Προετοιμασίες
Όταν η μεταφορική χτυπήσει την πόρτα σας με το DuoMezzo έτοιμο για προσεδάφιση, το σίγουρο είναι πως χρειάζεστε αρκετά ρωμαλέα χέρια αλλά όχι ιδιαίτερη υπομονή. Μέσα σε μια το πολύ ώρα θα είστε έτοιμοι να το απολαύσετε. Για τα κιλά και τις διαστάσεις του, βαρέων βαρών, θεωρούμε πως αν όλα πάνε καλά στο κεφάλαιο «μεταφορά», το στήσιμο είναι σχετικά απλό. Η μπασοκαμπίνα με το tweeter, δηλαδή τα ενεργά subs όπου αποτελούν την βάση και την μικρότερη σε διάσταση κόρνα των υψηλών συχνοτήτων, πάνε πακέτο. Εκεί λοιπόν δεν χρειάζεται κάποια σύνδεση ή την χρήση οδηγιών. Εφόσον το μισό κάτω μέρος βρει την θέση του στον χώρο, η midrange κόρνα βιδώνει σε σκελετό-υποδοχή μέσα σε δύο λεπτά. Έτοιμοι!
Το Duo Mezzo είναι από τα ηχεία που τριπλοκαλωδιώνεται. Στην ράχη των δύο subwoofer βρίσκονται οι μπόρνες για το tweeter και τις μονάδες χαμηλών ενώ στην άνω κόρνα οι μπόρνες των μεσαίων. Με τους ενισχυτές σε τάξη Δ ( 500watt ανα ζεύγος των 12άιντσων woofer) οι οποίοι τα οδηγούν με εξαιρετικό damping factor άρα και έλεγχο, ο κατασκευαστής μας δίνει την ευελιξία να επιλέξουμε την έκφραση των χαμηλών συχνοτήτων σε πολλά επίπεδα. Το όριο που θα κατεβαίνει συχνοτικά το ηχείο (30-40-20Hz) μέσω διακόπτη, την ένταση αυτών των περιοχών καθώς και μπόρνες για μερικά ακόμη καλούδια όπως γείωση και είσοδος 12VDC trigger. Τέλος, υπάρχει ο διακόπτης on/off για τους ενισχυτές των subwoofers. Κατά τον δημιουργό πρέπει να είναι συνέχεια στο on διότι σε κατάσταση αναμονής δεν καταναλώνει περισσότερα απο 15 watt και είναι διαρκώς σε ετοιμότητα να αποδώσει τα μέγιστα. Με το ενεργό sub τα θέματα πολλών φίλων των Lowther, Fostex κα. διάσημων fullrange μεγαφώνων σε φόρτιση κόρνας απουσιάζουν, διότι ανεξαρτήτως του χαρακτήρα αυτών των μονάδων στις κουστουμαρισμένες καμπίνες τους και της συμπεριφοράς του εκάστοτε ενισχυτή, το μπάσο είναι πάντα παρόν στην ποσότητα που αρμόζει στον χώρο σας ή στα γούστα σας.
Λάμπα ή γάντι σε σιδερένια γροθιά;
Σε αυτή την φάση μπαίνουμε στο κυρίως μενού. Εδώ αποφεύγουμε δια ροπάλου οτιδήποτε ύποπτο μπορεί να εισάγει σκληράδες, οτιδήποτε ιδιαίτερα εμφατικό στα μεσαιουψηλά και οτιδήποτε αχρείαστο, όπως πχ. τελικοί ενισχυτές με πάμπολλα watts ικανοί να οδηγούν μεγάλα panels. Με 18 Ohm αντίσταση και 107db ευαισθησίας, μακριά και αγαπημένοι ! Στο χώρο μας βρέθηκαν χειροποίητα μονομπλόκ βασισμένα στην λυχνία 2A3 απόδοσης μόνο 3.5 watt ανα κανάλι (!) τα οποία αποδείχθηκαν το ιδανικότερο ταίρι, καθώς και σχεδιάσεις με την 845, 805 μα και push-pull με τις KT88, επίσης άριστα σε επιδόσεις με τις κόρνες. Η ίδια η Avantgarde έχει ετοιμάσει έναν solid-state προ-τελικό με πάμπολλα watts – πράγματι ενδιαφέρον αν σκεφτεί κανείς πως το 95% των ανταγωνιστών παίζει μόνο με λυχνίες ! [www.avantgarde-acoustic.com/en/amplifiers/xa-amplifier/integrated-amplifier/tech-specs.html]. Όμως δεν υπήρχε στην παρέα μας και για να είμαστε ειλικρινείς δεν είχαμε και την περιέργεια τις ημέρες των ακροάσεων. Όσον αφορά τα καλώδια και εδώ θέλει μια σχετική προσοχή στους χρωματισμούς που μπορεί να εισάγουν, διότι η κόρνα θα τους μεγενθύνει σε βαθμό πρωτόγνωρο. Κινηθήκαμε σε ασήμι της AudioNote, σε μονόκλωνα κρυογεννημένα του Studio845 made in Greece καθώς και στα πιο φιλικά σε κόστος και μόνιμα στον χώρο μας Auditorium23 – έναν ιδανικό δρόμο επικοινωνίας μεταξύ χαμηλής ισχύος single ended ή push-pull και υψηλής ευαισθησίας ηχείων.
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
Σκηνή και εικόνα.
Η θέση ακρόασης στο Α’ σαλόνι του hiendnews.gr μας επέτρεπε να ανοίξουμε τα ηχεία περί των 4.5 μέτρων αναμεταξύ τους, με τις κόρνες των υψηλών συχνοτήτων να δείχνουν ελάχιστα πιο «έξω» από την κεντρική θέση ακρόασης. Έχουμε στρέψει τα Duo Mezzo ώστε να βλέπουν την κεντρική μας θέση, το λεγόμενο toe-in, μιας που θεωρούμε πως πήραμε έτσι την καλύτερη δυνατή εικόνα χωρίς συνάμα εκπτώσεις στο σκηνικό πλάτος. Αυτό φυσικά δεν είναι ο κανόνας και έχει να κάνει τόσο με την φύση του ηχείου όσο και με τον χώρο όπου φιλοξενείται.
Σε φυσιολογικές στάθμες, η πρώτη εντύπωση που σχηματίζεις, σχεδόν με οποιονδήποτε χαριτωμένο single ended ενισχυτή στην παρέα, είναι του στυλ «είμαι εκεί, στον ίδιο χώρο με τους μουσικούς».Η αίσθηση της αβίαστης ροής σε όλο συχνοτικό φάσμα, της φυσικότητας της έκφρασης των μικρο και μακρο δυναμικών και του μεγέθους των ερμηνευτών πανταχού παρούσα. Ο εντυπωσιασμός που σου δημιουργεί η ολοκληρωμένη, αναλυτική και δεμένη δυναμική εικόνα των Avantgarde σε συνδυασμό με την φυσική τους διάσταση είναι κάτι που πρέπει να το ζήσετε. Αν και τα προηγούμενα χρόνια έχουμε ακούσει σχεδόν όλα τα μικρότερα μοντέλα του Γερμανού κατασκευαστή, το Duo Mezzo διδάσκει πληρότητα και ωριμότητα και προσφέρει μια ολοκλήρωση που οι μικρότερες κόρνες υπολείπονται.
Όσον αφορά τα είδωλα μέσα στην σκηνή της ηχογράφησης, αυτά αποδίδονται σε κυριολεκτικά τεράστιες διαστάσεις. Αν τα ενισχυτικά και η πηγή μας τυγχάνει να φέρουν λυχνίες στο κύκλωμά τους, εδώ πρέπει να υπάρξει μέριμνα ώστε να αποφύγουμε τους γιγαντισμούς και να λάβουμε την απαιτούμενη ανάλυση και την ροή, ταλέντα της κόρνας που δεν πρέπει να πάνε χαμένα. Σε διαφορετικές καταστάσεις, δύο solid state ενισχυτές σε τάξη Α που δοκιμάσαμε, τακτοποίησαν την σκηνή με μια άλλη αισθητική και υπόσταση – πιο ανάλαφρη, κρυστάλλινη και αέρινη. Καθαρά θέμα γούστου. Στο ματσάρισμα με custom μονοπλόκ βασισμένα στην τρίοδο 2Α3 μα και ιδίως στην 845, η λέξη «σώμα» και «ύψος» προκαλεί ρίγος μιας που οι κιθάρες σε πιο ροκ προγράμματα εμφανίζονται μαζί με τις 4×12 καμπίνες δίπλα τους, λες και το ηχείο έχει διάθεση να σε πάει σε live σκηνές και οχι στο studio της ηχογράφησης. Σε κλασσικό ρεπερτόριο πάλι, οι φωνές σε χορωδιακά και το είδωλο του πχ. τσέλου ή βιόλας αγγίζει και -πιο συχνά- ξεπερνά την αναλογία 1:1 ! Κυριολεκτικά λες και έχεις καλέσει τους μουσικούς …μαζί με τα ενισχυτικά τους όπου υπάρχουν! Φυσικά εδώ ο ρόλος του ορθού καθοδηγητή-ενισχυτή και συνάμα πηγής παίζει πρωταρχικό ρόλο διότι όπως προαναφέρουμε, θέλουμε να αποφύγουμε την υπερβολή στις μεσαίες εντάσεις (εκτός και αν το πρόγραμμά μας περιλαμβάνει κυρίως rock live ηχογραφήσεις ή μονο R.Stones, Deep Purple και hard rock’n’roll !). Η αίσθηση πληρότητας μας έκανε να κατατάξουμε το ηχείο ως αναφοράς στην κατηγορία της «μοντέρνας» κόρνας, δηλαδή της κόρνας που συνδυάζει τα ενεργά sub για τις χαμηλές συχνότητες και μονάδες που ξεφεύγουν από τα κλασσικά Fostex, Lowther, AER κτλ. full rage πολλές φορές με καμπίνες λαβυρίνθου. Εδώ η “χαρτίλα” -ας μου επιτραπεί- των Fostex που απλώνεται τόσο στις υψηλές όσο και τα μπάσα, είναι απούσα.
Πολλές οι αλλαγές στα συνοδά κατά την διάρκεια των δοκιμών, μέχρι και η μινιατούρα Trends 10.1 κάθισε στην θέση του οδογού, το Duo Mezzo όμως έχει σταθερές στο DNA του και αυτές είναι η μεσαία απόσταση από την σκηνή, όπου φυσικά η ηχογράφηση και τα ψηφιακά μας το επιτρέπουν. Αποφεύγει να μας τοποθετεί διαρκώς στην θέση του μαέστρου ή στις πρώτες θέσεις ακροάσεων και αυτό βέβαια συμπράττει πιο εύκολα χάρη στις λυχνίες που το συγκρατούν.
Η αισθητική του ήχου
Σε τελική ανάλυση, η βιομηχανία του hiend προσπαθεί να εντυπωσιάσει και να μιλήσει στις καρδιές εκείνων που καταλαβαίνουν και σέβονται την μουσική και την χωρίς εκπτώσεις διαδρομή της μέχρι τις ψηφιακές ή αναλογικές μας πηγές. Στο επόμενο στάδιο, πως αυτή εξυπηρετεί τα αισθητήρια του καθενός μας, σαφώς εμπλέκεται το προσωπικό και ιδιαίτερο γούστο,η υπέρβαση και η πρωτοτυπία. Στο κυνήγι του απόλυτου ήχου, όπως ο καθένας το αντιλαμβάνεται, ο σχεδιαστής μπορεί να φτάσει πολύ μακριά και αυτό απαιτεί εκτός από “αυτί” του δημιουργού και αυτό του ενδιαφερόμενου, όπως φυσικά το ανάλογο υψηλό τίμημα. Οι χοάνες μας δίνουν την δυνατότητα να παίξουμε με λυχνίες ισχνής ισχύος, όπως οι 45, 300B, 2A3 και να εκτιμήσουμε την απαράμιλλη γοητεία και ρεαλισμό του ήχου τους χωρίς την έλλειψη δυναμικών. Για πολλούς, εδώ τελειώνει ο δρόμος της αναζήτησης του ηχείου, αποφεύγοντας μεγαλύτερες διαδρομές και καλοστημένα ναρκοπέδια.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]Ηχείο Avantgarde Duo Mezzo τύπου κόρνας, ευαισθησίας 107 db και αντίστασης περι των 18 Ohm με δύο ενεργά woofer ανα κανάλι όπου την οδήγηση αναλαμβάνουν ενισχυτές τάξης Δ των 500 watts. Τιμή: 55,000 USD, 35.000,-€ στην χώρα μας, στην βασική του έκδοση.