lab-12-gordian-cover-top REVIEWS

Lab12 Gordian – Multifunctional Power Distributor / Conditioner


Golden acoustic_inside_article_banner

Golden Acoustics


Obscure-VIP2

Obscure Audio


 

Ideon-1170-x-180-3--Ayazi

Ideon Audio of Greece


soundgallery_mini_promo

Sound Gallery Of Athens


aurion_ok_big_quad

Aurion Image And Sound


 

Chameleon Audio


Audio Harmony


The Maestros by Exclusive Audio


LAB 12  ” Gordian ”

Multifunctional Power Distributor / Conditioner

made in Greece / designed in Greece

by Thanasis Moraitis

 

Η χρήση ποιοτικών φίλτρων / ρευματοδοτών δεν μου είναι κάτι άγνωστο. Εδώ και πολλά χρόνια έχω καταλάβει ότι αν θέλω να ακούω τον καλύτερο δυνατό ήχο από τις συσκευές του συστήματός μου πρέπει να τις τροφοδοτήσω με την υψηλότερη ποιότητα ρεύματος. Αλλιώς αυτό που θα ακούσω δεν θα είναι αποτέλεσμα της προσπάθειας που έχω κάνει για τη δημιουργία ενός «υψηλών προδιαγραφών» συστήματος αναπαραγωγής ήχου αλλά ένα, κυρίως,  ανεξέλεγκτο μείγμα της πραγματικής απόδοσης των συσκευών μου και της «βρώμικης» ποιότητας του ρεύματος την εκάστοτε χρονική στιγμή. Και γι’ αυτούς που θεωρούν ότι ένα καλό τροφοδοτικό όπως αυτά που περιέχονται μέσα στις λεγόμενες «καλές» συσκευές μας θα πρέπει να εξουδετερώνει τη «βρώμα» που έρχεται από το δίκτυο, ένα έχω να σας πω και δεν θέλω να συζητήσω το θέμα παραπάνω: ίσως σε ένα ιδανικό κόσμο να συνέβαινε κάτι τέτοιο, αλλά έλα ντε που ο δικός μας απέχει πολύ απ’ το να είναι. Κι επειδή θεωρώ ότι το καθαρό ρεύμα είναι η βάση για να χτίσει κάποιος ένα σύστημα υψηλών προδιαγραφών δίνω μεγάλη σημασία στις επιδόσεις με αυτό.

gordian_1

Φίλτρα, λοιπόν, αλλά όχι ότι κι ότι…

Ναι, το συμπέρασμα που έχω βγάλει εδώ και πολλά χρόνια είναι ότι αν θέλω να έχω τον ήχο που επιθυμώ (τονικά ισορροπημένο, καθαρό, δυναμικό, λεπτομερή, τρισδιάστατο κάθε ώρα της ημέρας κι όχι όταν όλοι κοιμούνται) πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιήσω καλής ποιότητας φίλτρα που θα «μπλοκάρουν» τη βρώμα του δικτύου και στην έξοδό τους θα μου δώσουν καθαρή (όσο γίνεται κάθε φορά κι ανάλογα το είδος της συσκευής που θα χρησιμοποιήσω) κυματομορφή χωρίς θόρυβο, DC συνιστώσα κι άλλα «καλούδια» που δυστυχώς έχει το ρεύμα μας, σχεδόν σε κάθε γωνιά της χώρας μας, και που θα επιτρέψει στους μετασχηματιστές των συσκευών μας να δουλέψουν όπως έχουν σχεδιαστεί κι όχι στο περίπου. Από τα συστήματά μου έχουν περάσει πολλά και διάφορα ειδικά εξαρτήματα (συσκευές) που ισχυρίζονται ότι κάνουν καλή δουλειά στο συγκεκριμένο τομέα, όπως φίλτρα ρεύματος της Isol-8 (που ακόμη χρησιμοποιώ), μετασχηματιστές απομόνωσης (που ακόμη χρησιμοποιώ), φίλτρο της Gigawatt (που μου είχε αφήσει πολύ θετικές εντυπώσεις), φίλτρα της Furman (που ακόμη χρησιμοποιώ και θεωρώ από τα πιο καλά του είδους τους, ενώ το κυριότερο έχουν και πολύ λογική τιμή), αναγεννητή/διορθωτή της κυματομορφής της Exact Power (που χρησιμοποιούσα μέχρι να χαλάσει λόγω γήρατος, οπότε και παροπλίστηκε), οπότε μπορώ να ισχυριστώ ότι έχω κάποια εμπειρία με τις συγκεκριμένου είδους συσκευές, και το κυριότερο μπορώ να εκτιμήσω αν μια τέτοιου είδους διαθέτει τα υψηλά στάνταρ για να πάρει θέση στο σύστημά μου (αλλά και στο δικό σας) ή όχι. Επίσης έχοντας δοκιμάσει και κάποια χαμηλότερης ποιότητας έχω διαπιστώσει ότι όντως υπάρχουν διαφορές μεταξύ των καλών και των μέτριων υλοποιήσεων…

gordian-3-3

Μια πολύ καλή κατασκευή με εντυπωσιακές δυνατότητες!

Το Gordian είναι μια πολύ καλά κατασκευασμένη συσκευή και χαίρομαι να αναφέρω πως αποτελεί πραγματικά μια πετυχημένη ελληνική προσπάθεια! Ναι, στη χώρα που οι καινοτόμοι κατασκευαστές (κι όχι οι μεσάζοντες, που δεν έχω κάτι εναντίων τους απλά οι πρώτοι έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να μας βγάλουν από την κρίση) τραβούν τα πάνδεινα (από κράτος αλλά και τους καταναλωτές που περιμένουν επειδή κάτι είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ελλάδα πρέπει να τους το παρέχουν με το χαμηλότερο δυνατό αντίτιμο αλλιώς τους «κράζουν») έχουμε ανθρώπους που παρουσιάζουν συσκευές που μπορούν άνετα να σταθούν δίπλα σε αντίστοιχες (αν υπάρχουν, διότι το Gordian αποτελεί μια αρκετά ασυνήθιστη συσκευή ως προς τις δυνατότητές της) του εξωτερικού ή και, γιατί όχι, να τις ξεπεράσουν.

Το σασί της συσκευής περιλαμβάνει μια αρκετά παχιά πρόσοψη από πολύ όμορφα φινιρισμένο αλουμίνιο, ενώ η υπόλοιπη συσκευή διαθέτει πάνελ από παχιά λαμαρίνα που τις εξασφαλίζει ουσιαστική στιβαρότητα. Η πρόσοψη στη συσκευή της δοκιμής έχει ένα πολύ διακριτικό και επιβλητικό μεταλλικό γκρι χρώμα που αναδύει εκλεπτισμένη αίσθηση, αλλά υπάρχει και η επιλογή ματ μαύρης πρόσοψης. Στην ελκυστική εμφάνιση της συσκευής συμβάλει και η μεγάλη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων (OLED) που οι ενδείξεις της είναι εύκολα διακριτές και από απόσταση (μεταβλητής έντασης φωτισμού για όσους θέλουν ακόμη πιο διακριτικό αποτέλεσμα), γεγονός που έφτιαξε την ημέρα να σας πω την αλήθεια, καθώς έχω βαρεθεί να πρέπει να φοράω τα γυαλιά μου για να διαβάσω κάτι σε κάποιες άλλες οθόνες. Ο χρωματισμός των ενδείξεων είναι κίτρινος στην περίπτωση της γκρι πρόσοψης και λευκός στην περίπτωση της μαύρης. Στην πρόσοψη επίσης βρίσκουμε δύο περιστροφικούς επιλογείς (ένας αφορά τον τρόπο λειτουργίας του φίλτρου και ο άλλος αλλάζει τις ενδείξεις της οθόνης) με ευχάριστη αίσθηση κατά τη χρήση τους. Στην πίσω πλευρά τώρα βρίσκουμε συνολικά έξι ρευματοδότες (θηλυκούς) σούκο, τέσσερις μαύρους για χρήση με συσκευές χαμηλής κατανάλωσης (μέχρι 4Α και πιο «βαριά» φιλτραρισμένες) και δύο μπλε για συσκευές με μεγαλύτερη κατανάλωση (μέχρι 15Α και πιο «ελαφρά» φιλτραρισμένες), όπως και ένα διακόπτη βαρέως τύπου (On/Off) και τέλος ένα βύσμα IEC 20Α (αυτό με τις οριζόντιες μαχαιρωτές επαφές). Το καλώδιο ρεύματος που χρησιμοποίησα ήταν επίσης της Lab12 (Knack mk2) με τρεις πολύκλωνους επικασιτερωμένους αγωγούς διατομής 6mm2,  θωρακισμένους στους αγωγούς της φάσης και του ουδέτερου, βύσμα IEC 20A από τη μια και άριστης ποιότητας σούκο βύσμα από την άλλη. Οι ακροδέκτες είναι και αυτοί σχεδιασμένοι από την Lab12 με χάλκινους αγωγούς υψηλής καθαρότητας και στρατιωτικών προδιαγραφών επιχρύσωση, ενώ οι επιφάνειες επαφής είναι αρκετά μεγαλύτερες του συνηθισμένου για επαφές με πολύ χαμηλές απώλειες. Το δε σώμα των ακροδεκτών είναι κατασκευασμένο από μη μαγνητικά υλικά. Η επαφή που κάνουν και τα δύο αυτά βύσματα ήταν εξαιρετικά σφικτή και ανθεκτική σε αρκετές δοκιμές όπου χρειάστηκε να βγάλω και να βάλω τα βύσματα. Τα,δε, βύσματα (σούκο, IEC 15 & 20A) πωλούνται και χωριστά (30 ευρώ τα δύο πρώτα και 60 ευρώ το 20Α) για όποιον θέλει να βελτιώσει τα ήδη υπάρχοντα καλώδιά του. Επίσης, δοκίμασα το Knack mk2 και στην έκδοση με το IEC των 15Α και διαπίστωσα κι εκεί την πολύ υψηλή ποιότητα της επαφής που πετυχαίνουν με τους άλλους υποδοχείς του συστήματος αλλά και την αποτελεσματικότητά του στην τελική ηχητική ποιότητα της εκάστοτε συσκευής. Η τιμή των καλωδίων με τα custom βύσματα της Lab12 είναι 190 και 250 ευρώ το 15Α & 20Α αντίστοιχα. Εκείνο που πρέπει να αναφερθεί πάντως είναι η αρκετά μεγάλη ακαμψία των συγκεκριμένων καλωδίων που τα κάνουν όχι και τόσο εύκολα στην τοποθέτησή τους σε περιορισμένους χώρους.

lab-gord-222Κατά τα άλλα το Gordian προσφέρει τις εξής πολύ χρήσιμες δυνατότητες: υψηλών προδιαγραφών αναλυτή της ποιότητας της τάσης/ρεύματος με δυνατότητες που είναι ανάλογες βιομηχανικών αναλυτών με μεγάλη ακρίβεια τις ενδείξεις, ο οποίος ελέγχει συνολικά 2048 φορές ανά κύκλο τα χαρακτηριστικά της τάσης/ρεύματος και δρα ανάλογα. Έτσι μπορεί κανείς να ελέγξει τα παρακάτω: τη Συχνότητα της τάσης του Δικτύου (με ακρίβεια 0.0005%), τη Συνολική Αρμονική Παραμόρφωση (THD – με ακρίβεια 0.005%), την RMS τιμή της Τάσης και του Ρεύματος που καταναλώνουν συνολικά οι συσκευές που είναι συνδεδεμένες επάνω του, τη συνολική Κατανάλωση σε Watt, το Συντελεστή Ισχύος, ιδιαίτερα αναλυτική παρουσίαση με FFT των χαρακτηριστικών της τάσης και του ρεύματος, την παρουσία DC τάσης στη γραμμή την παρουσία θορύβου EMI, τη σωστή πολικότητα της σύνδεσης στην παροχή, τη σωστή λειτουργία της γείωσης της παροχής και άλλα.

Τα φίλτρα του Gordian μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες που διαπιστώνει ο αναλυτής είτε με χειροκίνητη επιλογή από το χρήστη (εγώ τα άφησα στο αυτόματο όπου η συσκευή ανάλογα αλλάζει τον τρόπο που φιλτράρει το ρεύμα χωρίς τη δική μας επίβλεψη). Η δυνατότητα αυτή εξασφαλίζει το καλύτερο δυνατό φιλτράρισμα χωρίς ιδιαίτερο κόπο από μέρους μας, επιλέγοντας είτε τη χρήση του φίλτρου Διαφορικού ρυθμού είτε τη χρήση του φίλτρου Κοινού ρυθμού, είτε και των δύο ταυτόχρονα ανάλογα με το τι χρειάζεται για να καθαριστεί πιο σωστά η ενέργεια που φτάνει στις συσκευές μας. Στο συνοδευτικό block διάγραμμα μπορείτε να δείτε το πως υλοποιούνται όλες οι συνδέσεις της συσκευής.

schematic(1)

Τέλος σημαντική ευκολία αποτελεί η δυνατότητα Sleep system. Μέσω αυτής ορίζουμε το ρεύμα standby του συστήματος μας και όταν το Gordian αναγνωρίσει ότι οι συσκευές είναι σε standby, μπαίνει και αυτό σε λειτουργεία sleep. Με το που ενεργοποιήσουμε μια συσκευή, ξυπνάει αυτόματα. Έτσι περιορίζουμε στο ελάχιστο την κατανάλωση του ρεύματος για ένα πιο πράσινο πλανήτη!

Στο εσωτερικό, τώρα, της συσκευής όλα σχεδόν τα εξαρτήματα εμπεριέχονται σε μια μεγάλη πλακέτα τυπωμένου κυκλώματος πολύ καλής ποιότητας, εκτός από κάποια υλικά του κυκλώματος διόρθωσης του συντελεστή ισχύος και ενός μικρού μετασχηματιστή που αποτελεί μέρος του τροφοδοτικού του αναλυτή. Μάλιστα σε επικοινωνία μου με το σχεδιαστή και «ψυχή» της Lab12, Στράτο Βήχο, διαπίστωσα ότι παρόμοιου τύπου και ποιότητας αναλυτές των παραμέτρων του ρεύματος/τάσης υπάρχουν μόνο σε βιομηχανικού τύπου συσκευές και κοστίζουν από μόνες τους πάνω από 2 χιλιάδες ευρώ! Η ποιότητα των εξαρτημάτων είναι πάνω από κάθε κριτική, όπως και η τοπολογία της καλωδίωσης, με τους ρελέδες που αλλάζουν τα φίλτρα να είναι βαρέως τύπου και τα πηνία των διαφόρων φίλτρων ευμεγέθη. Συνολικά πρόκειται για μια ιδιαίτερα καλά κατασκευασμένη συσκευή που από τις προδιαγραφές της εγγυάται καλή λειτουργία για πολλά χρόνια (εξ ου και η 5ετής εγγύηση που δίνει η εταιρία και που εκφράζει με τον πιο έμπρακτο τρόπο τη βεβαιότητα του κατασκευαστή για την ποιότητα του προϊόντος του), και που σύμφωνα με τον κατασκευαστή της έχει σχεδιαστεί με κύριο μέλημα την αποφυγή οποιονδήποτε αρνητικών επιδράσεων κατά τη χρήση του.

lab12-inside-gordian

Και, δηλαδή, τι επίδραση έχει στον ήχο;

Το Gordian, βασικά, δοκιμάστηκε σε τρία συστήματα, τα οποία θα ονομάσουμε «μεγάλο», «μικρό» και «σινεμά». Το πρώτο περιλαμβάνει το σύστημα που χρησιμοποιώ κατά κόρο για δοκιμές αλλά και για ακρόαση της μουσικής σε πολύ προσεγμένο χώρο, με πολύ προσεγμένη τροφοδοσία, με πολύ προεγμένη στήριξη, με πολύ προσεγμένα πρακτικά τα πάντα ή σχεδόν τα πάντα (πρόκειται για ένα σύστημα/χώρο που εξελίσεται εδώ και 20 χρόνια τουλάχιστον, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο) και που θα αναφερθώ αναλυτικά σε επόμενο άρθρο.  Το άλλο είναι ένα μικρό σύστημα στο γραφείο μου που αποτελείται από ένα PC με Fidelizer, το σύστημα M2Tech hiFace Two/Canare BNC 75Ω/BNC DAC (Wolfson double parallel DACs), ένα ολοκληρωμένο ενισχυτή που βασίζεται στο TPA3116D2 τσιπάκι της Texas Instruments (με πλαμοτροφοδοτικό) και τέλος ένα ζευγάρι 16λιτρα (bass reflex) ηχεία με SEAS και Scanspeak μεγάφωνα ή ένα ζευγάρι επίσης 16λιτρα κλειστού τύπου ηχεία με μεγάφωνα Scanspeak. Και τα δύο αυτά ηχεία είναι επάνω σε βάσεις 70 εκ. γεμισμένες με μεταλλικά ρινίσματα και άμμο. Το καλώδιο που ενώνει το DAC με τον ενισχυτή είναι Cardas ενώ το καλώδιο των ηχείων είναι της QED. Το «σινεμά» περιλαμβάνει μια 40άρα τηλεόραση LCD (ήταν κορυφαίο μοντέλο της Sony πριν κάποια χρόνια), ένα Ρ/Ε Pioneer, ένα player med8tor και ένα HD δορυφορικό δέκτη. Τα ηχεία είναι τα Aiolos, Estia, Pan και Xanadu της Audio Spectrum, Sunfire sub, σε μια 6.1 λύση. Στο συγκεκριμένο σύστημα χρησιμοποιώ ήδη ένα μικρό Furman ως φίλτρο.

Ο ήχος με το Gordian στο «μικρό» σύστημα, που δεν έχει κανένα φίλτρο ρεύματος καθώς μέχρι τώρα δεν είχα μεγάλες απαιτήσεις από αυτό, έγινε σαφώς πιο καθαρός, πιο περιγραφικός ως προς τις μικρολεπτομέρειες, δίνοντας την αίσθηση ότι αυτό που ακούς είναι πολύ πιο κοντά σ’ αυτό που περιέχεται στην ηχογράφηση. Οι αντιχήσεις ακούστηκαν πιο ξεκάθαρα, το σβήσιμο αντί να γίνεται βιαστικά έγινε πιο εκτεταμένο, δίνοντάς σου τη δυνατότητα να το παρακολουθείς πιο εύκολα, με αποτέλεσμα μια πιο φυσιολογική αίσθηση της μουσικής. Το μπάσο απέκτησε καλύτερο έλεγχο, έγινε πιο στακάτο και πιο τρισδιάστατο, αλλά εξ αιτίας αυτού στο σύστημα με τα μικρά ηχεία, που δεν είχε ούτως ή άλλως μεγάλη έκταση και σώμα (έτσι πρέπει να ακούγονται τα μικρά ηχεία, αν ο χώρος που είναι μέσα είναι φροντισμένος κι όχι με τεράστια σώματα και απίστευτη έκταση, αν συμβαίνει κάτι τέτοιο τα έχετε τοποθετήσει λάθος ή εσείς κάθεστε στη λάθος θέση ή και τα δύο), έδωσε την αίσθηση ότι χάνει λίγο σε μέγεθος σώματος. Φυσικά σ’ αυτό δεν φταίει το Gordian αλλά τα μικρά ηχεία του συστήματος που δεν έχουν την έκταση και την παρουσία ούτως ή άλλως στην περιοχή αυτή (-6dB, 40Hz) και που χωρίς το Gordian είχαν λιγότερο έλεγχο στο βαθύ χαμηλό δίνοντας τη φαινομενική αίσθηση της μεγαλύτερης έκτασης, με τη λέξη κλειδί να είναι η «φαινομενική». Συνολικά πάντως το αποτέλεσμα με το Gordian στο «μικρό» σύστημα ήταν σαφώς καλύτερο και πλησίασε αρκετά αυτό που ακούω από το «μεγάλο» αφού μαζί με όλα τα παραπάνω κέρδισε σε «γλύκα»  στις χροιές, κάτι που τελικά χρειαζόταν.  Στο «μεγάλο», τώρα,  σύστημα όπου η έκταση του χαμηλού φτάνει άνετα τα 30Hz στη θέση ακρόασης και το σώμα τους είναι ουσιαστικό (σ’ αυτό βοηθά βεβαίως και το μέγεθος του γούφερ (9 ίντσες)), και που ήδη κάνω εκτεταμένη χρήση πολύ υψηλής ποιότητας φίλτρων, το Gordian όταν τα αντικατέστησε σε κάποια σημεία, έδειξε την πολύ καλή σχεδίασή του επιτρέποντας την πολύ υψηλή ποιότητα ήχου που ξέρω ότι διαθέτει το σύστημα να διατηρηθεί σχεδόν αυτούσια (στο σύστημά μου χρησιμοποιώ ήδη DC filter, Isolation transformer και EMI/RFI φίλτρα υψηλής ποιότητας –με αυτή τη σειρά από τον τοίχο- με το συνολικό κόστος τους να είναι συνολικά πάνω από διπλάσιο από αυτό του Gordian οπότε από μόνο του το Gordian έδειξε ότι είναι μια πάρα πολύ καλή λύση ανεξαρτήτως χρημάτων και χωρίς ουσιαστικούς συμβιβασμούς).

lab12-gordian-black-white

Επίσης, και ξανά πίσω στο «μικρό» σύστημα, με το Gordian ο ήχος βελτιώθηκε και ως προς τη ροή και το νεύρο του, ενώ έχασε επίσης και αυτή τη μικρή θολούρα (καλό) και τη «φαινομενική» μαλακότητα που είχε χωρίς αυτό (καλό ή κακό εσείς θα το κρίνεται στο σύστημά σας), αναδεικνύοντας πιο έντονα τις διαφορές όταν άλλαζα ιντερκονέκτ ή καλώδια ηχείων, ή ακόμη πιο σημαντικό (πιστεύω ότι αυτό είναι από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να προσέξει κανείς στο σύστημά του) όταν άλλαζα τη στήριξη των συσκευών. Κάτι τέτοιο έφερε στην επιφάνεια κάποια μικροπροβλήματα που ένω ήξερα ότι θα υπάρχουν δεν ήταν έυκολο να τα εντοπίσω και δεν είχα ασχοληθεί να τα καταπολεμήσω. Με το Gordian στην αλυσίδα, όλα αυτά τα προβλήματα έγιναν πιο φανερά, πιο έντονα, πράγμα που είναι καλό αν θέλεις να τα διορθώσεις (καθώς οι αλλαγές γίνονται πιο εύκολα αντιληπτές) αλλά κακό αν κάτι τέτοιο (δηλαδή η ενασχόληση με το σύστημα σε αυτό το επίπεδο) σου δημιουργεί πονοκεφάλους. Αν συμβαίνει το δεύτερο μάλλον θα πρέπει να σταματήσεις να ασχολήσαι με το hi-fi και να βρεις άλλο χόμπι.  Και φυσικά με τη βοήθεια του Gordian τα αντιμετώπισα πολύ πιο εύκολα και ουσιαστικά. Έτσι βρήκα ότι στην περίπτωση του μικρού ολοκληρωμένου τρία κομμάτια από παχιά σορμποθάνη μειώνει στο ελάχιστο μια μικρή αλλά τελικά ενοχλητική μεταλλική χροιά, ενώ όπως γνωρίζω καλά από το «μεγάλο» σύστημα (όπου όλα τα μηχανήματα και φίλτρα είναι στηριγμένα με πολύ προσοχή ως προς την επιλογή του συνδυασμού των υλικών που θα πατήσουν επάνω) και το Gordian ωφελήθηκε από την τοποθέτηση τριών ποδιών Aktyna αντί να πατά κατ’ ευθείαν στο ξύλινο πάτωμα (καμιά έκπληξη εδώ πάντως…).

Τέλος στο «σινεμά» όπου διαθέτω μια LCD TV η βελτίωση που είδα στην εικόνα ήταν ορατή δια γυμνού οφθαλμού! Τα χρώματα έγιναν ακόμη πιο ζωντανά, οι αποχρώσεις απεικονίστηκαν με πιο πειστικό τρόπο, γενικά εκείνα που έβλεπα μέχρι τώρα έγιναν ακόμη καλύτερα με το αποτέλεσμα να ξεπερνά σε επιδόσεις την προηγούμενη διάταξη. Οπότε συστήνεται και τέτοια χρήση. Στον ήχο πάλι είχα όλα τα καλά που διαπίστωσα και στα άλλα συστήματα χωρίς ουσιαστικά κανένα μειονέκτημα.

Αλλά δεν έμεινα εκεί. Πήρα το Gordian και βγήκα μια βόλτα σε φίλο που διαθέτει ποιοτικό σύστημα βασισμένο σε λαμπάτο ενισχυτή, ποιοτικό server και αντίστοιχης ποιότητας DAC. Το σύστημα αυτό διαθέτει ένα πολύπριζο / φίλτρο πολύ γνωστής εταιρίας του χώρου με τιμή που πλησιάζει το μισό σχεδόν κόστος του Gordian. H αλλαγή της συσκευής αυτής με το Gordian έφερε ουσιαστικές βελτιώσεις στην εικόνα, στην ικανότητα του συστήματος να αποτυπώνει όλες τις μικρολεπτομέρειες που περιέχονται στην ηχογράφηση ενώ διόρθωσε τις χροιές προς το φυσιολογικότερο. Με άλλα λόγια ήταν μια πολύ επιτυχημένη αναβάθμιση. Και το κυριότερο ανέδειξε ότι το συγκεκριμένο πολύπριζο / φίλτρο δεν έκανε σχεδόν τίποτα για να καταπολεμήσει το θόρυβο της γραμμής της οικίας!

lab-12-gordian-finale

Τέλος, αν πρέπει να ξεχωρίσω κάτι από την παρουσία του Gordian στο χώρο μου αυτό είναι η σημαντική δυνατότητα ανάλυσης και απεικόνισης όλων των παραμέτρων του ρεύματος που υπάρχουν στην παροχή μας, κάτι που πρέπει να γνωρίζουμε ώστε να προβούμε στις κατάλληλες ενέργειες καταπολέμησης της «βρώμας» που μπαίνει στα μηχανήματά μας και «χαλά» τον ήχο μας (π.χ. η μικρή αλλά υπαρκτή DC συνιστώσα – επιπέδου μερικών mV μεν αλλά όπως έχω διαπιστώσει ουσιαστικά ζημιογόνου ως προς την ιδανική λειτουργία των μετασχηματιστών του συστήματός μας- δεν σταμάτησε να υπάρχει σχεδόν ποτέ, ενώ το βράδυ τριπλασιαζόταν!). Η δικαιολογία ότι με φίλτρα το σύστημα ακούγεται πιο «πνιγμένο» ή χωρίς αυτά πιο «φυσικό» δεν ευσταθεί, με βάση την εμπειρία μου, όταν χρησιμοποιούμε ποιοτικά διατάξεις (π.χ. φίλτρα ή αναγεννητές). Απλά, με τα κατάλληλα φίλτρα, που διώχνουν τη «βρώμα» του δικτύου, αποκαλύπτονται όλα εκείνα τα μικρά αλλά υπαρκτά και καλυμμένα από τη «βρώμα» προβλήματα του συστήματός μας, αρχίζοντας από τις συσκευές (ή το ματσάρισμά τους) και τελειώνοντας στην επιλογή των καλωδίων ή της στήριξης των συσκευών μας (ρακ, αντικραδασμικά) και τα οποία με λίγη φροντίδα και κόπο (έτσι είναι το χόμπι…) μπορεί κανείς να διορθώσει και να φτάσει σε πολύ υψηλότερο επίπεδο απόδοσης από πριν. Εξ άλλου αυτό θα συμβεί επειδή δίνουμε καθαρότερη ενέργεια στις συσκευές μας, όχι επειδή «χρωματίζουμε» ανάλογα το ρεύμα μας, κάτι που κάνουν όλα αυτά που έρχονται από τη γραμμή τροφοδοσίας μας και μολύνουν την ποιότητα της ενέργειας που ταῒζομε τα μηχανήματά μας. Αρκεί να έχουμε ανοικτό μυαλό και αυτιά, κέφι για δουλειά και όρεξη για μουσική…


Κατασκευάζεται στην Ελλάδα από την Lab 12. – Τιμή πώλησης 1.500,-€ (διανομή Ευρώπη), 1.333,-€ (τιμή διάθεσης στην χώρα μας).


sonus3-sonus

Sonus Hi-Fi


Obscure-VIP2

Obscure Audio


soundgallery_mini_promo

Sound Gallery Of Athens


maestros_ear

Maestros by Exclusive Audio


Audio Harmony


Ideon-1170-x-180-3--Ayazi

Ideon Audio of Greece


Golden acoustic_inside_article_banner

Golden Acoustics