contact e-mail: abouthifi@gmail.com
HXOS & EIKONA SHOW 2022 – EXPO Presentation [Part Three]
by Demos Dravopoulos
PORFYRA AUDIO & GEOMETRIC HARMONY SPEAKERS
Για πολλούς ο πιο ατμοσφαιρικός ήχος της φετινής Έκθεσης, μια Ελληνική συμμετοχή-σύμπραξη δύο (συν ενός, των καλωδίων Mamalos) κατασκευαστών: Αυτή της Porfyra Audio όσον αφορά δημιουργήματα ενισχυτών (λαμπάτων μονομπλοκ και solid-state single ended σε τάξη Α), λαμπάτου ψηφιακού, λαμπάτης προενίσχυσης (με ξεχωριστή τροφοδοσία σε δικό της σασί) και της Geometric Harmony με εξαιρετικές προτάσεις ηχείων υψηλών επιδόσεων.
Αναλυτικότερα και ξεκινώντας από τις προτάσεις ηχείων της Geometric Harmony, στο δωμάτιο παρουσιάστηκαν στους ακροατές τα μοντέλα δαπέδου Cyclops (αριστερά) τρίδρομο στην σημερινή του έκδοση με Scan-Speak μονάδα Revelator μεσαίων, Illuminator υψηλών (ring-radiator) και Seas 8 ιντσών για τις χαμηλές και το μεγάλο Poseidon (state-of-the-art ως χαρακτηρίζει ο δημιουργός του) με Audio Technologies μονάδα χαμηλών 11 ιντσών και 7 ιντσών μεσαίων, όπως και υψηλών Revelator (ring-radiator) της Scan-Speak. Δεξιότερα και πιο πίσω, το πλέον προσιτό δίδρομο επιδόσεων Magno με μονάδα 8 ιντσών μεσαίων-χαμηλών υψηλής ευαισθησίας από κώνο χαρτιού και μιας ίντσας υψηλών silk-dome. Τόσο οι Κύκλωπες όσο και ο Ποσειδώνας παρά τους σημαντικούς περιορισμούς ενός δωματίου ξενοδοχείου έδωσαν κυριολεκτικά ρεσιτάλ μουσικότητας και τρισδιάστατης παρουσίας ειδώλων.
Ο Έλληνας ταλαντούχος κατασκευαστής Porfyra Audio επιλέγει και εκθέτει το λαμπάτο ντουέτο monoblock με έξι λυχνίες 807 ανά κανάλι και ισχύ 115w στα 8Ω είτε 4Ω φορτίο ηχείου. Push-Pull τελικοί ενισχυτές που πρεσβεύουν το συναίσθημα, την πλούσια ηχοχρωματική παλέτα και την φυσικότητα σε ροή. Συνεχής η τρισδιάστατη παρουσία των μουσικών στον χώρο μέσα από μια γιγαντιαία σκηνή με πρωτοκλασάτο βάθος/ύψος/πλάτος, το ζεύγος των ‘οδηγών’ της επίδειξης είχε ήδη πωληθεί (και δεν γνωρίζουμε πόσα ζεύγη είναι ακόμη στα ‘σκαριά’ !). Χαρακτηριστικό φαινόμενο, αρκετοί συνακροατές μας επαλήθευσαν μια ανώτερη φυσικότητα & πληρότητα αρμονικών όπως και ‘μουσική αύρα’ που άγγιζε πριν καν περάσεις και καθίσεις στον χώρο, από τον διάδρομο και την ανοικτή πόρτα.
Στο πλήρες σύστημα-ηχοπρόταση της Porfyra Audio για την Ήχος & Εικόνα 2022 συμμετείχε και ένας τελικός stereo ενισχυτής σε καθαρή τάξη Α single-ended με χρήση mosfet, μοντέλο MOD.2.120W.8-Class A (κάτω στο rack), που αποδίδει είτε 120W σε μια custom κατασκευή αποκλειστικά για ηχεία αντίστασης ~8Ω, είτε 130W σε διαφορετική custom έκδοση για ηχεία αντίστασης ~4Ω (πάντα σε τάξη Α, επαναλαμβάνουμε, έως το τελευταίο watt). Τις ώρες που έλαβε τα ηνία της οδήγησης απέδωσε (τολμούμε και γράφουμε) ισάξια με ενισχυτές τριπλάσιας αξίας. Η μεσαία περιοχή δεν με προβλημάτισε καθόλου σε σχέση με τον λαμπάτο συμπρωταγωνιστή της Porfyra Audio. Οι φωνές και τα έγχορδα τηρούν ρεαλιστική αναλογία ενώ η σκηνή παρουσιάζεται με άριστη λεπτομέρεια-ανάλυση. Άνετη η οδήγηση των Geometric Harmony ηχείων, αποκομίζοντας πάντοτε μια ανώτερη αίσθηση ρεαλισμού και την εντύπωση πως θα αγγίξεις τους ερμηνευτές, σε καλές ηχογραφήσεις. Πρόκειται, χωρίς αμφιβολία, για μια σπάνια ευκαιρία. Φυσικά, τόσο ο λαμπάτος προενισχυτής της Porfyra Audio μοντέλο PRE.6N6.P.XARG σε δύο σασί -με ξεχωριστή την τροφοδοσία του- ανόρθωσης τάσης με λυχνία 5R4 και NOS πυκνωτές λαδιού όσο και ο λαμπάτος μετατροπέας (DAC) εκτόξευσαν την δραματικότητα και το τρισδιάστατο της εικόνας.
Παρατηρώντας τον digital to analog μετατροπέα της Porfyra Audio. Μια υλοποίηση λαμπάτου DAC, με NOS (new old stock) πυκνωτές λαδιού και προσανατολισμό ‘αναλογικό’ στις χροιές και ροή. Μας θυμίζει σε ήχο ψηφιακά -και εδώ- υψηλότερης τιμολόγησης.
Το ηχείο σήμα-κατατεθέν της Geometric Harmony μοντέλο Congas με full-range μονάδα, παντοκατευθυντικό. Πανέμορφο και διαχρονικό, επιτραπέζιο και μη.
Η υφή των matte ξύλινων επενδύσεων των ηχείων της Geometric Harmony ‘διατυμπανίζει’ την σημερινή ποιότητα φινιρίσματος του κατασκευαστή.
CHAMELEON AUDIO
Επιστρέφοντας με μεγάλα κέφια στην έκθεση, η Chameleon Audio έχει λόγο φέτος να χαίρεται ιδιαιτέρως το αποτέλεσμα. Στον πρώτο εκ των δύο εκθεσιακών χώρων της αντιπροσωπείας το κοινό είχε την ευκαιρία να ακούσει (και πράγματι να χειροκροτήσει) το Γαλλικό ηχείο Atalante 5 της Revival Audio (~4.890 €). Δώδεκα ιντσών μονάδα χαμηλών και -το καθόλου μυστικό της υπόθεσης- μονάδες μαλακού θόλου μεσαίων και υψηλών (RASC Soft-Dome) συνθέτουν έναν ήχο ζηλευτό, ώριμο και σαγηνευτικό. Υπό την οδήγηση των λαμπάτων Canary Audio USA monoblocks μοντέλο M120 (100 watt σε τάξη Α με χρήση λυχνιών ΚΤ150) και της πολύ εκλεκτής επίσης Canary Audio προενίσχυσης μοντέλο C1300 οι ακροατές, κατά κανόνα, διαπίστωσαν φυσικότητα χροιών, σώμα χωρίς υπερβολές και αβίαστο αρμονικό πλούτο, αποδίδοντας στην Chameleon θετικά σχόλια για εκθεσιακό ήχο όπου συγκαταλέγεται στην κορυφαία τριάδα της Ήχος & Εικόνα 2022. Τα ψηφιακά της Holo Audio & τα πρωτοεμφανιζόμενα της Pachanko Labs επιτείνουν την διάθεση για ατελείωτες ώρες μουσικής απόλαυσης.
Ο υπεύθυνος για την σωστή οδήγηση και -μέρος- του φετινού χειροκροτήματος υπογράφει ως Canary Audio USA.
Chameleon Audio και Reed Muse 1C πικάπ με τον επίσης Reed H1 βραχίονα. Στην προενίσχυση της κεφαλής Phasemation PP-500 χαμηλοέξοδης κινητού πηνίου, η ναυαρχίδα της Phasemation ΕΑ-2000 σε έξι (!) σασί ! Θα ήταν βαρετό να σκιαγραφήσουμε εδώ τις πραγματικές δυνατότητες και ηχητικές επιδόσεις ενός τέτοιου setup. Καλύτερα ζήστε την εμπειρία στον χώρο της αντιπροσωπείας.
Στο δεύτερο χώρο της Chameleon Audio (όπως άλλωστε μας συνηθίζει) ακόμη ένα σύνολο που και αυτό έλαβε πολύ καλά σχόλια από τους περισσότερους επισκέπτες. Ξεκινώντας από το πικάπ & βραχίονα της Origin Live μοντέλο Calypso & Zephyr αντιστοίχως, ‘φορώντας’ την κεφαλή Phasemation PP-200 οδηγούμενη από το phono-stage step-up T-550 ο ήχος καλών ηχογραφημάτων πιάνου και contrabass (σονάτες, σολιστικά έργα), jazz σχημάτων & blues όπως και χορωδιακών έργων ήταν ανάγλυφος, με σπάνια αίσθηση ανάλυσης και σωστής απόδοσης της υγρασίας σε όλο το φάσμα. Το σύστημα επίδειξης ως πρόταση με τους ολοκαίνουργους λαμπάτους προ-και-τελικό της Audio Hungary ‘Qualiton’ απέδωσε πολύ καλό soundstage, σε μέση απόσταση από τον ακροατή και άριστο κοντρόλ μίκρο/μάκρο δυναμικών (αλλά και χαμηλών-μεσοχαμηλών συχνοτήτων) των ηχείων τόσο της Revival Audio Atalante 3 όσο του δίδρομου βάσης της AudioSolutions. Άλλωστε, εύκολα τα δίδρομα αυτά στην οδήγηση των Audio Hungary. Η ελαστικότητα των χαμηλών και η ανοικτοσύνη σε όλο το φάσμα, εδώ σου επιτρέπει να παρακολουθήσεις ως να είσαι παρών στην ηχογράφηση κάποιου κουαρτέτου τζαζ για παράδειγμα. Τα πάντα έρχονται με επαρκέστατο αέρα και ‘φωτισμό’, ώστε σε καμία περίπτωση να μην αισθανθούμε να θαμπώνει τίποτε. Παλαιότερα, στην έδρα της αντιπροσωπείας είχαμε πεισθεί ότι ο ήχος των αναλογικών προτάσεων της Origin Live με τα Audio Hungary και Phasemation αποδίδουν σημαντικά ανώτερα της δαπάνης, κάτι το οποίο σήμερα επαληθεύσαμε πάλι.
Ο τωρινός ‘διευθυντής ορχήστρας’ και μουσικός οδηγητής του δεύτερου εκθεσιακού ακούει στο όνομα Qualiton της Audio Hungary. Η full-λαμπάτη ενορχήστρωση των νέων μοντέλων P200 (τελικός stereo 185 watt στο κανάλι με λυχνίες τις ‘καινούργιες’ Tung-sol ΚΤ170) & C200 (προενισχυτής) φέρει μεγαλείο ψυχής σε τιμή 4.800,-€ (όσον αφορά τον τελικό) και 4.580,-€ (όσον αφορά τον προενισχυτή). Για ψηφιακή πηγή επιλέχθηκε η πάντοτε εκλεκτή Canor Audio και το μοντέλο CD/DAC 2.10. Καλωδιώσεις παντού της Tellurium-Q σειράς Black (σε αυτό το σύνολο). Ακουστική χώρου από την Mega Acoustics και ρεύμα από το πολύπριζο Fezz Reference.
Η AudioSolutions αλλάζει κατά καιρούς θέση με την Revival Audio. Άλλη σχολή ηχείου, άλλη ηχητική προσέγγιση. Εδώ το μοντέλο Virtuoso B τρίδρομο βάσης (με το woofer να στοχεύει προς το δάπεδο, στην βάση της καμπίνας), ευαισθησίας 91.5 dB και αντίστασης ~4Ω. Το voicing που έχουν επιλέξει οι άνθρωποι της AudioSolutions είναι πολύ συγκεκριμένο: Με δεδομένο τον όγκο του, το Virtuoso B έχει ιδιαίτερα καλό χαμηλό, κατεβαίνει όσο χρειάζεται για τα περισσότερα είδη μουσικής και δεν πνίγεται στο μικρό-μεσαίο δωμάτιο, στις μεσαίες (…και λίγο ακόμη) εντάσεις. Ξεκούραστο και ευχάριστο στο άκουσμά του, χωρίς να ζημιώνει σε θέματα ταχύτητας μεταβατικών. Καλοκατασκευασμένο όσο ελάχιστα σε καλή τιμή διάθεσης.
Ιταλική ‘Σ’ Acoustics και φέτος σε (στατική) παρουσίαση με το μοντέλο Μ8. Άψογο φινίρισμα rosewood gloss (όπως πάντα άλλωστε), tweeter τύπου ταινίας όπου η κλίση του είναι ρυθμιζόμενη (περιστρέφεται στον οριζόντιο άξονα) και τιμή προσφοράς έκθεσης 8.000,-€. Διαφάνεια, ανάλυση και άνεση στην παράθεση λεπτομερειών το χαρακτηρίζουν, ζητά έναν πολύ αξιόλογο ενισχυτή μεσαίας ισχύος.
LAB 12
Ο Έλληνας κατασκευαστής LAB 12 βρίσκεται και αυτός εδώ και χρόνια ερωτευμένος με τις λυχνίες με τα σχέδια τόσο των ενισχυτών όσο και των προενισχυτών & ψηφιακών να στήνονται αποκλειστικά γύρω από αυτές. Με καριέρα διεθνή -πλέον- και την δική της custom-tuned-for σειρά καλωδίων (από την επίσης Ελληνική Signal Projects) ανεβάζει την λίμπιντο παρουσιάζοντας στην HES2022 τόσο νέα εκδοχή του λαμπάτου ολοκληρωμένου με λυχνίες ΚΤ170 όσο και τελικού με τις KT150. Για ηχεία επιλέγει μοντέλο της Manger Audio και το περίφημο tweeter της (εδώ ένα δίδρομο βάσης) μα δεν αποχωρίζεται και το λατρεμένο Visaton με τα θηριώδη δεκαπεντάιντσα woofers, μονάδα μεσαίων τύπου χοάνης και υψηλών σε φόρτιση επίσης κόρνας.
Ο σημερινός, νέος LAB 12 Integre4 MkII ολοκληρωμένος φέρει τις ΚΤ170 εξόδου της Tung-Sol. Το σύστημα ελέγχου πόλωσης [bias] των λυχνιών εξόδου και πολλές άλλες ευκολίες αποτελούν μια καλή εισαγωγή. Όλοι οι LAB 12 χαρακτηρίζονται από αίσθηση άριστης ισορροπίας και συνάμα ΄λαμπάτης’ ουδετερότητας, πολύ καλή έκταση σε όλο το φάσμα και ξεκάθαρη εικόνα. Το ‘λαμπάτης’ ουδετερότητας αναφέρεται και στην μεσαία-μεσοχαμηλή περιοχή που δεν φουσκώνει ούτε υπερχρωματίζει ιδίως στο νέο αυτό μοντέλο. Με δυναμικές που διεκδικούν την προσοχή όλων και υπερήφανη οδήγηση 75 watt χωρίς ανάδραση, το δωμάτιο προσπάθησε να επιβάλλει όρια στα μεγάλα ηχεία-kit της Visaton αλλά οι ακροατές συγχώρεσαν.
LAB 12
Νέος υβριδικός ολοκληρωμένος με retro-modern εμφάνιση και επίσης νέο μεγάλο λογότυπο της LAB 12 στην πρόσοψη (δεν κρύβεται σε καμία φωτό!). Σε πρώτη στατική επίδειξη, ο ενισχυτής Naya, έτοιμος για ταξίδια σε όλο τον κόσμο. Hypex τελικό στάδιο συμπράττει με προενισχυτή βασισμένο στις λυχνίες. Ενσωματωμένο phono stage και μετατροπέας Digital to Analog, αναμένεται σύντομα προς τελική παραγωγή και φυσικά για ακρόαση.
LAB 12 τελικός με λυχνίες ΚΤ150 μοντέλο Suara και εδώ έχουμε καθαρή τάξη Α και Paralleled Single-Ended συνδεσμολογία. Ευγενικός, με μια απολαυστική εικόνα. Σκηνή με ευρύτατο πλάτος και βάθος, πολύ καλά δυναμικά μα επίσης διαφάνεια για βραβείο. Με τα καλώδια της LAB 12 by Signal Projects, ο ήχος -ας μας επιτραπεί- σε σχέση με από μνήμης ακούσματα στο ίδιο ηχείο μοντέλο της Visaton, κέρδισε και σε συναίσθημα όσο και σε καθαρότητα μεσαίας και μεσοχαμηλών-χαμηλών.
Ακόμη ένα εντυπωσιακό νέο μοντέλο , ο τελικός Irama του Έλληνα κατασκευαστή. Τέσσερις ΚΤ170 στην οδήγηση σε τάξη Α και κλασσικά πλέον Parallel Single Ended προτίμηση, ενώ το ηχηρό που μας κρατά σε αγωνία αναμονής: όπως ο κ. Βήχος μας δήλωσε ετοιμάζεται στο ίδιο σασί μια έκδοση με τέσσερις 300Β λυχνίες! Για όλα τα γούστα λοιπόν, είμαστε σε ανοικτή ακρόαση μέχρι νεοτέρας παρουσίασης.
Η #HES2022 κάλυψη του hiendnews.gr συνεχίζεται την
Κυριακή 30 Οκτώβρη !
contact e-mail: abouthifi@gmail.com