Golden Acoustics Invitational Auditioning Part 2/2
…in tune with a world-class Reference system !
covered by Demos Dravopoulos
Δράττοντας την ευκαιρία που μου έδωσε η πρόσκληση του ιδιοκτήτη της εταιρίας Golden Acoustics στον προσωπικό του χώρο ακροάσεων, παρέα με πλήθος γνώριμων καλεσμένων, θα ήθελα να επισημάνω κάποια σημεία τα οποία εντυπωσιάζουν τόσο εμένα όσο -θέλω να πιστεύω- και πολλούς αναγνώστες του HiEndNews. Εκείνους όπου συνεχίζουν την πορεία τους κυνηγώντας την κατά το δυνατόν ανώτερη ηχητική προσέγγιση με σεβασμό πρωτίστως στις αναλογικές και έπειτα στις ψηφιακές πηγές.
Στις συναντήσεις αυτές, τα ψηφία που πασχίζουν να γίνουν ήχος δεν είχαν την τιμητική τους. Παρέμειναν στο ‘stand by’. Αν και η όψη transport και μετατροπέα, μα και η κλάση τους, θα έκαναν ονειρική για πολλούς από εμάς μια βραδιά παρέα με -όπως καλά καταλάβατε- τους κολοσσούς ψηφιακών όπου εδώ ακούν στο όνομα Esoteric P02/D02/G02, αυτοί απλά παραμερίσθηκαν στο δεξί rack. Διότι όταν ήχος και μουσική ροή μπορεί να δέσουν τόσο ζωντανά, με ξεκάθαρο κέντρο και ρεαλιστικά άκρα, παίρνοντας απόλυτες διαστάσεις, τότε ο οικοδεσπότης στα σίγουρα γνωρίζει καλύτερα τι ακριβώς χρειάζεται. Λοιπόν, ας αφήσουμε τους υπολογισμούς, τα φίλτρα και τους μετατροπείς και ας θυμηθούμε λίγο πως είναι ο Ήχος και οι Μουσικοί, απαντώντας στα αντανακλαστικά τους με τρόπο που όμοιός του απαντάται μόνο στην πραγματικότητα. Πολύ πιο κοντά στον τόπο δράσης ή λήψης του ήχου. Tολμώ να πω, η εμπειρία εκεί μας επέτρεψε να αισθανθούμε κατά στιγμές ως και νοητοί συμμετέχοντες στα σχήματα, είτε απέναντι από τους μουσικούς την στιγμή του γεγονότος, άρα και με την έννοια του συστήματος να υποχωρεί σε βαθμό παραίσθησης.
Μια περιγραφή ενός ηχοσύνολου και των συναισθημάτων τα οποία κατάφερε να μας μεταδώσει, πέρα από το γενικό στόχο του, αποβλέπει κάθε φορά και σε έναν ειδικότερο σκοπό. Συχνά πυκνά, ο ειδικότερος αυτός σκοπός είναι η τελική ταυτοποίηση και κατάταξη αυτού σε κάποια μερίδα ανάλογου ‘γούστου και αισθητικής του ήχου’, μιας που οι συμβιβασμοί είναι σχεδόν πάντοτε υπαρκτοί. Άλλοτε, ξεκινάει από την ανάγκη του ακροατή-αρθρογράφου για την ανάδειξη των σπάνιων ταλέντων ή πολύ ιδιαίτερων σημείων. Πολύ συχνά επίσης, η περιγραφή εξυπηρετεί κοινωνικές και προσωπικές ανάγκες της καθημερινής ζωής. Τέτοια περιγραφικά κείμενα εδώ είναι κυριολεκτικά εκτός εποχής, μιας που από τις πρώτες ώρες συνεύρεσης με το εν λόγω σύστημα, οι μόνες τρεις λέξεις που έβγαζαν σύντομα νόημα (εκτός των μουσικών νοημάτων των οποίων η σαφήνεια ξεπέρασε κάθε προηγούμενο) ήταν οι αγγλικές: (a) World-Class Reference . Η αγγλική γλώσσα στον χαϊφιντελισμό έχει εδραιωθεί ως η ταχύτερη , επιτρέψτε μου να την χρησιμοποιώ που και που.
Ο οικοδεσπότης όχι απλώς γνωρίζει καλά τους δρόμους στους οποίους κινείται, δηλαδή τα πολύδρομα ηλεκτροδυναμικά ηχεία, τις λυχνίες και τα κορυφαία αναλογικά, αλλά ζει, μοιράζεται και απολαμβάνει σε καθημερινή βάση το αποτέλεσμα ως πραγματικός λάτρης και Επαγγελματίας, παρά ως ένας από τους πολλούς εμπόρους που προτείνουν – αναιρούν και αφορίζουν τα γύρω τους προϊόντα χρίζοντας τον εαυτό τους ‘ειδήμονα με τις καλύτερες προτάσεις και ήχο’. Αυτό σημαίνει στην πράξη πως ξέρει να προστατεύει και όχι να “καίει” τις εταιρίες του, αναζητώντας πάνω σε αυτές χημείες που θα ικανοποιήσουν τον κάθε πελάτη, σε όποιο χρηματικό πλαίσιο επιθυμεί να κινηθεί.
Σε έναν τέτοιο χώρο, η ακουστική απόλαυση ως Μούσα ξεκαθαρίζει την θέση της: Θέλει να σας περάσει το μήνυμα πως δεν αρκεί μόνον η παρουσία της, ας ‘εξισωθεί’ αυτή με έναν στίβο κορυφαίων προϊόντων ήχου που δένουν άρτια μεταξύ τους και το μουσικό υλικό, αν και ο χώρος ο ίδιος δεν την αφήνει να εκφρασθεί. Δώστε, λοιπόν, την πραγματική αξία στα μηχανήματά σας, αναδείξετε από αυτά μέχρι και το τελευταίο τους προτέρημα σε όλο του το μεγαλείο. Η επιμέλεια και αναβάθμιση του χώρου ακρόασης είναι πολλές φορές πιο σημαντική από τα όσα φαντάζεται κανείς για το αποτέλεσμα, έπειτα από την αγορά των προτιμώμενων υλοποιήσεων. Ηχομόνωση, ηχοαπορρόφηση, ηχοδιάχυση. Λέξεις που εδώ αντιλαμβάνεσαι στην πράξη, στη συμβολή τους. Δυο κατεξοχήν λάτρεις της ποιοτικής μουσικής αναπαραγωγής με εμπειρία δεκαετιών, ο άνθρωπος πίσω από την Golden Acoustics κ. Κ. Καπερώνης και ο acoustician κ. Θ. Μενεξελής ξεκινούν την συνεργασία τους από αυτό το σημείο, επεκτείνοντάς την στο μέλλον και στην κατασκευή ηχείων ίσως και ενισχυτών. Αποφάσισαν να ακολουθήσουν μέχρι τέλους το δρομολόγιο της ακουστικής του προβαλλομένου οικιακού χώρου, ακόμη και με πειραματισμό ή και αυτοσχεδιασμό για προσωπικές και μόνον γνώσεις. Μια παθιασμένη με τον ήχο εταιρία-οικογένεια ανοίγει τις πόρτες της και το κλίμα είναι πολύ ζεστό. Ο χώρος λοιπόν, σε ρόλο σκηνής που περιμένει τους μουσικούς. Ανακλά τις φωνές των καλεσμένων με τρόπο σπάνιο, γεμάτο φως και υγρότητα. Με την λήξη του μινι-σεμιναρίου του κ. Μενεξελή και τις πρώτες νότες, αισθάνθηκα πως εξαργυρώνω στο έπακρον την αφοσίωση και τον χρόνο όπου δαπανήθηκε εδώ. Αυτό που μου δίνει την μεγαλύτερη ικανοποίηση είναι η δυνατότητα που έχουμε να δουλεύουμε στην χώρα μας μαζί με γνώστες που δεν έχουν να μας κρύψουν κάτι, μαζί με επαγγελματίες που σέβονται τον χρόνο, το πάθος και την όποια δυνατή δαπάνη των πελατών …ή καλύτερα φίλων τους . Σας ευχαριστώ και εγώ για την αγάπη σας προς τη μουσική. Την τιμάτε.
Πληκτρολογώντας την τελευταία παράγραφο και περιγράφοντας πλέον συναισθήματα μα όχι γούστα, ομολογώ πως έχω ακόμη στα αυτιά μου τον ήχο των δύο τελευταίων επισκέψεων. Ανάμεσά τους μεσολάβησαν μικρές αλλά πολύ-πολύ ουσιαστικές αλλαγές στην ακουστική του δωματίου. Μετατροπές τόσο στην οροφή όσο και σε κάποια σημεία στο πάτωμα. Προσπαθώντας αναγκαστικά με κείμενο να σας περάσω στον χώρο, απαιτείται να γράψω πως μέσα μου ρέουν ακόμη τα πανέμορφα υγρά ηχοχρώματα με την απερίγραπτα ρεαλιστική υφή. Υφή και ανάλυση η οποία βελτιώθηκε ακόμη ένα επίπεδο (!), την τελευταία φορά που επισκέφθηκα τον χώρο, με την συνοδεία του σκηνοθέτη και φίλου κ. Δημήτρη Αρβανίτη. Και ο ίδιος μου επαλήθευσε πως δεν κάνω λάθος, αυτό που ακούμε είναι ότι πιο διάφανο, ότι πιο πιστό σε αναλογίες και ‘χρώματα’, ότι πιο κοντά στην δραματική φύση κάποιων έργων και συνάμα στο απόλυτα ‘ουδέτερο’. “-Απλά το καλύτερο ηχοσύνολο που έχω ακούσει μέχρι στιγμής!”. Ένα ζηλευτό χάσμα από τα περισσότερα προσωπικά συστήματα όλων μας, το οποίο όμως μας κάνει να έρθουμε πιο κοντά στον άνθρωπο πίσω από αυτό, σε πολύ εποικοδομητικές συζητήσεις απαλλαγμένες από σνομπισμό ή υπέρμετρο ‘εγώ’. Τελικά ας κρίνει η ψυχή μας, η ψυχή των ακροατών μετά της παρουσίας των μουσικών, σύγχρονων ή όσων μεγαλούργησαν στους καιρούς τους. Το μεράκι και το ατέρμονο όραμα έστησαν αυτή εδώ την υπέροχη μυσταγωγία. Την απογείωση που κυριεύει τον ακροατή ενός εξαιρετικού μουσικού έργου και ερμηνείας όταν ο αναπαραγόμενος ήχος έχει τη δύναμη να του προσφέρει μια μοναδική, άκρως ρεαλιστική για τα δεδομένα οικιακών χώρων εμπειρία.
Επίσης, διαβάστε το πρώτο μέρος της παρουσίασης του hiendnews.gr εδώ: Golden Acoustics Invitational Event Part 1
Golden Acoustics Presentation System Analysis:
.
Focal Grande Utopia III EM [150.000,-€]. Η κορωνίδα της Focal στην σημερινή της εκδοχή. Με ρυθμιζόμενο crossover, εξωτική κατασκευή και φινίρισμα όπως επίσης ρυθμιζόμενες καθ’ ύψος καμπίνες μονάδων μεσαίων και υψηλών συχνοτήτων. Η αχρωμάτιστη φύση αναπαραγωγής των οργάνων του Utopia EM III, τα θεόρατα επίπεδα ανάλυσης και διαφάνειας για την σχολή των ηλεκτροδυναμικών με σημεία cross (φίλτρα) καθώς και η συχνοτική ισορροπία όπου έρχεται με χειρουργική ακρίβεια σε κάθε μετρημένο χώρο μέσω μικρορυθμίσεων στη ράχη του ηχείου [εδώ bypass], μας ανοίγει κυριολεκτικά την πόρτα της μέγιστης μουσικής απόλαυσης.
.
.
Conrad-Johnson ART S3 preamp & TEA 1-SE phono [20.000,-€ & 10.000,-€] . Οι περίφημοι Αμερικανικοί προενισχυτές του διδύμου Conrad & Johnson έχουν πάντοτε να πουν πάρα πολλά, σε όλες τους τις εκδόσεις και περιόδους. Στο συγκεκριμένο σύστημα ο λαμπάτος ART S3 εδραιώθηκε για τα καλά, χωρίς να υπάρχει έντονη ανάγκη εκτόπισής του από τους νεότερους GAT και GAT-2. Με ‘χρυσή καρδιά’ τιμά τις χροιές και τους όγκους των οργάνων παράλληλα με εξαίρετες μικροδυναμικές και αβίαστη ροή. Η πληροφορία από τα βινύλια πέρασε υποδειγματικά στα αυτιά μας χάρη φυσικά και στο σημαντικότατο κομμάτι των προενισχυτών line & phono.
.
Conrad-Johnson ART monoblocks [30.000,-€ / ζεύγος]. Εάν αναρωτιέστε για το που περίπου βρίσκονται τα άνω όρια της οδήγησης δύσκολων φορτίων στον χώρο των push-pull λυχνιακών σχεδίων, δεν έχετε παρά να βρεθείτε μπροστά στα οδηγούμενα από τα ART monos ηχεία της Focal. Αν και τα Utopia φαίνονται παιχνιδάκι μπροστά στα μεγάλα Magnepan 20.x όπου οι τελικοί έχουν συμβιώσει με χαρά μαζί τους, η περισσότερη ισχύς στα πολύδρομα είναι πάντα ευπρόσδεκτη. Όχι μόνον δύο, αλλά τέσσερις τελικοί τέτοιοι ενισχυτές ‘έτρεφαν’ τις μονάδες των Grande Utopia III με μέγιστη ισχύ τα 275 watts ανά κανάλι. Αυτά αποδίδονται χάρη στην χρήση οκτώ λυχνιών KT120 ανά τελικό και έτσι ‘θέματα’ στην οδήγηση και το μέτρο απόλαυσης δεν υφίστανται εδώ πλέον, καθώς τα όποια προβλήματα επιλύθηκαν και παραχώρησαν την θέση τους στην γόνιμη και δημιουργική συνύπαρξη με τα υπόλοιπα συνοδά. Μια ακαταμάχητη, ρωμαλέα πρόταση που περνά το μουσικό νόημα χωρίς να το τσαλακώνει από την ανάγκη για watts.
.
Kuzma Stabi XL DC. Kuzma Air Line & 4Point 14”. Από τους πλέον διάσημους και συνάμα κλασσικούς κατασκευαστές εξ Σλοβενίας, η Kuzma έχει κατακτήσει, χρόνια τώρα, μια από τις πρώτες θέσεις παγκοσμίως τόσο σε ήχο όσο και σε σχεδιαστική κλάση. Η ψυχή του αναλογικού συστήματος και χωρίς αμφιβολία η ‘μηχανή του χωροχρόνου’ . Από πλευράς κατασκευής όσο και επιδόσεων – άντλησης πληροφορίας και ‘μαγείας’ από τα LPs, η επιβλητική παρουσία του διακρίνεται ως απολύτως κορυφαία επιλογή. Ακόμη και με αισθητικά κριτήρια, σε σχέση με τα υπόλοιπα συνοδά. Περισσότερα για τον κάθε βραχίονα, την ‘άπιαστη’ τροφοδοσία και την συμβολή τους στο αποτέλεσμα… μόνον από κοντά!
.
.
Dynavector XV1-T & Kuzma CAR-50 [~5.500,-€]. Η κορυφή της Dynavector δεν έδωσε ούτε ελάχιστο από τον χρόνο της στον κοντινό ανταγωνισμό, δηλαδή την κεφαλή CAR-50 της Kuzma όπου ξεκουραζόταν στον 14άιντσο πίσω βραχίονα. Απλά και μόνον διότι ήταν στρωμένη και ετοιμοπόλεμη. Στα “υπέρ-ατού” της Dynavector XV1-t: Χάραξε στην μνήμη μας ένα πενταδιάφανο ολογράφημα όπου ανοίχθηκε με έκπληξη μπροστά μας, πρωτόγνωρες δυναμικές διακυμάνσεις και ένα μέγεθος σκηνής που συναντάς πράγματι σπάνια. Ίσως και μόνον σε ανώτατα εδάφη αναλογικών όπως εδώ.
.
.
.
Esoteric P02, DAC,Esoteric D02, Master Clock Esoteric G02. Τα επιλεγμένα ψηφιακά της Esoteric αλλού θα είχαν συνεχώς ηγετικό ρόλο. Στις επισκέψεις & ακροάσεις που περιγράφουμε στο HiEndNews.gr, δεν κλήθηκαν να αποδείξουν τις δυνάμεις τους. Πρόκειται για δύο διαφορετικούς κόσμους, Kuzma & Esoteric, με ατμόσφαιρα την μουσική. Άλλη φορά θα μπουν στην αρένα με σκοπό να γεφυρώσουν γεννεές μουσικόφιλων και τις όποιες διαφορές μεταξύ τους, ‘ analog or digital ‘. Εμείς έχουμε μάθει να χαιρόμαστε εξίσου τις πτυχές της ηχητικής τους προσέγγισης και εκτέλεσης.
.
.
Shunyata Research: Triton V2,Hydra Conditioners,Typhoon
Signal Cables : Shunyata Research Anaconda
Power Cables: Shunyata Research Alpha H.C
Οι αναγκαίοι δεσμοί με το ρεύμα δημιουργούν, την τελευταία δεκαπενταετία, τα πιο δύσκολα προβλήματα. Εδώ, εκπτώσεις σε σημεία δεν χωρούν όπως καταλάβατε, έτσι τα παγκοσμίως μοναδικά φίλτρα Shunyata Research αναλαμβάνουν να καθαρίσουν τις ‘βρωμιές’ επιτρέποντας και καλώντας στην επιφάνεια τις πιο ισχνές λεπτομέρειες των ηχογραφήσεων. Το ακατόρθωτο επετεύχθη: δεν μπαίνουν εμπόδια στις δυναμικές, σώματα και διάρκεια αποήχων νότας. Αντιθέτως, το σύστημα ‘αναπνέει’ με άλλο αέρα, απαλλαγμένο ολοκληρωτικά από σκληράδες για τις οποίες δεν ευθύνεται η παραγωγή του ηχογραφήματος, συμπιέσεις και συχνοτικές λεπτύνσεις. Οι καλωδιώσεις τις Shunyata εκτοξεύουν ανάλυση & μουσικότητα παρέα με ένα άψογο, έντεχνο συχνοτικό δέσιμο, συμπληρώνοντας παράλληλα και το ελάχιστο σε σχέση χαμένο βάθος / ύψος & πλάτος στον ήχο της αλυσίδας.
.
covered by Demos Dravopoulos
Golden Acoustics Reference System Auditioning Event – Part 2/2
Golden Acoustics Reference System Auditioning Event – Part 2/2
Golden Acoustics Reference System Auditioning Event – Part 2/2
Golden Acoustics Reference System Auditioning Event – Part 2/2
Golden Acoustics Reference System Auditioning Event – Part 2/2
Golden Acoustics Reference System Auditioning Event – Part 2/2
golden acousticsgolden acoustics acagolden acoustics greece
Golden Acoustics Reference System Auditioning Event – Part 1/2
March 26, 2016 0