για ασύρματα ή ενσύρματα ...

YBA Genesis PH1 Phono-Stage MM/MC [Review].

YBA Genesis PH1 προενισχυτής κεφαλών MM & MC. [ Δοκιμή ] Γαλλικό “κλασσικό” high-end phono-stage ...

Please disable your adblocker or whitelist this site!