ORPHEUS AUDIO & HAUS MUSIK PRESENTS:
A VTL / dCS AND WILSON AUDIO ULTRA CLASS SYSTEM PRESENTATION
Η γνωστή εταιρία Orpheus Audio, επίσημος αντιπρόσωπος στη χώρα μας πληθώρας εταιριών κατασκευής συσκευών αναπαραγωγής υψηλής πιστότητας, μας κάλεσε την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου στο χώρο του συνεργάτη της Haus Musik στο Νέο Ηράκλειο, για την παρουσίαση (πιο επίσημη καθώς είχαν παρουσιαστεί και στην έκθεση πριν από μερικές εβδομάδες) των συσκευών των εταιριών dCS και VTL με τις οποίες ξεκίνησε συνεργασία πρόσφατα.
Στο φιλόξενο χώρο της Haus Musik, που προσφέρεται για τέτοιες παρουσιάσεις, βρήκαμε ένα κορυφαίο σε ηχητικές επιδόσεις σύστημα το οποίο είχε ως ηχεία τα Wlison Audio Alexia (59.900€), ως πηγή ένα πλήρες σύστημα dCS Vivaldi (Vivaldi DAC – 31.290€, Vivaldi Transport – 38.490€, Vivaldi Upsampler – 21.650€ και Vivaldi Master Clock – 15.190€), και ενισχυτικά VTL. Πιο συγκεκριμένα ο προενισχυτής (σε στατική επίδειξη) ήταν το μοντέλο TL5.5 Series II (9.900€ line & 13.150€ με phono MM/MC) και οι τελικοί ήταν ένα ζεύγος MB-185 Series III (21.890€ το ζεύγος). Τα καλώδια του συστήματος ήταν όλα Nordost (Odin & Valhala) , τα rack ήταν της Solid Tech και τα φίλτρα ρεύματος, πολύπριζα και άλλα ενεργειακά αξεσουάρ της Isotek & Nordost.
Αλλά, πέρα από το σύστημα και τα μηχανήματα, είχαμε την τιμή και τη χαρά, καθώς η παρέα τους ήταν ιδιαίτερα ευχάριστη και ενημερωτική, να γνωρίσουμε από κοντά δύο σημαντικούς ανθρώπους των συγκεκριμένων εταιριών, τον Luke Manley (VTL) και τον Raveen Bawa (dCS). Και οι δύο μας ενημέρωσαν σε μια λιτή, αρκετά σύντομη αλλά περιεκτική ως προς την κατεύθυνση που κινούνται (ηχητικά αλλά και τεχνικά) τα προϊόντα των εταιριών τους παρουσίαση και κυρίως μας έδειξαν στην πράξη το τι μπορούν να πετύχουν οι συσκευές τους όταν συνεργάζονται αρμονικά με άλλες.
Την εκδήλωση φυσικά προλόγισε ο Μάκης Ρεμπούτσικας, γνωστός για την ροή του λόγου του, όπου μας εξήγησε ότι η επιλογή των συγκεκριμένων εταιριών (που αποτελεί ένα πολύ μεγάλο βήμα για οποιονδήποτε, κυρίως κάτω από τις πολύ δύσκολες οικονομικά εποχές που ζούμε) ήταν κάτι πρακτικά αναπόφευκτο καθώς αυτές μαζί με τη Wilson Audio και Nordost αποτελούν εδώ και κάμποσο καιρό μια ομάδα εταιριών που συνεργάζονται για να πετύχουν ένα συγκεκριμένο ήχο, ή αν θέλετε, ένα ήχο που στόχο έχει τη δημιουργία ουσιαστικών συναισθημάτων συγκίνησης και μουσικής αληθοφάνειας χωρίς όρια.
Μετά ο κ.Luke Manley μας μίλησε λίγο για την εταιρία του (2ης γενιάς επιχείρηση, την ίδρυσε ο πατέρας του David) και για την επιλογή των λυχνιών ως ενισχυτικά στοιχεία (ο πατέρας του που ήταν μηχανικός ηχογραφήσεων θεωρούσε ότι αυτές και μόνο μπορούσαν να δώσουν φυσικό ήχο). Ο κ.Manley υποστήριξε ότι οι λυχνίες είναι από μόνες τους εξαρτήματα που βγάζουν φυσικό ήχο και ότι είναι επίσης πολύ πιο εύκολο να σχεδιάσει κανείς συσκευές που βγάζουν ευχάριστο ήχο με αυτές. Προσθέστε σε αυτά και τη βοήθεια που έχουν πλέον οι σχεδιαστές από την εξέλιξη της τεχνολογίας και των υλικών όπως και ότι σήμερα θεωρεί ότι οι λαμπάτοι ενισχυτές έχουν τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις να πετύχουν τον καλύτερο ήχο από ποτέ. Επίσης, μας επισήμανε ότι οι ενισχυτές του παρόλο που χρησιμοποιούν λυχνίες δεν ακούγονται «παλαιομοδίτικα», δεν έχουν τον παλιό ευφωνικό ήχο άλλα είναι δυναμικές, μεγάλου εύρους σχεδιάσεις με εξαιρετικά δυναμικά ανεξάρτητα από το τι και πόσες λυχνίες χρησιμοποιούν. Έπειτα μας μίλησε λίγο για τους τελικούς του συστήματος (χρησιμοποιούν 4 ζεύγη EL34 ανά κανάλι) και το γεγονός ότι διαθέτουν αυτορύθμιση της πόλωσης και αυτόματα κυκλώματα ελέγχου προβλημάτων, όπως επίσης και για το γεγονός ότι πιστεύει πως τα συστήματα αναπαραγωγής ήχου βρίσκονται ακόμη κάτω από το 50% σε επιδόσεις σε σχέση με τη ζωντανή μουσική.
Μάλιστα, μας είπε ότι θα εκπλησσόταν αν διαπίστωνε ότι έχουμε φτάσει στο 50%! Και κάπου εκεί μας έκανε επίδειξη το σύστημα. Και όπως είπα και σε κάποιους παρευρισκόμενους όταν με ρώτησαν πως «βρήκα» το σύστημα, ο ήχος του ήταν ακριβώς αυτό που υποστήριξε ο κ. Manley, δηλαδή δυναμικός, γεμάτος, πλήρης φασματικού περιεχομένου, αληθοφανής. Απλά υπέροχος δηλαδή (αν καθόσουν στην κατάλληλη θέση φυσικά, γιατί ο χώρος κι εδώ έκανε το δικά του, αν και όχι τόσα πολλά καθώς σ’ αυτό βοήθησε και η παρουσία τόσο πολλών ακροατών).
Μετά ήρθε ο κ. Raveen Bawa, sales manager της εταιρίας για 18 χρόνια, ο οποίος μας παρουσίασε την κορυφαία σειρά της dCS Vivaldi, μας είπε δύο λόγια για τη μικρότερη σειρά Rossini, τις διαφορές μεταξύ τους (κατασκευαστικά και ηχητικά – ίδιος ήχος σε μικρότερη κλίμακα σε όλα τα επίπεδα) ενώ ανάμεσα στις παρουσιάσεις και τις επεξηγήσεις (τεχνικές αλλά και επιχειρηματικές) έβαζε και μουσική. O κ. Bawa τόνισε τη σημασία της αναβαθμισιμότητας των συσκευών τους, μίλησε για τη δυνατότητα του upsampling που διαθέτουν τα μοντέλα τους ενώ στάθηκε στη σημασία της πλήρους σχεδίασης, κατασκευής και συναρμολόγησης των συσκευών τους αποκλειστικά στο χώρο τους, στη Μ. Βρετανία. Πρέπει να ομολογήσω, η διάθεσή μου εκείνη την ημέρα και ώρα δεν ήταν και η καλύτερη (φταίει και ότι έκανε αρκετό κρύο εκείνη τη βραδιά), αλλά γνωρίζοντας αυτούς τους δύο ανθρώπους και ακούγοντας το τι μπορεί να πετύχει ένα κυριολεκτικά αρμονικά στημένο σύστημα με κορυφαίες συσκευές διαπίστωσα ότι συμμετείχα σε ένα πολύ ενημερωτικό, από όλες τις πλευρές, και τελικά πολύ διασκεδαστικό, γεγονός. Οπότε σας προτρέπω όσοι έχετε τη δυνατότητα να ακούσετε ένα τέτοιο σύστημα μην χάσετε την ευκαιρία, πρόκειται για μια ιδιαίτερα αξιόλογη εμπειρία. Κι ας μην μπορείτε να το αποκτήσετε…