High Interest

E.A.T. B-Sharp Turntable & E.A.T. Jo No.5 MC

advertisers-banners-bar


ΗΧΟΕΠΙΛΟΓΗ


fruitofthetube-banner-inside-fruit-2

Fruit of the Tube


large_vicoustic-VIP-projecting

Projecting And Sounding Art


Exclusive Audio


Aphrodite’s Vision


ideon-banner-2018-inside

IDEON Audio


telluriumQ-1180X180-banner

Tellurium Q Cables


mastersoundbanner Audio Vision Art


aktyna-banner-inside

AKTYNA


TAD-banner-1

TAD speakers – Technical Audio Devices Labs Inc.


Chameleon Audio


 

Golden Acoustics


 

ΗΧΟΔΟΜΗ


Videorythmos


audioveterans-Banner-One

Audio Veterans


A+ Audio


EAT-turntable-1

 

Πικάπ:

E.A.T. B-Sharp

Κεφαλή:

E.A.T. Jo No.5 (MC)

Κυνηγώντας το απόλυτο value for money στην αναλογική πηγή !

Η Ε.Α.Τ. είναι μεν μια σχετικά νέα εταιρία στο χώρο της κατασκευής συσκευών υψηλής πιστότητας αλλά τον τελευταίο καιρό έχει δημιουργήσει εξαιρετικά ενδιαφέρουσες συσκευές. Πριν από λίγο καιρό γνωρίσαμε από κοντά τον πιο προσιτό προενισχυτή κεφαλών πικάπ της γκάμας της, E-Glo S, που μας ενθουσίασε με τις επιδόσεις του. Αυτή τη φορά δοκιμάζουμε, όχι στο συστημά μας αλλά στο χώρο του αντιπρόσωπου το νέο επίσης πιο προσιτό μοντέλο πικάπ της εταιρίας, B-Sharp, εξοπλισμένο με την επίσης νέα κεφαλή κινητού πηνίου της, τη Jo No.5.

Απλό αλλά όχι απαραίτητα απλουστευμένο!

Το νέο πλατό της Ε.Α.Τ. αποτελεί την (προς το παρόν) πιο οικονομική πρόταση της εταιρίας (1.399 ευρώ το πλατό/βραχίονας) που αποτελεί τη δίχως συμβιβασμούς (ηχητικούς) πιο προσιτή έκδοση του ανώτερου μοντέλου, C-Major, με πιο λογικό επίσης σε κόστος βραχίονα (Β-Note), ενώ η Jo No.5 αποτελεί τη δεύτερη κεφαλή που έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει η εταιρία (1.150 ευρώ).

thanasis_moraitis

by Thanasis Moraitis

Πιο συγκεκριμένα το B-Sharp ακολουθεί την κλασσική πετυχημένη συνταγή χρησιμοποιώντας ένα σύστημα σασί – υποσασί και πλατό – υποπλατό με οδήγηση του τελευταίου με ιμάντα. Η ανάρτηση είναι κατασκευασμένη από ειδικό ελαστομερές υλικό (high tech TPE, Thermoplastic Elastomer), το σασί και το υποσασί από άριστα φινιρισμένο MDF, το μοτέρ είναι πολύ χαμηλού θορύβου και το πλατό αλουμινένιο με ματ από τσόχα. Το B-Sharp εξοπλίζεται με το βραχίονα B-Note, ένα βιδωτό αλουμινένιο clamp, ένα απλό switching τροφοδοτικό για το μοτέρ και ένα κάλυμα από διαφανές ακρυλικό για τη σκόνη.

Ο βραχίονας B-Note είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα και διαθέτει κέλυφος για την κεφαλή απο μαύρο ανοδιομένο αλουμίνιο. Διαθέτει όλες, και εννοώ όλες, τις απαραίτητες ρυθμίσεις για τη σωστή ρύθμιση της γεωμετρίας της κεφαλής και την ελαχιστοποίηση του σφάλματος ανάγνωσης (VTF, VTA, azimuth, antiskating) ενώ το μεταλλικό βαρίδι του εκτός του ότι χρησιμοποιεί το ίδιο ελαστομερές υλικό για απόσβεση, μπορεί να δεχτεί και έξτρα βάρος για πιο απαιτητικές, σε αυτό τον τομέα, κεφαλές. Το φινίρισμα του βραχίονα όπως και του πικάπ είναι άψογο, η ενεργός μάζα του ανέρχεται στα 12,5 γραμ. και το ενεργό μήκος του στα 230 χιλ. Οι δε ανάρτηση του βραχίονα είναι καρντανικού τύπου. Πολύ έξυπνη είναι επίσης η λύση που έχει διαλέξει η εταιρία για την προσωρινή (κατά την καθημερινή χρήση) σταθεροποίηση του βραχίονα στη θέση ηρεμίας, με μαγνήτη που κρατά αρκετά σφικτά το βραχίονα στη θέση του αποτρέποντας τυχόν ατυχήματα. Η καλωδίωση του βραχίονα φτάνει σε δύο βύσματα RCA στην πίσω πλευρά του πικάπ απ’ όπου ο χρήστης μπορεί να συνδέσει τα καλώδια της αρεσκείας του.

EAT-sharp-review

B-Sharp / B-Note from E.A.T.

Η κεφαλή Jo No.5 είναι μια εντελώς νέα κεφαλή κινητού πηνίου (MC) μέτριας εξόδου (0,3mV) και σώμα από συνθετικό υλικό (πολυαμίδιο) σε ένα ασυνήθιστο για κεφαλή (και πολύ ενδιαφέρον κατά τη γνώμη μου) χρώμα που κατασκευάζεται μέσω μιας ειδικής διαδικασίας που ονομάζεται Selective Laser Sintering. Η βελόνα είναι κατασκευασμένη από γυμνό διαμάντι με προφίλ επαφής Fine Line (διάμετρος ακίδας 8/40μm) διαθέτει ενδοτικότητα 15 μm/mN, απαιτεί βάρος ανάγνωσης 2.3 γραμ., με τα πηνία να είναι κατασκευασμένα από καθαρό χαλκό 4Ν. Έχει δε συνολικό βάρος 15 γραμ. ενώ ο κατασκευαστής συστήνει φορτίο 20Ω.

Το πλατό έχει συνολικές διαστάσεις 460 x 352 x 142mm και βάρος 8,5 κιλά.

EATno5-1

Σύστημα ακρόασης

Η ακρόαση του πικάπ έγινε στο χώρο της τοπικής αντιπροσωπείας, The Maestros by Exclusive Audio, στο Χαλάνδρι. Ο χώρος ακρόασης είναι καλός σε γενικές γραμμές αν και έχει λίγο παραπάνω χρόνο αντήχησης από το ιδανικό, χωρίς όμως ιδιαίτερα πρόβλήματα τονισμού κάποιας συχνοτικής περιοχής. Αν μπορώ να εκφράσω κάποια προτίμηση θα ήθελα η θέση ακρόασης να ήταν πιο μπροστά για να αναδεικνύονται πολύ καλύτερα οι λεπτομέρειες (που ένα καλό σύστημα όπως αυτό της συγκεκριμένης δοκιμής είχε τη δυνατότητα να βγάλει εύκολα στην επιφάνεια) αλλά και τα μπάσα.

Στο σύστημα ακρόασης τώρα, το ρόλο της πηγής είχε φυσικά το πλατό της Ε.Α.Τ. B-Sharp με το βραχίονα Β-Note και την κεφαλή Jo No.5. Ο προενισχυτής phono ήταν ο γνωστός (από τη δοκιμή μας) Ε.Α.Τ. Ε-Glo S (με το συμβατικό τροφοδοτικό του), ο ενισχυτής ήταν ο ολοκληρωμένος E.A.R. 899 (2x70W, KT90), ηχεία τα ProAc Response D30 RS, καλώδια της van den Hul (Inspiration & Integration Hybrid) και ρακ της Finite Elemente.

EAT-TOTAL

King of rhythm

Ένα από τα πιο έντονα προσόντα του συνδυασμού B-Sharp / B-Note / Jo No.5 είναι η σπάνια για την κατηγορία του (αλλά και στόχος πολύ πιο ακριβών πικάπ που τελικά δεν τα καταφέρνουν και τόσο καλά σ’ αυτό τον τομέα) ανεμπόδιστη απόδοση του ρυθμού της μουσικής, ότι είδους κι αν είναι αυτή. Μπορεί να σας ακούγεται περίεργο ή και απίθανο, αλλά ένα από τα πιο κρίσιμα χαρακτηριστικά  που ζητάω να έχει ένα πικάπ είναι η δυνατότητά του να κάνει τη μουσική να μην είναι «αλυσοδεμένη» με το σύστημα, να μη ακούγεται «βαριεστημένο» αλλά να σε παρασύρει τόσο όσο χρειάζεται ώστε να θέλεις να σηκωθείς να χορέψεις, να κουνήσεις το πόδι σου ή και ολόκληρο το σώμα σου με το ρυθμό της μουσικής! Και είναι και από τα πιο σπάνια φαινόμενα σε πηγή αυτού του είδους, καθώς πρόκειται για χαρακτηριστικό που δεν έχει να κάνει μόνο με το κόστος του πικάπ, του βραχίονα ή της κεφαλής αλλά με την απόδοση του συνδυασμού όλων των ανωτέρω. Γι’ αυτό και κλασσικά πικάπ που έχουν ξεχωρίσει για την υπεραπόδοσή τους στο συγκεκριμένο τομέα περιλαμβάνουν το LP12 της Linn μέχρι και το πρώτο Rega Planar με τον RB300, και γι’ αυτό και είμαι πολύ σκεπτικός κάθε φορά που αντικρίζω μια υπερκατασκευή πολλών δεκάδων κιλών… Η ευρυθμία, η ομοιότητα της συμπεριφοράς στον τομέα του ήχου μιας συσκευής με ένα εξαιρετικού ταλέντου χορευτή είναι αυτό που αναζητώ σε κάθε πικάπ, αυτό που με έχει κάνει μέχρι σήμερα να μην έχω αλλάξει το δικό μου, πανάσχημο μεν αλλά ιδιαίτερα ταλαντούχο στο συγκεκριμένο τομέα δε, πλατό μου (AR-XB full Merill modification) με κάτι πολύ πιο όμορφο σε όψη (καθόλου δύσκολο στην περίπτωσή μου όπου δεν τολμώ να βελτιώσω το φινίρισμά του μη και επηρεάσει την ηχητική του ταυτότητα) αλλά και πιο απολαυστικό.

EAT-side_1089

.

Εδώ λοιπόν έχουμε ένα πικάπ που μαζί με την νέα κεφαλή JO No.5 δείχνει να έχει σχηματίσει ένα σύνολο που τα μέρη του να είναι σαφώς ανώτερα σε μουσική απόλαυση από τα μέρη του, ενώ τα πάει περίφημα και στα κλασσικά τεστ επιδόσεων. Τι εννοώ; Ότι δείχνει να διαθέτει, πρώτα απ’ όλα, άνετη, αβίαστη απόδοση ολόκληρου του ακουστού φάσματος (αν και το σύστημα, και το κυριότερο η θέση ακρόασης στο χώρο που το άκουσα δεν ευνοούσε τα βαθιά χαμηλά) χωρίς εξάρσεις, ενώ άριστη είναι και η ικανότητα του συνδυασμού να διαβάζει άνετα και άκρως περιγραφικά οτιδήποτε είχα τη δυνατότητα να του τοποθετήσω στο πλατό. Και μάλιστα δίχως την παραμικρή ένδειξη άγχους ή δυσφορίας, αποδίδοντας κατά τη διάρκεια της δοκιμής μεγαλοπρεπείς ήχους! Τι μεγάλες ορχήστρες δοκίμασα, τι ηλεκτρονική ποπ, τι κλασσική τζαζ, ακόμη και κάποιους δίσκους που είχαν προβλήματα από την εκτύπωση, όλα τα απέδωσε με χάρη, ευελιξία και σαφέστατη περιγραφή όλων των παραμέτρων ενώ στα εγγενή προβλήματα του βινυλίου ήταν αρκετά ευγενικό ώστε να τα καταστήσει σαφή αλλά χωρίς να τα «απαξιώσει», αν καταλαβαίνετε τι εννοώ..

.


eatno5-review

E.A.T. No.5 Cartridge (MC). A true giant killer.

Συμπέρασμα

Ο συνδυασμός πικάπ – κεφαλής  B-Sharp / B-Note / Jo No.5 αποτελεί κατά τη γνώμη μου μια κορυφαία λύση (ηχητική, μουσική αλλά και οπτική) στην κατηγορία, αφού όχι μόνο δείχνει και κατά τη χρήση το αισθάνεσαι, «πολυτελές», αλλά ακούγεται κατάλληλα μεγαλοπρεπές, αχρωμάτιστο, εξαιρετικά ρυθμικό (πολύ σπάνιο για την κατηγορία του), ιδιαίτερα περιγραφικό, άνετο και τελικά πολύ απολαυστικό χωρίς να δείχνει προτίμηση σε κάποιο είδος μουσικής. Με βάση τα παραπάνω αποτελεί κατά τη γνώμη μου μια εξαιρετική αγορά που σίγουρα θα ικανοποιήσει ακόμη και πολύ απαιτητικούς ακροατές. Πάρα πολύ καλό!


eat-review-no5-total


Αντιπρόσωπος:  Exclusive Audio

exclusive-eat-brand-banner-vip

Exclusive Audio Greece


Τιμή: Ε.Α.Τ. B-Sharp – 1399 ευρώ, Ε.Α.Τ. Jo No.5 – 1150 ευρώ.


advertisers-banners-bar


 

Golden Acoustics


 

ΗΧΟΔΟΜΗ


large_vicoustic-VIP-projecting

Projecting And Sounding Art


Exclusive Audio


Aphrodite’s Vision


ideon-banner-2018-inside

IDEON Audio


A+ Audio


ΗΧΟΕΠΙΛΟΓΗ


Videorythmos


audioveterans-Banner-One

Audio Veterans


fruitofthetube-banner-inside-fruit-2

Fruit of the Tube


telluriumQ-1180X180-banner

Tellurium Q Cables


mastersoundbanner Audio Vision Art


aktyna-banner-inside

AKTYNA


TAD-banner-1

TAD speakers – Technical Audio Devices Labs Inc.


Chameleon Audio

About HiEndNews

x

Check Also

DarTZeel LHC-208 Integrated Amplifier & Streaming DAC [Review].

  darTZeel  LHC-208 Ολοκληρωμένος Ενισχυτής με Streaming DAC [Δοκιμή].   Musical Umami! Το ουμάμι (Umami, [uːˈmɑːmi]), η καλή ...

RT-AUDIO R2R Multibit “Orpheus” Battery DAC [Review].

RT-AUDIO R2R Multibit “Orpheus” Battery DAC [Review] English Edition. RT-Audio Design from Bulgaria has developed ...

Epos ES-7N Bookshelf Speakers [Review].

Epos ES-7N Bookshelf Speakers [Review]. Το πιο καλόβολο και μαζί διάφανο ηχείο στα ‘κυβικά’ του ...