Canary Audio C630 & M70 Review
Pure USA made Pre (Line) & Power Push-Pull Class A Tube Amplification Magic.
Canary Audio C630 & M70
Προενισχυτής line και στερεοφωνικός τελικός ενισχυτής λυχνιών
Υπάρχουν στον χώρο του high end εταιρείες που θα τις χαρακτήριζα ως διαχρονικές και σταθερές αξίες. Τι εννοώ με την χρήση αυτού του όρου, για να γίνω απόλυτα κατανοητός. Είναι εταιρείες που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια για τον υποφαινόμενο. Κατά πρώτον έχουν παρελθόν, που ερμηνεύεται ως μακροχρόνια και δοκιμασμένη παρουσία. Κατά δεύτερον έχουν συγκεκριμένη φιλοσοφία στις υλοποιήσεις τους – λυχνίες εν προκειμένω – που διατηρείται σταθερή, με την προσθήκη συσκευών προς επικαιροποίηση της γκάμας – DAC, CD transport & ολοκληρωμένο CD player. Κατά τρίτον λειτουργούν με την αρχή του σεμνά και ταπεινά, έχοντας διακριτική παρουσία στα δρώμενα του Ειδικού Τύπου, αποφεύγοντας την υπέρ-έκθεση. Και κατά τέταρτον η αξία τους αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο εκεί που μετράει – στην αναπαραγωγή της μουσικής. Μία εξ’ αυτών των εταιρειών λοιπόν, που πληροί τα προαναφερθέντα – κατ’ εμέ τουλάχιστον, είναι η Canary Audio. Ας προχωρήσουμε λοιπόν στην ταυτοποίηση αυτών των κριτηρίων, με την δοκιμή set εισαγωγικών μοντέλων της εταιρείας – του προενισχυτή line C630 και του στερεοφωνικού τελικού ενισχυτή M70.
Σύντομη ιστορία και περιγραφή
Πρόκειται για Αμερικανική εταιρεία με παρουσία στον χώρο πέραν της 50ετίας. Κατασκευάζει η ίδια όλες τις συσκευές στις εγκαταστάσεις της – χειροποίητα – οπότε αντιλαμβάνεστε την προστιθέμενη υπεραξία. Επίσης κατασκευάζει και για λογαριασμό τρίτων – Triangle Art πχ. Μία από τις κύριες δραστηριότητες επίσης, είναι το επίσημο service και η ταυτότητα της ως κατασκευαστή της εμβληματικής Western Electric 300B, την οποία και θα επανακυκλοφορήσει λίαν συντόμως.
Δεν φείδεται εξόδων βάσει εταιρικής φιλοσοφίας όσον αφορά τα υλικά, καθότι με την εξέλιξη τόσων ετών, έχουν διαπιστώσει ότι ακόμα και η παραμικρή ποιοτική λεπτομέρεια αποτυπώνεται στον ήχο και επιβεβαιώνει την αντοχή της στην χρήση καθημερινώς. Δεν υποστηρίζουν ότι τετραγώνισαν τον κύκλο αλλά ότι μέσω προσήλωσης, σκληρής δουλειάς, σχολαστικής παρατήρησης, διορθωτικών επεμβάσεων, αμέτρητων ωρών ακρόασης, οι υλοποιήσεις τους επιβεβαιώνουν τις επιλογές ως προς το ηχητικό αποτέλεσμα. Οι μετασχηματιστές – που είναι και το ουσιαστικότερο εξάρτημα στις υλοποιήσεις λυχνιών – κατασκευάζονται με ειδικές και αυστηρές προδιαγραφές, όπως και τα ποτενσιόμετρα για τους προενισχυτές. Χρησιμοποιούνται αντιστάσεις 2% μεταλλικού φιλμ, καλωδίωση από επικαλυμμένο με Teflon ασήμι, προσεκτικά επιλεγμένες και ματσαρισμένες λυχνίες, υψηλότατης ποιότητας πυκνωτές, σασί από βαρύ ατσάλι, προσόψεις και οπίσθιες πλευρές από αλουμίνιο επεξεργασμένες με τα αρτιότερα CNC μηχανήματα. Όλα αυτά μικρή σημασία θα είχαν αν η συναρμολόγηση δεν ήταν ανάλογης ποιότητας. Καλώδιο τόσο όσο χρειάζεται στο μικρότερο δυνατό μήκος, ακριβής τοποθέτηση ανταλλακτικών στο σασί, απόλυτη τάξη, επαρκής χώρος για άμεση πρόσβαση στο κύκλωμα και αερισμό για απαγωγή της θερμότητας – μέχρι και η οπτική ποιότητα των κολλήσεων είναι υπεράνω κριτικής. Οι μπόρνες διασύνδεσης ηχείων επίσης είναι κατά παραγγελία, επιδεικνύοντας ακλόνητη συμπεριφορά ακόμα και κατά την διάρκεια σύνδεσης των καλωδίων.
Ο προενισχυτής είναι λιτός στην εμφάνιση του και αποτελεσματικά λειτουργικός. Απλή πρόσοψη με μπουτόν πιεστικό έναυσης, ποτενσιόμετρο έντασης και ποτενσιόμετρο επιλογής εισόδου 4 line πηγών. Η αίσθηση στην χρήση είναι εξαιρετική καθότι το βηματικό ποτενσιόμετρο έντασης κλειδώνει με ακρίβεια στην επιλεγμένη θέση, όπως και το έτερο ως προς την πηγή αντίστοιχα. Στην οπίσθια όψη συναντάμε τα τέσσερα ζεύγη διασύνδεσης πηγών – single ended – και το αντίστοιχο εξόδου προς την τελική βαθμίδα ενίσχυσης, όπως και τον IEC ρευματολήπτη. Αφαιρώντας το καπάκι, παρατηρούμε την απόλυτη τάξη και ποιότητα κατασκευής που προανέφερα. Πραγματικά εικόνα αναφοράς για πολλούς κατασκευαστές. Οι λυχνίες που χρησιμοποιούνται στο κύκλωμα τροφοδοσίας είναι μία EF86 και μία 12BH7 ως ανορθώτρια. Στο κύκλωμα προενίσχυσης δύο 6922 (E88CC) και μία 6FQ7 για λειτουργία χαμηλού θορύβου. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο μετασχηματιστής τροφοδοσίας είναι εξαιρετικά ευμεγέθης για το είδος του (line preamp) όπως και τα πολλαπλά choke εξομάλυνσης – σπανιότατες καταστάσεις σε αυτή την κατηγορία κόστους. Η πλακέτα έχει κατασκευαστεί με πραγματικά χαρακτηριστικά military specs (όπως λένε οι Αμερικανοί, δηλαδή στρατιωτικών προδιαγραφών) για κυριολεκτικά μηδενικές απώλειες στην πορεία του σήματος.
Περνώντας στον στερεοφωνικό τελικό, ανάλογη αίσθηση λαμβάνουμε. Στιβαρή κατασκευή, με άψογη ποιότητα υλικών, χρησιμοποιεί την κλασσική ‘budget’ audiophile λυχνία EL34(6CA7) για να αποδώσει 40 Watts σε τάξη Α με τοπολογία ultra-linear. Πέραν των τεσσάρων EL34, χρησιμοποιούνται δύο 6SN7 και μία 12AX7. Υπάρχει διακόπτης εναλλαγής για την έναυση της συσκευής και περιμετρικά των λυχνιών ρυθμιστικά πόλωσης της καθεμίας ξεχωριστά. Στην οπίσθια όψη συναντάμε τον IEC ρευματολήπτη και 3 μπόρνες διασύνδεσης ανά κανάλι εξαιρετικής ποιότητας – για 4 & 8 Ohms φορτία. Εξετάζοντας τον εσωτερικό του κόσμο, διαπιστώνουμε ακόμα μία φορά την προσοχή στην ποιότητα κατασκευής, τα άριστα υλικά και την αίσθηση τάξεως και σοβαρότητας που αποπνέει και προϊδεάζει για πολλά όσον αφορά τις δυνατότητες αναπαραγωγής.
Να σημειώσω δε ότι αμφότερες οι συσκευές συνοδεύονται από 3ετή εγγύηση καλής λειτουργίας όσον αφορά εργασία και ανταλλακτικά. Ισχυρό ατού ειδικά όσον αφορά υλοποιήσεις λυχνιών που επιβεβαιώνει πολλά ως προς την σοβαρότητα της πρότασης.
Ηχητική αξιολόγηση
Φτάσαμε επιτέλους στο διά ταύτα, κοινώς η ώρα της κρίσεως. Καλές οι προθέσεις, σωστή η φιλοσοφία του ότι δεν φείδεται η εταιρεία κόστος εξαρτημάτων για να επιτύχει υψηλά standards ποιότητας κατασκευής αλλά το ερώτημα είναι ένα, προαιώνιο στον χώρο και απαιτεί απάντηση: πως παίζει και αν παίζει καλά το μηχάνημα? Και για να μην σας ταλαιπωρώ, η απάντηση είναι ένα εμφατικό ΝΑΙ. Αγωνία τέλος οπότε προχωράμε στις επεξηγηματικές λεπτομέρειες από το ημερολόγιο καταστρώματος της ακρόασης.
Μολονότι και οι δύο συσκευές είναι από τις εισαγωγικές της εταιρείας – ως μοντέλα – αμέσως έδειξαν χαρακτηριστικά υπέρτερα της κατηγορίας τιμής τους. Κοινώς ανήκουν σε αυτή την κατηγορία υλοποιήσεων που κάνουν την ζωή ενός reviewer πολύ εύκολη ως προς την αξιολόγηση τους. Καθότι με το καλημέρα κατάθεσαν τα ηχητικά διαπιστευτήρια τους. Ο ήχος τους είναι ιδιαίτερα μουσικός, αποτυπώνοντας την ουσία, χωρίς να καταφεύγει σε ευφωνικά τεχνάσματα και χρωματισμούς, χάριν εντυπωσιασμού ή στρογγυλέματος/εξομάλυνσης της όποιας σκληρότητας συχνοτήτων (συνήθως υψηλών) του μουσικού περιεχομένου. Η εικόνα που δημιουργούσαν ήταν απολύτως πειστική ως προς όλες τις διαστάσεις, χωρίς να ξεχειλώνει ή να γιγαντώνεται εκτός ελέγχου. Εκμεταλλευόντουσαν στο έπακρο τα συνοδά και εξήγαγαν όλη την πληροφορία – ανεξαρτήτως μέσου – δένοντας την και παρουσιάζοντας ένα απόλυτα αληθοφανές αποτέλεσμα. Δεν ωραιοποιούσαν αλλά παρουσίαζαν με ακρίβεια τα μουσικά δρώμενα επί σκηνής. Η οποία είχε το σωστό βάθος, ακριβή τοποθέτηση των συντελεστών επ’αυτής, με αέρα ανάμεσα τους και τρισδιάστατη απεικόνιση. Κλείνοντας τα μάτια βυθιζόμουν στο μουσικό συμβάν και ταξίδευα – κάτι απολύτως απαραίτητο και αφαιρετικό στην παρούσα φάση της ζωής μου. Οι νότες αιωρούνταν και έβγαζαν νόημα. Η φυσικότητα, η ειλικρίνεια της απόδοσης ήταν στα υψηλότερα επίπεδα, κάτι το οποίο αρχικά δεν περίμενα καθότι θεωρούσα ότι απλώς θα έπαιρνα γεύση του ότι έχει να προσφέρει η εταιρεία εν σχέση με τις πολύ ακριβότερες υλοποιήσεις της. Όχι όμως. Η ποιότητα, η ηχητική ταυτότητα υπήρχε εκεί αναλλοίωτη. Η πρώτη επαφή απόλυτα καταλυτική ως προς την συνέχεια. Σε όλο το ακουστικό φάσμα καθότι η διαχείριση του από το ζεύγος των συσκευών δεν έκανε διάκριση. Ο πήχης ανέβαινε όλο και ψηλότερα, κάνοντας με να αναλογιστώ τι καλύτερο θα μπορούν να προσφέρουν οι έτερες προτάσεις της εταιρείας. Η μεσαία περιοχή ουσιαστικά λειτουργούσε με την εξισορροπημένη απόδοση της, ως μετρονόμος για τα δύο άκρα του φάσματος, προσδένοντας τα σε ένα νοητό άρμα που εκμεταλλευόταν τον ρυθμό και κυλούσε αναλόγως των προσταγών του. Ανεξαρτήτως του είδους της μουσικής, του αριθμού των συντελεστών επί σκηνής, σεβόντουσαν απολύτως τις ισορροπίες και απέδιδαν την ουσία. Καμία προβολικότητα, πολύ καλή δυνατότητα οδήγησης και έλεγχος ακόμα και δύσκολων φορτίων, όλα στην θέση τους, με σαφήνεια, ακρίβεια και έλεγχο. Ακόμα και σε δύσκολα έργα, ιδίως κλασσικής μουσικής, ο όγκος των χαμηλών που πολλές φορές συμπαρασύρει το Σύμπαν στο διάβα του, παρουσιαζόταν ως είχε, αποφεύγοντας τον υποέλεγχο χάριν επίπλαστου όγκου ή την όποια πλασματική μονοσήμαντη ατάκα, χάριν εντυπωσιασμού. Οι υψηλές είχαν την σωστή έκταση και χροιά και συμπλήρωναν ιδανικά το υπόλοιπο φάσμα.
Συμπέρασμα
Ομολογώ ότι μολονότι γνώριζα την εταιρεία ως όνομα, ποτέ δεν είχα την ευχέρεια να ακούσω στα πλαίσια ενός σωστά υλοποιημένου συστήματος προτάσεις της. Οπότε είχε περάσει στις γενικές πληροφορίες όσον αφορά τον χώρο. Χαίρομαι που είχα την ευκαιρία να αξιολογήσω και να αποτυπώσω την άποψη μου όσον αφορά συσκευές της καθότι πλέον την θεωρώ από τα καλά κρυμμένα μυστικά – δεν θα έπρεπε – που οφείλει να τύχουν μεγαλύτερης προβολής μεταξύ των μυστών του χώρου. Εξαιρετικής ποιότητας κατασκευής, διαχρονικής εξέλιξης και εμπειρίας πολλών ετών, για τον υποφαινόμενο αποτελούν μία ουσιαστική πρόταση που κάλλιστα θα σας χαρίσουν ατελείωτες ώρες μουσικής νιρβάνας, παράλληλα με δεδομένη αξιοπιστία και διαχρονικότητα, πράγμα που θα σας αποσύρει από το κυνήγι του χαμένου θησαυρού της αέναης αντικατάστασης μηχανημάτων. Ατέρμονο άλλωστε. Η σύσταση επιβεβλημένη!
Σύστημα ακρόασης: Προενισχυτής line: Canary Audio C630, Τελικός ενισχυτής: Canary Audio M70, DAC: Metrum Onyx, Streamer: Antipode DX, Πλατώ/Βραχίονας/Κεφαλή: Reed 3C/Reed 5T/Shelter Harmony, Phono Stage: Qualiton Phono by Audio Hungary, Ηχεία: Reference 3A Taksim, Καλωδίωση: Tellurium, Van Den Hul.
Canary Audio Made in USA
Canary Audio C630 προενισχυτής – 4400,- euros , Canary Audio M70 τελικός ενισχυτής – 6000,- euros
Αντιπροσώπευση – Ακροάσεις:
Canary Audio USA Official Web Site: