High Interest

Cambridge Audio DacMagic 200M (DAC) [Review].

advertisers-banners-bar








Cambridge Audio DacMagic 200M Ψηφιακός Μετατροπέας [Review].

Σταθερά στην πρώτη γραμμή των προσιτών & συνάμα πολύ αξιόλογων ψηφιακών πηγών !

 

by hiendnews.gr team

Τα τελευταία χρόνια στην αγορά του εκλεκτού home audio, οι audiophile ψηφιακοί μετατροπείς (ή αλλιώς digital to analog converters) έχουν εκτοξευθεί σε τιμές, ειδικά όταν αναφέρονται ως “high-end”. Για πρώτη φορά, και πιο συγκεκριμένα την τελευταία τετραετία, παρατηρούμε μέγιστο πλήθος κατασκευαστών στον χώρο, οι οποίοι προτείνουν και διαφημίζουν τους κορυφαίους μετατροπείς τους σε πενταψήφιες τιμές. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα, οι τιμές αγγίζουν ακόμη και τις εκατό χιλιάδες ευρώ (!), καθώς οι προτάσεις τους αποτελούνται από ξεχωριστές μονάδες (τροφοδοσία, clock, κονβέρτορας) τοποθετημένες σε διαφορετικά σασί. Αν δεν γνωρίζετε κάποια από τα περίφημα αυτά ultra-brands και απορείτε, ας ψάξετε ονόματα όπως της dCS, της Ελληνικής και πολύ επιτυχημένης μάλιστα Ideon Audio, τα flagship μοντέλα της Linn, Metronome, MSB, Audio Note ή Naim. Η λίστα είναι πράγματι ατελείωτη εκεί στην ‘κορυφή’.

Για την πρώτη όμως δοκιμή μας αρχές Σεπτεμβρίου, αποφασίσαμε να μην σας σοκάρουμε με κάποιο τέτοιο μοντέλο και τα υπέρογκα για πολλούς ποσά της κατηγορίας των ψηφιακών κομψοτεχνημάτων, ιδίως τόσο νωρίς. Έτσι, με την επιστροφή από τις όποιες διακοπές, μαζί με τα εξαιρετικά μικρότερα ηχεία της EPOS ES-7N που εντυπώσεις θα ανεβάσουμε εντός επομένων ημερών, επιλέξαμε κάτι το πιο προσιτό σε ψηφιακό με ενδιαφέρουσα όμως ηχητική ταυτότητα. Το μοντέλο μετατροπέα της φημισμένης Cambridge Audio DacMagic 200M, που προσφέρεται σε τιμή 599 ευρώ, διαθέτοντας αξιοσημείωτες δυνατότητες διασύνδεσης και το πιο σημαντικό, πραγματικά αξιόλογο ήχο στα χρήματα. Σχεδιάζεται στην Αγγλία και συναρμολογείται στην Κίνα.

Το μοντέλο Cambridge Audio DacMagic 200M παρότι βρίσκεται σε διάθεση από τον Ιανουάριο του 2021 χωρίς κάποια ανανεωμένη νεότερη έκδοση, προσφέρει πράγματι εντυπωσιακή γκάμα χαρακτηριστικών, καλύπτοντας κάθε απαίτηση των κατόχων ενός σύγχρονου DAC. Υποστηρίζει αρχεία MQA (ιδιαίτερα απαιτητό όταν θέλουμε να λάβουμε τις ανώτερες ηχητικές επιδόσεις-αναλύσεις των Tidal Streaming υπηρεσιών), επίσης αναλύσεις PCM έως 32-bit/768kHz, DSD256 και διαθέτει Bluetooth με κωδικοποίηση AptX. Ενσωματώνει τόσο balanced-XLR όσο και RCA εξόδους. Επιπλέον, προσφέρει έξοδο ακουστικών, ολοκληρώνοντας έτσι τις πλούσιες παροχές του. Όλα αυτά φιλοξενούνται σε ένα συμπαγές σασί διαστάσεων 52 x 215 x 191 χιλιοστών, περίπου στο μέγεθος δύο βιβλίων.

Η ψηφιακή-αναλογική μετατροπή πραγματοποιείται μέσω δύο DACs της ESS Sabre ES9028Q2M, ενώ η Cambridge Audio έχει επιτρέψει και τρία διαθέσιμα φίλτρα κατ’ επιλογή (Fast, Slow, Short delay), που μπορούμε να καλέσουμε εύκολα από το μπροστινό πάνελ (με σημαντικές αλλαγές στον ήχο). Στο σασί από αλουμίνιο σε απόχρωση Lunar Gray όπως της δοκιμής, συνυπάρχει το κουμπί ενεργοποίησης, ο επιλογέας πηγής λήψης (εισόδου) δεδομένων από USB, 2x Coax (Ομοαξονικές), 2x Toslink (Οπτικές) ή Bluetooth, καθώς επίσης και ένα μεγάλο ποτενσιόμετρο για την προσαρμογή έντασης των ακουστικών. Επίσης, διακρίνονται εύκολα δώδεκα led ενδείξεων για την δειγματοληψία του σήματος, όπως επιπλέον για την ενημέρωση ροής ανάλυσης MQA και DSD. Μπροστά βλέπουμε και την υποδοχή ακουστικών 6.3 χιλ. Όλα αυτά σε ένα κομψό, κλασσικό πια για την Cambridge Audio σκούρο γκρι σασί. Κλείνοντας τα τεχνικά και την περιγραφή, το 200Μ DacMagic έρχεται με εξωτερικό τροφοδοτικό 12V DC όπως και διαθέτει διακοπτάκι Ground Lift στο πίσω μέρος, ώστε να αποφευχθούν πολύ εύκολα πιθανών προβλήματα βρόγχου γείωσης άρα και θορύβων (πιστέψτε μας, μεγάλος πονοκέφαλος όταν εμφανισθούν και δεν γνωρίζει κάποιος τι πρέπει να πράξει).

Ακούγοντας το μικρό ‘μαγικό’ hi-res μετατροπέα…

Ο κονβέρτορας αυτός είναι εξαιρετικά ευγενικός και ‘τακτικός’, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα την δυναμική περιοχή των μουσικών προγραμμάτων μας με πάθος. Ως από τις καλύτερες επιδόσεις που έχουμε λάβει εντός κοντινής περιοχής της τιμής του, πρέπει να του αποδώσουμε εξαρχής εύσημα για την ικανότητα να αποδίδει τις δυναμικές αντιθέσεις καθώς και τις μικρολεπτομέρειες της ηχογράφησης, οι οποίες αναδεικνύονται με ζήλο στα ήσυχα σημεία. Ιδιαίτερα όταν έχουμε επιλέξαμε και ακούμε -στα δικά μας σύνολα- με το φίλτρο Fast. Το DacMagic 200M αποδείχθηκε πιο ουδέτερο, λιγότερο ‘θερμό’ από τα παλαιότερα DacMagic μοντέλα, παραμένοντας όμως πλούσιο και γεμάτο στα μπάσα, σημειώνοντας μια πολύ ελαφριά έμφαση στο χαμηλότερο συχνοτικό σε σχέση με δύο μετατροπείς συγγενικής τιμής και χρονολογίας (των 2021-2022 μοντέλων iFi & Musical Fidelity) στην περίπτωση επιλογής φίλτρου Slow. Γεγονός που στην θέση Fast αλλάζει έντονα και η κάθε καλοηχογραφημένη μπασογραμμή παρουσιάζεται πλέον με ελαφρώς ανώτερη ταχύτητα και καλύτερη άρθρωση. Είτε η επιλογή των καλωδίων σας, είτε και των ηχείων σας συνδράμουν και οδηγούν πιθανότερα προς ένα πιο αφράτο χαμηλό μαζί του, αυτό δεν θα σας ενοχλήσει έντονα. Αντιθέτως, ορισμένοι μπορεί να το βρουν εντυπωσιακό με ηχεία βάσης ή κάποια πιο λεπτόηχα από την φύση τους. Με την ακρόαση των διαφορετικών φίλτρων επιλογής, τα πράγματα θα έρθουν πολύ πιο κοντά και άμεσα σε αυτό που θέλετε. Το Cambridge είχε άρτιο έλεγχο στα κρουστά και η μεσαία περιοχή του ήταν από τις πιο καθαρές & λεπτομερείς, ιδιαίτερα διάφανη και αρκούντως ζωντανή – χωρίς ο μετατροπέας να δείχνει πως φωτίζει κάποιο συχνοτικό μέρος με υπερβολή. Οι υψηλές αποδόθηκαν απαλές και ευγενικές όσο και στα προηγούμενα DacMagic μοντέλα μέσα στα χρόνια, αλλά αρκετά πιο αναλυτικές και διάφανες. Το βήμα τεχνολογικής υπέρβασης με την επιλογή των δύο ESS DacChips στο σημερινό μοντέλο, βλέπετε. Από όσα έχουμε συνηθίσει με άλλα ψηφιακά αναφοράς μας έως το ύψος των έξι χιλιάδων ευρώ (ένα από αυτά λαμπάτο της Porfyra Audio), δεν νιώσαμε να χάνουμε την μουσική γη κάτω από τα πόδια μας. Φυσικά, στο οκτώ και δέκα φορές πολλαπλάσιο της τιμής του, βρίσκουμε ανώτερη αρμονική πιστότητα, ρεαλιστικότερα σώματα, διαστάσεις και ύψος – φυσικότητα σκηνής. Πάντως, ο αρμονικός πλούτος, τα αρκούντως ικανοποιητικά ποιοτικά χαρακτηριστικά μιας μεσαίας περιοχής και η πολύ καλή διαφάνεια-ευκρίνεια των μουσικών ειδώλων ήταν εκεί. Απλώς σε ορισμένα σημεία, όπως στα ξεσπάσματα της ηλεκτρικής μαεστρίας του Stevie Ray Vaughan ή της κιθαριστικής αργής blues ‘ομιλίας’ του B.B. King μα και σε σονάτες στις υψηλότερες νότες του πιάνου, τα ακούσματα φάνηκαν ελαφρότατα πιο ήπια σε σχέση με την ζωντάνια όσων αρκετά πιο ακριβών μοντέλων βιώνουμε. Μαζί όμως και πιο ξεκούραστα, χωρίς σε καμία περίπτωση να απουσιάζει η πολύ καλή ανάλυση και απόδοση λεπτομέρειας, οι απτές δυναμικές διακυμάνσεις – αντιθέτως. Αν πρέπει σε αυτό το σημείο να του αποδώσουμε κάποιον ιδιαίτερο χαρακτήρα, θα ήταν αυτή η αίσθηση της ομαλής και καθαρής-τακτοποιημένης σκηνής που οδηγεί σε μια απόλαυση πολλών ωρών ακρόασης. Από την άλλη, πιο έντονα λείπει (όπως προαναφέραμε) μια θερμότερη υπογραφή, όπως εκείνη του πρώτου DacMagic που γνωρίσαμε πριν δεκατέσσερα περίπου χρόνια -αν θυμόμαστε καλά- ή άλλων λαμπάτων μοντέλων. Σε κάθε περίπτωση, το τρέχον DacMagic 200M δεν χαρακτηρίζεται από κάποια ελαφριά “ψηφιακή αυστηρότητα ή σκληρότητα”, θα λέγαμε ότι ισχύει το ακριβώς αντίθετο.

Γνώμη μας, πως η δυνατότητα επιλογής διαφορετικών διαθέσιμων φίλτρων ιδίως στα οικονομικότερα DAC είναι απαραίτητη, όπως και εδώ. Στην πράξη και απλούστερα, παραξενιές στα ταιριάσματα με το υπόλοιπο σύστημα, αρμονικοί θόρυβοι που προκύπτουν από τη μετατροπή D/A και συνεπώς τρόποι διαφοροποίησης του ιδίου ‘πιάτου’ από τον ίδιο ‘μαιτρ’ μας σηματοδοτούν ευκολότερα προς την ιδανική οδό. Με κάθε φίλτρο διαφορετικές ισορροπίες, διαφορετική αίσθηση ακόμη και στην υγρασία φωνής και εγχόρδων, την αίσθηση της ταχύτητας μεταβατικών καθώς και ελαφρές διαφορές στην αντίληψη καθαρότητας ορισμένων σημείων μιας μουσικής σκηνής. Στα δικά μας ψηφιακά και συστήματα, κατά κανόνα προτιμούμε (εκεί που δίνεται η ευκαιρία) την επιλογή φίλτρου fast apodizing ή fast όπου και ευγενικότερα πρίμα-μεσαίες έχουμε, και καλύτερη αίσθηση απόδοσης της υγρασίας στις φωνές μα και μικρή ανωτερότητα στην περιγραφή της υφής των οργάνων στις χαμηλές συχνότητες. Βέβαια, όλα αυτά είναι γούστα και το θετικό γράφεται πως η Cambridge Audio μας επιτρέπει με το DacMagic 200M να φέρουμε τελικά τα πράγματα πιο κοντά στο δικό μας αισθησιακό πρότυπο απόδοσης, κάθε αγαπημένης μας παραγωγής. Με το δανεικό magic DACάκι M200, σε σύνδεση μέσω rca καλωδίωσης, η ποιότητα αναπαραγωγής ξεπέρασε κατά πολύ τις προσδοκίες μας (μπορεί μέσω balanced να αποδίδει και ακόμη καλύτερα, μα δυστυχώς δεν είχαμε πρόχειρο αυτό το διάστημα προενισχυτή ή ολοκληρωμένο με xlr είσοδο κοντά του). Εδώ δεν μιλάμε για μια ψηφιακή συσκευή-πρόταση που θα πάει εύκολα ‘πάσο’ απέναντι σε κάποια διπλάσιας αξίας, γιατί όσον αφορά την έκφραση λεπτομέρειας, την τονική ισορροπία και την στερεοφωνική εικόνα μαζί, ειλικρινά δεν γνωρίζουμε κάτι τόσο το ζυγισμένο σε αυτό το τρίπτυχο. Εξαιρέσεις φυσικά υπάρχουν πολλές, όπως και ιδιαίτερα μοντέλα, εφόσον ένα στοιχείο από τα τρία αυτά σε κάποιον άλλο μετατροπέα υπερτερεί έντονα εις βάρος άλλων (και είστε… ερωτευμένοι μαζί του). Ναι, υπάρχουν και πιο θερμοί ψηφιακοί εκφραστές, και πιο φωτεινοί αλλά και πιο αδιαφανείς και χρωματισμένοι στα εξακόσια ευρώ.  Στα συνήθη επίπεδα, στα εκλεκτά οικιακά συστήματα αξίας ως και τις δέκα χιλιάδες ευρώ συνολικά, μας προσέφερε ένα πολύ αξιόλογο αποτέλεσμα. Τελικά, την απόλαυση ενός οργανωμένου σκηνικού, είτε παίζαμε την μουσική μας μέσω Tidal & Apple Music Lossless από τις εισόδους USB ή Οπτικής (μέσω TV εξόδου), είτε την στέλναμε από τα compact disc μας ως transport με την ομοαξονική. Να θυμάστε πως το DacMagic 200M διαχειρίζεται αυτές τις πληροφορίες με εξαιρετική άνεση, χωρίς θεματάκια στο κλείδωμα της ροής, αποδεικνύοντας ότι το επόμενο βήμα στην υψηλή πιστότητα είναι εδώ και καιρό κοντά μας, ξεκινά στα περίπου εξακόσια ευρώ και η πρόσβαση σε τέτοιου είδους ψηφιακό υλικό θα περάσει με την πρέπουσα προσοχή στο υπόλοιπο σύστημα.

Συμπέρασμα

Με την τιμή του να θεωρείται πολύ προσιτή για τα σημερινά audiophile δεδομένα, το Cambridge Audio DacMagic 200M διακρίνεται ανάμεσα στις πιο συναρπαστικές συσκευές που σηματοδοτούν την νεότερη hi-res εποχή. Ενισχύει την ευελιξία ενός αξιόλογου συστήματος μικρής ή μεσαίας κλίμακας που αναζητά κάτι πιο πρόσφατο στα ψηφιακά του και που ο κάτοχος του βασίζει κυρίως την ψυχαγωγία του είτε στα μουσικά αρχεία, είτε στην αναπαραγωγή μέσω μουσικών υπηρεσιών Tidal, AppleMusic, Spotify κ.α. Φυσικά, θα φέρει και την απαραίτητη ανανέωση στα όσα παλαιότερα cd-players με ψηφιακή έξοδο. Συνδυάζει μια σχεδίαση με πλούσια συνδεσιμότητα και αξιόλογη έξοδο ακουστικών, επιπλέον και την δυνατότητα ασύρματης ροής μέσω bluetooth. Οδεύοντας στον δρόμο της αναλυτικότερης και πενταδιάφανης ‘καρδίας’ των δύο ESS-Sabre ES9028Q2M και ενός προσεγμένου αναλογικού σταδίου, αποδίδει με διαύγεια και παραδίδει τον απαιτούμενο αέρα που πιθανώς απουσίαζε. Αυτό που λέμε συνοπτικά, μια από τις ασφαλέστερες επιλογές στη σημερινή αγορά.

Τιμή Cambridge Audio DacMagic 200M:  599,- ευρώ

Cambridge Audio  Αντιπροσωπεία – Ακροάσεις

[Hiendnews.gr] Προτεινόμενο Σημείο Διάθεσης – Ακροάσεων

Heaven Audio

 

About HiEndNews

x

Check Also

Cyrus Audio Stream-XR Streamer/DAC + PSU [Review].

Cyrus Audio  Stream-XR Streamer & DAC + PSU-XR [Δοκιμή].   Η όψη των μοντέλων της ...

DarTZeel LHC-208 Integrated Amplifier & Streaming DAC [Review].

  darTZeel  LHC-208 Ολοκληρωμένος Ενισχυτής με Streaming DAC [Δοκιμή].   Musical Umami! Το ουμάμι (Umami, [uːˈmɑːmi]), η καλή ...

RT-AUDIO R2R Multibit “Orpheus” Battery DAC [Review].

RT-AUDIO R2R Multibit “Orpheus” Battery DAC [Review] English Edition. RT-Audio Design from Bulgaria has developed ...

Please disable your adblocker or whitelist this site!