High Interest

Davis Acoustics model MANI MKII Speakers [Review].

advertisers-banners-bar




contact e-mail: abouthifi@gmail.com








Δοκιμή Ηχείων Davis Acoustics “Mani MkII”

 

  Made In Frace εξαίρεση στην κατηγορία των προσιτών, ευκολοδήγητων δαπέδου !

.

by hiendnews.gr team

Η Γαλλική Davis Acoustics ιδρύθηκε το 1986 από τον κ. Michel Visan με πρώτη παρουσία της, τις εξαιρετικές μονάδες ηχείων μεσοχαμηλών συχνοτήτων μεμβράνης kevlar. Δύο χρόνια αργότερα, παρουσιάζει το κιτ ηχείου ‘MV7’ όπου της δίνει επόμενη πρέπουσα ώθηση καθώς ταυτοχρόνως κερδίζει και την συμπάθεια πολλών audiophiles. Κυρίως, εκείνων όσων στόχευαν να αποκτήσουν ήχο αξιώσεων χωρίς να βάλουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη. Συνεχίζοντας να προκαλεί αμείωτο ενδιαφέρον, το 1989 παρουσιάζει την πρώτη μονάδα χαμηλών/μεσοχαμηλών με μαγνήτη Ticonal (κράμα σιδήρου, νίκελ, αλουμινίου και κοβάλτιου) η οποία ακόμη και στις μέρες μας συγκαταλέγεται στις κορυφαίες & υποδειγματικές.

Davis Acoustics KRISTEL

Το 1991 ανακοινώνει ακόμη ένα σημαντικό για την πορεία της Do It Yourself Kit (γοητευτικό θα προσθέταμε ακόμα και στο σήμερα) , το KRISTEL, ενώ το 1993 περνά στην παρουσίαση του πρώτου της ΄έτοιμου’ ηχείου, μοντέλο DK200. Η επιτυχημένη, στοχευμένη πορεία αλλά και παγκόσμια αναγνώριση πλέον, επιτρέπει στην Davis Acoustics να προχωρήσει σε δικό της εργοστάσιο κατασκευής ηχείων και μονάδων ηχείων, στην Τρουά. Να σχεδιάσει high-end ηχεία που θα αφήσουν ανεξίτηλο στο στίγμα τους όπως το le Cesar και το δίδρομο Nikita, μεταξύ αρκετών άλλων, με αποκορύφωμα το μοντέλο Stellar που παρουσιάστηκε και στην φετινή έκθεση στο Μόναχο. Από την μικρή μας αυτή ιστορική αναδρομή δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε πως η Davis κατασκευάζει μονάδες ηχείων κατά παραγγελία προδιαγραφών για την ultra-end υπερβατική Goldmund.

 

Mani MkII, το νέο της σειράς DMAX

Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι η γκάμα προσιτών ηχείων DMAX, με το μοντέλο Mani MkΙΙ της δοκιμής να κατατάσσεται δεύτερο σε σειρά μεγέθους και κόστους. Πρόκειται για τρίδρομο ηχείο δαπέδου πλήρους φάσματος συχνοτικής απόκρισης 40-20.000 Hz (με το αμέσως επόμενο και κορυφαίο στην DMAX σειρά ‘Dhavani MkII’ να «κατεβαίνει» δέκα ακόμα κύκλους στις χαμηλές, ως τα 30 Hz δηλαδή), ευαισθησίας 92 db , αντίστασης ~4Ω και διαστάσεων 90 εκ. (ύψος), 28 εκ. (βάθος), 20 εκ. (πλάτος). Σημεία cross αναφέρονται τα 400 & 4000 Hz. Επιλέγεται tweeter φόρτισης κόρνας, mid-range μονάδα κώνου από fiber-glass 17 εκ. και woofer 17 εκ. κώνου από χαρτί. Η οπή εκτόνωσης (bass reflex) βρίσκεται στην μπροστινή μπάφλα και το Mani MkII δηλώνει πως μπορεί να διαχειρισθεί έως 150 watts ‘peak’ ενώ τα περνά φίνα και με περιορισμένης ισχύος ενισχυτές (20-25 W). Έκαστο ζυγίζει περίπου 15 κιλά και διατίθεται σε ξύλινη επένδυση καρυδιάς (American Walnut) ή μαύρο δεσποτάκι (Dark Ash).

Mani όψεις της μουσικής δράσης…

Τα δαπέδου έφθασαν σε χώρο του hiendnews ολοκαίνουργια, αφού δεν είχαν «γράψει» ούτε ώρα λειτουργίας. Έτσι λοιπόν, ένα πρώτο δεκαπενθήμερο ήταν και απαραίτητο να αφιερωθεί για το στρώσιμο, σε μεσαίες & υψηλές Αυγουστιάτικες (απολαυστικές) εντάσεις. Να ετοιμάζονται σιγά-σιγά προς αναλυτική ακρόαση. Ας αναφέρουμε εδώ ότι τα υλικά που χρησιμοποιούν τα μεγάφωνα του ηχείου απαιτούν αρκετές ώρες «δράσης» για να αποδώσουν τα προβλεπόμενα, ιδίως και για παράδειγμα η μονάδα κώνου από fiber-glass ίνες των μεσαίων. Τα Mani MkII τοποθετήθηκαν ιδανικά σε γρανιτένιες βάσεις-έδρες, εκεί από όπου έχουν περάσει αρκετά ηχεία δαπέδου δοκιμών μας διαπιστώνοντας ακόμη καλύτερη ηχητική συμπεριφορά. Τα οδηγήσαμε κυρίως με τους ολοκληρωμένους ενισχυτές της Musical Fidelity σειράς ‘3’, τους πιστούς μας ολοκληρωμένους λαμπάτους Tsakiridis Devices & Jadis όπως και έναν επίσης Cambridge Audio μοντέλο AXA25. Για πηγή μας καλέσαμε τα ψηφιακά & streaming της Musical Fidelity V90-BLU5 & V90-DAC μα και το πιστό, απροβλημάτιστο από την ‘ποιότητα’ ρεύματος ενός χώρου RT-Audio Design Orpheus Hi-Res Battery DAC. Για πικάπ-κεφαλή αρκεστήκαμε στο πιστό μας Pro-Ject Debut Carbon EVO με την Ortofon 2M Red, όπως έρχεται εργοστασιακά. Φέραμε δηλαδή, αρχικά, τα Γαλλικά Davis σε ένα ‘λογικό’ περιβάλλον συγγενικής κατηγορίας τιμής, όμως με ‘νότες’ και από συνοδά αρκετά ανώτερα της αξίας των ηχείων (αλλά όχι εντελώς εκτός ‘τροχιάς’). Ευθύς διαπιστώνουμε πως πρόκειται για ένα ιδιαίτερα εύκολο στην οδήγηση τρίδρομο ζεύγος, που ναι, δεν έχει ιδιαιτερότητες ή έντονα κουσούρια. Είναι σχεδιασμένα να προσφέρουν απολαυστικές ακροάσεις και σου ζητούν απλά απ’ την αρχή να τα πλαισιώσεις με επιλογές που δεν αλλοιώνουν έντονα την τονική ισορροπία τους όπως και διαθέτουν καλή απόδοση φυσικότητας σε χροιές. Μόλις αυτά προσεχθούν, το άκουσμα χαρακτηρίζεται εκτός από ‘ανακάλυψη’… έως και αποκάλυψη! Για καλώδια ηχείων προτιμήσαμε της Van den Hul ( The Wind MkII ), τοποθετήθηκαν στους ακροδέκτες και όλα ήταν έτοιμα.

Ξεκινήσαμε με pop, jazz & blues μουσική. Η διαφάνεια που προσφέρουν τα ηχεία της Davis μας έδωσε την πρώτη πάσα για θετικά σχόλια σε τέτοιου είδους προγράμματα. Ανάλυση, ρυθμική συνέπεια και πλήθος λεπτομερειών δεν απουσιάζαν ούτε στιγμή από τα Mani MkII. Περιγραφικά-ανάγλυφα στα πρίμα τους, με ένα tweeter φόρτισης κόρνας που ‘μεταμορφώνεται ποιοτικά’ ακολουθώντας και προβάλλοντας διαφορετικά κάθε αμέσως καλύτερη συσκευή όπου τα τροφοδοτεί. Διαπιστώνουμε έτσι πως σχεδιάστηκαν πράγματι με μεράκι και προορίζονται για αρκούντως απαιτητικές ακροάσεις, όχι για να υπάρξει ακόμη ένα ηχείο-κουτί στην αγορά. Έχουν άφθονη διάθεση ‘ζωντάνιας’ τόσο στις χαμηλές μεταμεσονύκτιες εντάσεις όσο και ψυχαγωγία σε μεσαίες προς υψηλότερες στάθμες, γεγονότα που επιβραβεύουν επιτυχημένο ταίριασμα γούφερ με την μονάδα μεσαίων καθώς και επιλογή τουίτερ τύπου κόρνας που δεν ‘φωνάζει’ αλλά διαθέτει μια δραστήρια παρουσία. Τόσο με τον ολοκληρωμένο της Musical Fidelity όσο και με λυχνιών των αδελφών Τσακιρίδη οι υψηλές των Davis ήταν μια χαρά και ‘στην θέση τους’, συμβάλλοντας έτσι σε πολύ καλή απόδοση κίνησης & αέρα περιβάλλοντος, αποβάλλοντας κάθε σχέση με υπερβολές (πολύ συχνές στα προσιτά ηχεία που φέρουν αναγκαστικά εισαγωγικές μονάδες υψηλών – είτε κουράζουν, είτε πολλές φορές αποκρύπτουν σημαντική λεπτομέρεια).

Στα κλασσικά ροκ ακούσματα πάλι, θα ικανοποιήσουν σε όγκο και αίσθηση βάθους, χωρίς βέβαια να υπόσχονται το ρεσιτάλ φυσικότητας και την σκηνική αίσθηση έκτασης ενός, ας πούμε, Βρετανικού ηχείου δαπέδου της ProAc φυσικά ανώτερης τιμής. Όμως, σε καμία μα καμία περίπτωση η στερεοφωνική εικόνα δε έρχεται μικρή σε διαστάσεις, ακόμη και σε χαμηλές στάθμες, με καθαρές αποστάσεις αναμεταξύ των μουσικών. Τα ζητήματα της καθαρότητας και της ανάλυσης είναι λυμένα. Ο αέρας στα πρίμα αρκετός, περισσότερος από ότι έχουμε γνωρίσει σε λοιπές κοντινές προτάσεις, ενώ περίσσια φωτεινότητα τουλάχιστον με τα ψηφιακά και αναλογικά της δοκιμής, δεν ήρθε ποτέ στο ‘τραπέζι’. Αρκετά από τα παραπάνω επιβεβαιώθηκαν και στα κατά καιρούς μουσικά δίωρα με φίλους καλεσμένους μας, γεγονός που εξάγει ότι ο χαρακτήρας των ηχείων είναι περισσότερο φιλικός και all-round, με μια δόση ‘monitor’ σχολής στην ύπαρξή του. Θα ευχαριστήσει δηλαδή και όπου ενδιαφέρει η κριτική & προσεκτική ακρόαση μουσικής και παραγωγής, αλλά θα περάσουν επίσης όλοι καλά στην παρέα μας διάσπαρτοι στον χώρο, μέσα από πλήθος διαφορετικών μουσικών επιλογών.

Χωρίς να θέλουμε να ακουστούμε υπερβολικοί θα πρέπει να γράψουμε ότι η Davis στα προσιτά Mani MkII μας κέρδισε με το παραπάνω. Το άκουσμα κινήθηκε σε υψηλά high fidelity standards, παρά το απρόσμενα φιλικό κόστος, τέτοια standards που μας ενθαρρύνουν να υπερτονίσουμε την πολύ καλή δυνατότητα πληροφόρησης. Εκτός από μια αρχική απαίτηση για ταιριαστό εξοπλισμό πηγών-ενισχυτών, όχι τόσο από πλευράς ισχύος αλλά από πλευράς επιδόσεων, η άριστη ποιότητα κατασκευής των μονάδων και καμπίνας συμβάλει φυσικά στο να ξεπερνά ευχάριστα τα όποια ίσως αναμενόμενα μιας εισαγωγικής κατηγορίας. Τι να περιμένει να βρει κανείς παραπάνω, από ένα οικονομικό δαπέδου και από τέτοιο σχεδιαστικό οίκο, στην δεύτερη-βελτιωμένη έκδοση του;

 

Συμπέρασμα

Δεν είναι καθόλου εύκολο τελικά να βρεις πολύδρομα που υποδέχονται λαμπάτους όσο και τρανζιστοράτους ενισχυτές μεσαίας/χαμηλής ισχύος τόσο ανοιχτόκαρδα, κοντά στα 800 ευρώ.  Τα Davis Mani MkII αποδεικνύουν περίτρανα ότι ανήκουν ανάμεσα σε αυτά τα δυσεύρετα διαχρονικά και προσιτά μοντέλα. Είναι τρίδρομα δαπέδου με εκτεταμένο συχνοτικό εύρος, διάφανα και απαλλαγμένα από τραχύτητα, μπορώντας να επικοινωνήσουν το συναισθηματικό φορτίο της κάθε μουσικής. Ένα από τα σπάνια ποιοτικά ευρήματα, γιατί όχι και από τα καλύτερα all-round εισαγωγικά των τελευταίων ετών. Θα ξεκλειδώσουν τις ομορφιές που κατέχει και προσφέρει κάποιος προσεγμένος, αξιόλογος επίσης προσιτός ολοκληρωμένος ενισχυτής (και αντιστοίχως μια πηγή) χωρίς ‘φρένο’, μιας που μιλάμε για ένα ευκολοδήγητο τρίδρομο ευαισθησίας 92db όπου αφήνει να απολαύσει κανείς και τις δυναμικές διαβαθμίσεις και την απόδοση λεπτομέρειας. Εφόσον τα ακούσετε στο σωστό περιβάλλον, για αρχή στo showroom της Exclusive Audio, θα τα ερωτευτείτε. H Γαλλική Davis φρόντισε να μπορείτε εύκολα να τα κάνετε και δικά σας.

Σύστημα Αναφοράς:

Analog Sources (Αναλογικές πηγές): E.A.T. (European Audio Team) Forte S, Pro-Ject Debut Carbon EVO, Pro-Ject T1, Kuzma Phono Stages (Προενισχυτές κεφαλής): VTL 2.5, Lejonklou Slipsik 7.1, Musical Fidelity, Conrad-Johnson, EAR-Yoshino PhonoBox MM/MC Cartridges (Κεφαλές πικάπ): Ortofon 2M Blue & 2M Red, EMT & Benz μοντέλο ACE (M), Van den Hul THE FROG, Vertere Mystic, Sumiko κ.α. Digital Sources (Ψηφιακές Πηγές & Μετατροπείς): Primare, RT-Audio Design Orpheus HiRes Battery DAC, Ideon Audio, Metronome Audio, Jadis κ.α. Streaming Music Services: Tidal premium, Spotify premium, Preamps (Προενισχυτές): VTL, E.A.R.-Yoshino, Conrad-Johnson (various) Integrated & Power Amplification (Τελικοί/Ολοκληρωμένοι Ενισχυτές): VTL, Audiolab UK model 6000A, Jadis Orchestra Reference, RT-Audio Design Class-A, Musical Fidelity (various), Conrad-Johnson (tube & solid-state various) Transports (CD/SACD/File): Musical Fidelity, MusiChi, Foobar2000, Hysolid, various PC-based others Speakers (Ηχεία): ProAc Studio & Response series, Kharma CRM 3.2 FE Black Edition, Klipsch Klipschorn, Club-27 Kurt mk2 Signature Kit, Triangle (Various) Cables (Καλωδιώσεις): Nordost Blue Heaven Phono Cable, Nordost ηχείων-interconnect, Neotech interconnects, Esprit Audio ηχείων-interconnects, Nordost USB cables, Alpha Core Goertz Sapphire Silver RCA, Van Den Hul interconnects (RCA) Power Cables (Ρεύματος): Neotech, IsoTek, Oyaide, Shunyata Research Power Conditioning (Φίλτρα AC): Dynavox, Shunyata Research Hydra, Nordost Qv2/Qk1, Lab12.

 

Τιμή Davis Acoustics MANI MkII: 860,- €

 

Αντιπροσωπεία Davis Acoustics & Ακροάσεις:

EXCLUSIVE AUDIO

 

About HiEndNews

x

Check Also

DarTZeel LHC-208 Integrated Amplifier & Streaming DAC [Review].

  darTZeel  LHC-208 Ολοκληρωμένος Ενισχυτής με Streaming DAC [Δοκιμή].   Musical Umami! Το ουμάμι (Umami, [uːˈmɑːmi]), η καλή ...

RT-AUDIO R2R Multibit “Orpheus” Battery DAC [Review].

RT-AUDIO R2R Multibit “Orpheus” Battery DAC [Review] English Edition. RT-Audio Design from Bulgaria has developed ...

Epos ES-7N Bookshelf Speakers [Review].

Epos ES-7N Bookshelf Speakers [Review]. Το πιο καλόβολο και μαζί διάφανο ηχείο στα ‘κυβικά’ του ...