Download WordPress Themes, Happy Birthday Wishes
High Interest
Golden Acoustics Artnovion

GoldenEar Triton Five Speakers


advertisers-banners-bar


Videorythmos


Chameleon Audio


Fruit Of The Tube


A+ Audio


aktyna-banner-inside

AKTYNA


TAD-banner-1

TAD speakers – Technical Audio Devices Labs Inc.


telluriumQ-1180X180-banner

Tellurium Q Cables


large_vicoustic-VIP-projecting

Projecting And Sounding Art


 

ΗΧΟΔΟΜΗ


ΗΧΟΕΠΙΛΟΓΗ


Exclusive Audio


 

Golden Acoustics


 

GoldenEar model Triton Five

floor-standing speakers

videorythmos-1-2019-triton5

πολύδρομα ηχεία δαπέδου


by Thanasis Moraitis

 

GoldenEar Triton Five

H GoldenEar είναι μια εταιρία που αν και τα προϊόντα της έχουν κερδίσει μεγάλη αναγνώριση παγκοσμίως από τον ειδικό τύπο, δεν είναι ευρέως γνωστή όπως άλλες, κι αυτό μάλλον οφείλεται στον βασικό πυλώνα της τον κ. Sandy Gross ο οποίος προφανώς κρατά ένα πολύ χαμηλό προφίλ. Ο κ. Gross βρίσκεται στο χώρο του audio εδώ και πάρα πολλά χρόνια (πάνω από 25) και έχει αποτελέσει σημαντικό στέλεχος σε εταιρίες όπως η Polk Audio, η Definitive Technology και τώρα η GoldenEar, εκτελώντας μάλιστα και χρέη προέδρου και CEO στις δύο τελευταίες. Τα προϊόντα της GoldenEar ακολουθούν μια βασική σχεδιαστική άποψη που απ’ ότι φαίνεται είναι κυρίως άποψη του ίδιου του Gross αφού έχουν βασικές ομοιότητες με αυτά των εταιριών που, όπως προανέφερα, ήταν βασικό στέλεχος και στην εμφάνιση και στη σχεδίαση αλλά και στην άποψη ότι  δεν είναι απαραίτητο το υψηλό κόστος στην επίτευξη υψηλής ποιότητας ήχου. Στην τελευταία του εταιρία, -την GoldenEar- συνοδεύεται από τον συνιδρυτή Don Givogue αλλά και τον αρχισχεδιαστή Bob Johnston. Το μοντέλο Triton Five όπου περνά από την ιστοσελίδα μας, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της φιλοσοφίας και των τριών…

Από τι αποτελείται…

golden-ear-TOP-side-triton-5-review.

Το Triton Five είναι ένα μικρομεσαίου μεγέθους ηχείο δαπέδου, που διαθέτει τρία μεγάφωνα στην πρόσοψη και τέσσερις παθητικούς ακτινοβολητές στο πλάι. Πιο συγκεκριμένα το τουίτερ (High Velocity Folded Ribbon (HVFR)) αποτελεί μια έκδοση του γνωστής τεχνολογίας Heil Air Motion Transformer (AMT) που χαρακτηρίζεται από πολύ χαμηλές παραμορφώσεις και μεγάλες ταχύτητες άρα εκλεπτυσμένο, ραφινάτο ήχο στην υψηλή περιοχή. Τα μεσοχαμηλά (σε διάταξη D’Appolito Array ΜΤΜ) αποδίδονται από δύο γούφερ με συνθετικούς κώνους, διαμέτρου 6 ιντσών, με μεγάλη διαδρομή και με χυτοπρεσσαριστό σασί, ενώ οι τέσσερις παθητικοί ακτινοβολητές, που βρίσκονται χαμηλά και στο πλάι (και στις δύο πλευρές) φέρουν επίπεδες μεμβράνες και φορτίζουν το ηχείο στα μπάσα.

Το ηχείο έχει διαστάσεις 1124 x 168-206 (εμπρός-πίσω) x 314 χιλιοστά (ΥΠΒ), διαθέτει βάση στην οποία βιδώνουν είτε ελαστικά πόδια είτε ακίδες (παρέχονται) και ένα σετ από μπόρνες. Το ηχείο περιβάλλεται ολόκληρο από ηχοπερατό ύφασμα που το καθιστά αρκετά ευχάριστο στο μάτι (και δεν αφαιρείται για τις ακροάσεις) αλλά αλλάζει αρκετά εύκολα όταν φθαρεί (και απ’ ότι έμαθα έχει και πολύ λογικό κόστος, για όσους έχουν γατάκια ή σκυλάκια το τελευταίο…). Η απόκριση συχνότητα που δηλώνει ο κατασκευαστής είναι 26Hz-35kHz, το καθαρό βάρος του ηχείου φτάνει τα 19 κιλά, έχει ευαισθησία 90dB/m, χαρακτηριστική αντίσταση 8Ω και αντοχή σε ισχύ μέχρι 400W. Τέλος το ηχείο διαθέτει ένα σετ ολομεταλλικές μπόρνες από επιχρυσωμένο ορείχαλκο που σφίγγουν με εξάγωνο κλειδί και δεν δέχεται δικαλωδίωση.

 

Εντυπώσεις ακροάσεων

Η δοκιμή των συγκεκριμένων ηχείων έγινε στο χώρο της Ελληνικής αντιπροσωπείας (Βιντεορυθμός ΑΕ) με συσκευές της Electrocompaniet (EMC-1 MkIV Reference CD player, ECI-5 MkII ολοκληρωμένος ενισχυτής), καλώδια της Chord (Signature XL ηχείων, Signature balanced στην αρχή και μετά το ανώτερης ποιότητας με εμφανή τα κέρδη στην τελική ηχητική ποιότητα SarumT balanced στο χαμηλό σήμα), φίλτρο ρεύματος Furman Elite – 10Ei με καλώδια ρεύματος και πάλι της Chord και τέλος rack της Quadraspire (SVT) με τα ειδικά αντικραδασμικά επίσης της Quadraspire Q PLUS Advanced κάτω από το CD player και τα Q PLUS Reference κάτω από τον ενισχυτή. Η προσθήκη των ειδικών αντικραδασμικών και στις δύο συσκευές έδωσε σημαντική βελτίωση στο συνολικό ήχο του συστήματος κυρίως στους τομείς της καθαρότητας, της μεστότητας των σωμάτων των οργάνων, την ακόμη πιο ουδέτερη αλλά και πιο έντονη περιγραφή των ηχοχρωμάτων όπως και στην εστίαση. Τέλος, την πιο τρισδιάστατη τοποθέτηση των οργάνων στο χώρο της σκηνής ανάμεσα στα ηχεία την λάβαμε επίσης με την χρήση των αντικραδασμικών της Quadraspire σε άμεση σύγκριση με και χωρίς. Τα ηχεία είχαν βιδωμένες τις ελαστικές βάσεις τους, με το χρήστη να μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε αυτές και σε εκείνες με ακίδες και μετά από προσεκτική τοποθέτηση «κοιτούσαν» σχεδόν καταπρόσωπο τον ακροατή σχηματίζοντας ένα πρακτικά ισόπλευρο τρίγωνο.

videorythmos-theRACK-top2019

Ο ήχος του συστήματος στο συγκεκριμένο χώρο της αντιπροσωπείας στην αρχή είχε μικρή «νευρικότητα» κυρίως στη μεσοϋψηλή περιοχή που εξαλείφθηκε εντελώς μετά από την προσθήκη των επιπλέον αντικραδασμικών αλλά και της αλλαγής του καλωδίου χαμηλού σήματος, κάτι που δείχνει την χαρακτηριστική διαύγεια (ως συσκευή αναπαραγωγής και μετατροπής) των εν λόγω ηχείων. Καταλήξαμε, συζητώντας με τον κ.Θανάση Σμυρλή του Βιντεορυθμού, ότι αποτελεί ένα σημείο όπου ο χρήστης θα πρέπει να προσέξει και που συνήθως δεν χαρακτηρίζει συνήθως σε τέτοιο βαθμό ηχεία αυτής της σχετικά χαμηλής κατηγορίας τιμής (καλό διότι έτσι ο ακροατής είναι σε θέση να πετύχει πολύ υψηλά -όπως αποδείχθηκε- επίπεδα ποιότητας αναπαραγωγής, αλλά και δίκοπο μαχαίρι αν τελικά δεν διαθέτει συσκευές πραγματικά υψηλών προδιαγραφών ώστε να τους δώσει την ποιότητα του σήματος που τους αξίζει).

Επίσης τα ηχεία απείχαν περίπου 1 μέτρο, ίσως και λιγότερο από τον μπροστινό τοίχο, χωρίς να παρουσιάζουν κάποιο ίχνος υποελέγχου ή υπερβολής στην ποσότητα των χαμηλών συχνοτήτων κάτι που και πάλι μετά από συζήτηση με τον κ.Σμυρλή αποτελεί χαρακτηριστικό τους. Μάλιστα μου τονίστηκε ότι σε αντίθεση με άλλα:  όσο πιο κοντά στον μπροστινό τοίχο τα μετακινήσει κανείς, το μπάσο τους αντί να γιγαντωθεί θα μαζέψει. Κάτι ασυνήθιστο για ηχείο αλλά τελικά πολύ βολικό για το χρήστη ανάλογα με τις συνθήκες του εκάστοτε δωματίου.

Τι «άκουσα» λοιπόν από το GoldenEar Triton Five και το συνοδό σύστημα στο συγκεκριμένο χώρο ακρόασης; Κάτι πολύ ιδαίτερο για την κατηγορία τιμής (περίπου 2.500 ευρώ) που ανήκει το ηχείο, κυρίως γιατί αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει κατά βάση ηχεία που ναι μεν έχουν ποιοτικό ήχο αλλά υποφέρουν επίσης από κάποια προβλήματα (ένα, δύο ή και παραπάνω κάποιες φορές) όπου όταν τα εντοπίσεις αποτελούν αιτία «διαζυγίου» αφού είναι τόσο …έντονα που δεν μπορείς, πλέον, να τα παραβλέψεις. Στην προκειμένη περίπτωση τα πρίμα ήταν ιδιαίτερα ξεκούραστα, πολύ περιγραφικά (όσο δεν ανέβαζα πολύ μεγάλες εντάσεις ώστε το δωμάτιο με το χαρακτήρα του να «μπει» στην εξίσωση), ιδιαίτερα ραφινάτα και γρήγορα αλλά με άψογη απόσβεση. Οι μεσαίες συχνότητες ήταν επίσης πολύ ξεκούραστες, διάφανες, πολύ δυναμικές και ρυθμικές, φυσικές σε χροιά και πειστικές στο ότι περιγράφουν: ακριβώς αυτό που τους δίνεις και είναι γραμμένο στο δίσκο. Τα μπάσα ήταν επαρκή σε ποσότητα, ταχύτατα, με σχεδόν άριστο ρυθμό και δυναμική ικανότητα που μου θύμισε πολύ πιο ακριβές υλοποιήσεις, με ικανή έκταση, όγκο και σχεδόν άψογο έλεγχο στη θέση ακρόασης. Συνολικά το ηχείο ακούστηκε πολύ «δεμένο» χωρίς να μπορέσω να διακρίνω στη θέση ακρόασης κάποια ανομοιογένεια ή ασυνέχεια στο φάσμα.

triton-side-top-video

Τι μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση πέρα από τα παραπάνω που ήδη με εντυπωσίασαν, καθώς είναι πιο ‘πάνω’ από αυτά που προσφέρει η συγκεκριμένη κατηγορία τιμής; Πρώτα απ’ όλα η δυνατότητα του συστήματος να «γεμίζει» άνετα το χώρο (γύρω στα 50 τ.μ.) και να στήνει μεγάλες εικόνες με άψογη περιγραφή της θέσης των ερμηνευτών ακόμη και σε αποστάσεις άνω από τα 4 μέτρα από τα ηχεία!! Επίσης εντυπωσιακός και ασυνήθιστος για την κατηγορία τιμής ήταν ο ασυμπίεστος χαρακτήρας των ηχείων ακόμη και όταν οι εντάσεις ανέβαιναν πολύ πιο πάνω από το φυσιολογικό. Και τέλος η ομαλή, διαυγής και εκλεπτυσμένη ηχητική τους συμπεριφορά, κάτι επίσης χαρακτηριστικό των «ώριμων» και προσεκτικά μελετημένων σχεδιάσεων που κρύβουν μέσα τους τη σιγουριά ικανών σχεδιαστών.


Συμπέρασμα

 

Το GoldenEar Triton Five είναι ένα ηχείο που έχει να αντιμετωπίσει ουσιαστικές δυσκολίες στη σημερινή αγορά όπου είναι γεμάτη κλισέ που μπορεί να επηρεάσουν τους υποψήφιους αγοραστές. Το θεωρώ και πιο ομαλό τονικά, και πιο ουδέτερο και πιο διάφανο από τον άμεσο (τιμολογιακά) ανταγωνισμό του, οπότε απαιτεί προσεγμένο ταίριασμα με αντίστοιχης ποιότητας (και μάλλον ανώτερης κατηγορίας τιμής) ηλεκτρονικά για να αποδώσει τα μέγιστα. Κοστίζει πολύ λιγότερα απ’ όσα αποδίδει και έχει εμφάνιση που σε κάποιους μπορεί να μην αρέσει (το ύφασμα όμως επιτρέπει στον κατασκευαστή να πετύχει πολύ πιο ανταγωνιστικό κόστος σε σχέση με κάποιο ξύλινο πχ. φινίρισμα). Αν όμως είστε από εκείνους που ψάχνουν κάτι που θα τους χαρίσει μια πολύ πετυχημένη και ουδέτερη άποψη μουσικού νιρβάνα με πολύ πιο προσιτό κόστος απ’ όσο έχουμε συνηθίσει και σε συνδυασμό με μεγάλη ευκολία τοποθέτησης τότε μάλλον το Triton Five αποτελεί μια από τις προτάσεις που δεν μπορείτε να αγνοήσετε. Συστήνεται ανεπιφύλακτα!


GoldenEar Triton Five: Ηχείο δαπέδου με μεγάφωνα 1x τουίτερ HVFR, 2x μιντ/γούφερ 6 ιντσών (σε διάταξη D’Appolito), 4x παθητικοί ακτινοβολητές, επίπεδοι, 8 ιντσών, πλευρικά & χαμηλά τοποθετημένοι. Απόκριση συχνότητας:              26Hz-35kHz, ευαισθησία: 90dBSPL, ονομαστική αντίσταση: 8Ω., συνιστώμενος ενισχυτής: 15-400W. Διαστάσεις: 1124×168-206×320 (mm, ΥΒΠ). Βάρος: 19κιλά. Τιμή: €2690


goldenear-triton-5-close-up-3-1500x1000

Αντιπροσωπία – Ακροάσεις:

videorythm

Videorythmos SA

<Videorythmos SA official site>

Βιντεορυθμός Α.Ε., τηλ.: 210-642.3000


advertisers-banners-bar


 

ΗΧΟΔΟΜΗ


 

Golden Acoustics


Exclusive Audio


Fruit Of The Tube


A+ Audio


aktyna-banner-inside

AKTYNA


TAD-banner-1

TAD speakers – Technical Audio Devices Labs Inc.


Chameleon Audio


telluriumQ-1180X180-banner

Tellurium Q Cables


large_vicoustic-VIP-projecting

Projecting And Sounding Art


ΗΧΟΕΠΙΛΟΓΗ


Videorythmos


About HiEndNews

Hxoepilogi VIP 2 new
x

Check Also

September Suggestions: 10 best of the best Integrated Amplifiers. (έως 3500 €)

—————————- 10 best of the best Integrated Amplifiers suggestions from hiendnews.gr team 2018-2019 _______________________________________ Cambridge ...

AURALiC Vega G2 DAC / Streamer

Videorythmos Chameleon Audio Golden Acoustics Exclusive Audio AURALiC Vega G2 DAC/Streamer Review A digital winner ...

Audio Solutions Figaro XL Speakers [English]

Videorythmos Chameleon Audio Golden Acoustics Exclusive Audio   ΗΧΟΔΟΜΗ   Audio Solutions Figaro XL Speakers ...