High Interest

Audio Solutions Figaro XL Speakers


advertisers-banners-bar




aktyna-banner-inside

AKTYNA


telluriumQ-1180X180-banner

Tellurium Q Cables


large_vicoustic-VIP-projecting






 

 


Audio Solutions Figaro XL Speakers

The Floor-standing Giants review !

20190318_121740

 


by Thanasis Moraitis

Μια μεγάλη ανατροπή!

«Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο ηχείο»… ήταν το πρώτο μου σχόλιο όταν πρωτοαντίκρυσα το Figaro XL της λιθουανικής Audio Solutions. Εμ βέβαια, με διαστάσεις 1748mm x 356mm x 618mm (ΥΠΒ), το συγκεκριμένο ηχείο, μαζί με τα πόδια του με ξεπερνά στο ύψος ενώ από το πλάι έχει σχεδόν ίδιο όγκο με το ψυγείο μου!  Παρόλο όμως τον όγκο και το πολύ μεγάλο μέγεθός του, από εμπρός δείχνει (από μια σχετική απόσταση πάντα) σχεδόν βολικό και όχι τόσο «απειλητικό»…

Γύριζα λοιπόν γύρω-γύρω από το Figaro XL για να το «χωνέψω» απ’ όλες τις πλευρές και να εμπεδώσω το εντυπωσιακό του μέγεθος σα μικρό παιδί που οι γονείς του του έκαναν το καλύτερο δώρο και σιγά σιγά άρχισα να προσέχω μικρολεπτομέρειες που όμως είναι, για την τελική ηχητική του απόδοση, εξαιρετικά σημαντικές. Όπως για παράδειγμα τις μπόρνες των ηχείων (αυθεντικές WBT NextGen, ένα ζευγάρι) καθώς η εταιρία συγκεκριμένα επισημαίνει όχι μόνο τη σημασία της υψηλής ποιότητας κατασκευής του συγκεκριμένου κομματιού αλλά και τη σημασία της ύπαρξης κορυφαίας ποιότητας ηλεκτρικής σύνδεσης στο συγκεκριμένο σημείο για την επίτευξη κορυφαίας ποιότητας ήχου (η επιλογή της Audio Solutions για υψηλής ποιότητας υλικά σε όλα τα σημεία των ηχείων της σειράς Figaro –περισσότερα γι’ αυτά παρακάτω- δείχνει την δέσμευσή της να κατασκευάσει κάτι που αποδίδει πολύ παραπάνω απ’ όσο θεωρούμε φυσιολογικό στην κατηγορία τιμής τους). Και δεν είναι μόνο αυτό που παρατήρησα.

Τα μεγάφωνα που χρησιμοποιεί η εταιρία σε όλα της τα μοντέλα είναι κατασκευής της SB Acoustics, μιας σχετικά νέας εταιρίας που συνδυάζει κορυφαίους ευρωπαίους μηχανικούς (πολύχρονης πείρας σε γνωστή ευρωπαϊκή εταιρία κατασκευής μεγαφώνων με εντυπωσιακές περγαμηνές) με την χαμηλότερου κόστους (αλλά εξ ίσου υψηλής ποιότητας) κατασκευής που εξασφαλίζει η παραγωγή των μονάδων στην Ινδονησία, αφού εκεί βρήκαν τον συνδυασμό υψηλής ποιότητας, αξιοπιστίας και χαμηλού κόστους. Μάλιστα στη συγκεκριμένη σειρά (Figaro) χρησιμοποιούνται custom μονάδες της SB Acoustics που συνδυάζουν εξαιρετικής ακαμψίας κώνους (πολύ υψηλότερης από αυτής των μονάδων που χρησιμοποιεί ο ανταγωνισμός στη συγκεκριμένη κατηγορία τιμής) αλλά και τουίτερ με ειδικής κατασκευής σασί και ειδικά διαμορφωμένες προσόψεις ώστε ο ήχος που προκύπτει από αυτά να είναι μεν λεπτομερής και δυναμικός αλλά ταυτόχρονα ιδιαίτερα ομαλός και φυσικός.

figaroXL-review-side-right-audiosolutionsΓύριζα λοιπόν γύρω-γύρω από το ηχείο και οι επόμενες λέξεις που βγήκαν από το στόμα μου ήταν «και πόσο ζυγίζει το καθένα;» με την απάντηση το αντιπρόσωπου να είναι «105 κιλά», κάτι που μου φάνηκε μάλλον λίγο για τον όγκο του ηχείου αλλά και για τον μεγάλο αριθμό μεγαφώνων που περιέχει (συνολικά επτά ανά ηχείο, με τέσσερα γούφερ κώνου των 8 ιντσών, δύο μιντρέϊντζ, επίσης κώνου, των 6 ιντσών και ένα τουίτερ θόλου 1 ίντσας). Κι όμως εξ αιτίας μιας πολύ πρωτοποριακής μεθόδου κατασκευής του η Audio Solutions έχει καταφέρει να κατασκευάσει με τέτοιο τρόπο αυτή τη νέα σειρά των ηχείων με κορυφαία ακαμψία και σημαντική μείωση των κραδασμών (δευτερευόντων ταλαντώσεων άρα χρωματισμών) που αν ήταν κατασκευασμένα με την κλασσική μέθοδο (και τόσο άκαμπτα) θα ζύγιζαν 50-70% περισσότερο. Κι αυτό θα ανέβαζε με τη σειρά του το κόστος κατασκευής ανάλογα. Η μέθοδος αυτή ονομάζεται Self-Locking και προσφέρει ίδιου βαθμού ακαμψία στην καμπίνα με αυτή που προσφέρει μια μονοκόματη κατασκευή, η οποία βεβαίως είναι πολύ πιο ακριβή. Ο τρόπος αυτός όμως πέρα από τα οφέλη της πιο αχρωμάτιστης καμπίνας (στο οποίο συνεισφέρουν και οι μη παράλληλες πλευρές της καμπίνας) βοηθά στη μείωση του βάρους του ηχείου σε πολύ μεγάλο ποσοστό (άρα και μείωση σε ποσότητα υλικού, άρα σε περαιτέρω μείωση του κόστους κατασκευής) ενώ ταυτόχρονα μειώνει σημαντικά και τον χρόνο συναρμολόγησης, που κι αυτό μειώνει σημαντικά το κόστος. Λες και στην Audio Solutions βάλθηκαν να ανατρέψουν όλα όσα γνωρίζαμε για την κατασκευή αλλά και το τελικό της τιμής των ηχείων. Κι απ’ ότι φαίνεται είναι σε πολύ καλό δρόμο…

Τη μείωση όμως του κόστους χωρίς απώλειες στη συνολική αισθητική προσέγγιση είχαν στο νου τους όταν επέλεξαν να παρουσιάσουν και τα χρώματα και τα είδη των επενδύσεων των ηχείων της σειράς Figaro. Και ναι μεν δεν προσφέρουν πλήρη κάλυψη των ηχείων με ξύλινη επένδυση αλλά προσφέρουν τέτοια ποικιλία στους χρωματισμούς (με στόχο κυρίως την πιο νέα γενιά και τον μοντέρνο τρόπο διακόσμησης) που δεν βλέπω κάποιον, ακόμη και πιο συντηρητικούς, να διαμαρτύρονται, δικαιολογημένα πάντα, για την εμφάνισή τους. Μάλιστα αν κανείς λάβει υπ’ όψιν του και τις δύο επιλογές που έχει ο χρήστης ως προς τις σίτες από τη μια ή τα καλύμματα που μεν αφήνουν γυμνά τα μεγάφωνα αλλά φροντίζουν να δημιουργήσουν το κατάλληλο περιβάλλον (ελαχιστοποιώντας της περιθλάσεις) γύρω από αυτά, τότε είναι σίγουρο ότι κανείς δεν θα μείνει δυσαρεστημένος από την εμφάνισή τους.

Αλλά ένα ηχείο δεν είναι μόνο ποιοτικά μεγάφωνα, κορυφαίας ακαμψίας καμπίνες και πολυτελείς μπόρνες, είναι και φίλτρα διαχωρισμού των συχνοτικών περιοχών. Κι εδώ πάλι η Audio Solutions έχει κάνει την υπέρβαση αφού όχι μόνο χρησιμοποιεί ποιοτικά υλικά (ψημένα πηνία, πυκνωτές φιλμ πολύ χαμηλών ανοχών) που άλλες πολύ πιο …«σικ» εταιρίες χρησιμοποιούν σε σαφώς πιο ακριβά μοντέλα τους, αλλά τα ενσωματώνει με τέτοιο τρόπο που εξασφαλίζει πολύ χαμηλούς χρωματισμούς (εξ αιτίας π.χ. μικροφωνισμών λόγω των κραδασμών εντός του ηχείου), ασυνήθιστα καλό για την κατηγορία «δέσιμο» μεταξύ των μεγαφώνων και πολύ χαμηλές παραμορφώσεις. Μάλιστα η εταιρία αναφέρει ότι χρησιμοποιεί στη συγκεκριμένη σειρά στα κροσόβερ πλακέτες με πολύ παχιές διαδρομές που εξασφαλίζουν σχεδόν άψογο ταίριασμα χωρίς ιδιαίτερα χρονοβόρα προσπάθεια (επιπλέον μετρήσεις, μικρορυθμίσεις) κάτι που μειώνει κι άλλο το κόστος.

figaroXl-review1

Chameleon Audio Greece Auditioning Room: Canary Audio USA, Audio Solutions Figaro XL speakers, Origin Live Turntable, TelluriumQ Cables, Metrum Acoustics DACs.

Όλα λοιπόν δείχνουν ότι ο στόχος της Audio Solutions για τη δημιουργία μια σειράς ηχείων που έχουν στόχο την ανατροπή των δεδομένων της αγοράς ως προς την προσφερόμενη ποιότητα κατασκευής τους σε σχέση με την τιμή τους έχει επιτευχθεί. Αλλά όλοι μας γνωρίζουμε ότι η κοινότητα δεν ζητάει μόνο κάτι προσιτό, ζητάει και κάτι που θα αποδίδει κορυφαίας ποιότητας ήχο. Για διαβάστε παρακάτω…

 

Μεγάλος αλλά και πολύ φυσικός ήχος…

Όπως καταλαβαίνετε λόγω μεγέθους και βάρους τα ηχεία από τη μια δεν μπορούσαν να μετακινηθούν στο χώρο μου και από την άλλη και να γινόταν δεν χωρούσαν καθώς το δωμάτιο ακρόασής μου είναι μόλις κάτω από 25 τετραγωνικά μέτρα και το Figaro XL σίγουρα απαιτεί για να αναδείξει τις ικανότητές του μεγαλύτερους έως πολύ μεγαλύτερους χώρους. Πέρα από αυτό όλα εξελίχθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τι εννοώ;

Πρώτα απ’ όλα ας ξεκινήσουμε με το σύστημα ακρόασης. Ως πηγή χρησιμοποιήθηκε το ζευγάρι της Metrum Acoustics Onyx I2S & Ampre (Roon end point) με αρχεία που είχα φέρει επιτόπου με USB στικάκι. O προενισχυτής ήταν κυρίως o πολύ καλός Canary Audio C800MkII με δύο σασί μαζί με τους δύο εντυπωσιακούς μονομπλόκ τελικούς ενισχυτές M350 (Class A  50W) με τέσσερις 300Β στο κανάλι, ενώ χρησιμοποιήθηκαν και ενισχυτικά της Hungary Audio αλλά και ψηφιακός τελικός, καθώς έτσι είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω με επιτυχία το βαθμό διαφάνειας και αποκάλυψης του χαρακτήρα των διαφορετικών ηλεκτρονικών από τα εν λόγω ηχεία. Τα καλώδια ρεύματος ήταν τα Tellurium Q Silver power / Tellurium Q Βlack Power, τα χαμηλού σήματος τα  Tellurium Q Silver Diamond / Black Diamond, τα των ηχείων τα Tellurium Q Silver Diamond και αυτό για τη μεταφορά του σήματος I2S το Tellurium Q Silver Diamond. Φυσικά το ρακ ήταν της Chameleon Audio. Δεν χρησιμοποιήθηκαν κάποια φίλτρα ρεύματος αυτή τη φορά κάτι που με βάση την εμπειρία μου θα ανέβαζε κι άλλο τον πήχη.

Η απόσταση ακρόασης ήταν στα 4 περίπου μέτρα καθώς εκεί στο συγκεκριμένο χώρο του αντιπρόσωπου η απόδοση των χαμηλών συχνοτήτων ήταν η πιο σωστή και από απόψεως έκτασης αλλά και ελέγχου και ταχύτητας ενώ και οι μεσαίες συχνότητες αποδίδονταν με την κατάλληλη φυσικότητα. Μη με παρεξηγήσετε, το «δέσιμο» των μεγαφώνων ακόμη και πολύ κοντά στο ηχείο (1,5 μέτρα) ήταν εντυπωσιακά σωστό και αποτελεσματικό (ακρόαση σε χαμηλές στάθμες).

figaroXL-Review-side1Το Figaro XL είναι ένα πολύ, πολύ καλό ηχείο που θεωρώ ότι κυριολεκτικά διαλύει τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των 10.000 ευρώ και ως προς την ποσότητα αλλά και την ποιότητα του ήχου. Πιο συγκεκριμένα το ηχείο είναι ικανό να αποδώσει με την ίδια πολύ υψηλή πιστότητα (όσο του επιτρέπει ο χώρος που στεγαζόταν και που για τα γούστα μου ήταν πιο απορροφητικός σε κάποιες συχνοτικές περιοχές και πιο ζωντανός σε κάποιες άλλες) όλες σχεδόν τις ακουστές συχνότητες με πολύ χαμηλές παραμορφώσεις.

Μικρά σύνολα, σόλο όργανα αλλά και μεγάλες ορχήστρες χωρίς την παραμικρή συμπίεση (αν ο ενισχυτής φυσικά μπορεί να δώσει την απαραίτητη ισχύ, που στην προκειμένη περίπτωση δεν χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα μεγάλη καθώς το ηχείο έχει ευαισθησία 92dB/W/m και είναι εμπέδησης 8Ω. Επίσης λόγω μεγέθους και ποσότητας των γούφερ ο χώρος σε υψηλές στάθμες αρκετές φορές (όταν το απαιτούσε το πρόγραμμα ή ήθελα να ξεδώσω) έφτανε στα όριά του (αυτό φυσικά δεν είναι πρόβλημα του ηχείου αλλά του δωματίου, αν έχετε χώρους που δεν μπορούν να «αντέξουν» ένα τόσο μεγάλο ηχείο, δείτε σοβαρά και τα πιο μικρά σε μέγεθος μοντέλα, αξίζουν την προσοχή σας) με αποτέλεσμα να μην μπορώ να ευχαριστηθώ όπως έπρεπε τις αρετές του ηχείου σε αυτό τον τομέα. Παρόλα αυτά το αποτέλεσμα ήταν ασυνήθιστα διασκεδαστικό!

Η τονική ισορροπία του ηχείου ήταν σχεδόν άψογη, αποτέλεσμα της υψηλής ποιότητα των μεγαφώνων, των stealth καλυμμάτων αλλά και της ακαμψίας της καμπίνας. Η δυνατότητα του ηχείου να διαχωρίζει και να «στήνει» τους ήχους του κάθε οργάνου στο χώρο συχνοτικά (και αρμονικά) είναι πολύ υψηλή και θα ευχαριστήσει ακόμη και πολύ απαιτητικούς ακροατές. Διαθέτει μια εντυπωσιακή (ειδικά αν αναλογιστεί κανείς το μέγεθός του) αρμονική ευελιξία που συναντάμε συνήθως σε τόσο ή και πιο ακριβά πολύ μικρότερου μεγέθους ηχεία, που όμως δεν μπορούν αν αποδώσουν τα φόρτε με την άνεση του XL. Μάλιστα οι δυνατότητες ανάδειξης των ηχοχρωματικών χαρισμάτων του κάθε διαφορετικού είδους ενισχυτικού που δοκίμασα είναι τέτοιες που σίγουρα αποτελούν ένα πολύ αποτελεσματικό εργαλείο για το ταίριασμά τους με τις απαιτήσεις του εκάστοτε έμπειρου και απαιτητικού ακροατή. Ναι λοιπόν, το συγκεκριμένο ηχείο είναι επαρκώς διάφανο παρόλο τον όγκο του (και ναι γνωρίζω ηχεία παρόμοιου όγκου που έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά, μόνο που έχουν πολλαπλάσιες χρηματικές απαιτήσεις.

Οι δυνατότητες ανάδειξης της δυναμικής περιοχής κάθε ηχογράφησης είναι άλλο ένα πολύ δυνατό σημείο του ηχείου (που όφειλε να είναι και λόγω όγκου, και λόγω ευαισθησίας και λόγω ποσότητας μετατροπέων, αλλά σ’ αυτή τη ζωή άλλο οφείλω κι άλλο τα καταφέρνω). Ανάλογα με το ενισχυτικό το ηχείο είτε «κτυπούσε» αλύπητα, είτε ακουγόταν πιο γήινο, είτε πιο ελαστικό, είτε πιο ‘πιστονικό’ είτε, είτε, είτε… Είναι τόσο διάφανο, άνετο και επαρκώς αχρωμάτιστο, μια σκέτη απόλαυση!

Αλλά και στον δύσκολο και ευαίσθητο τομέα της στερεοφωνικής εικόνας και της τρισδιάστατης απεικόνισης του εκάστοτε μουσικού συνόλου το Figaro XL τα πήγε περίφημα (πάντα σε σχέση με το χώρο ακρόασης καθώς οι χωρικές πληροφορίες είναι οι πιο ευαίσθητες να αλλοιωθούν ή και να χαθούν σε πιο κοινούς χώρους). Το μέγεθός του, συνήθως ένας παράγοντας που περιορίζει αυτό τον τομέα, δεν δείχνει να αποτελεί εμπόδιο στη δημιουργία αληθοφανών παρουσιάσεων, κάτι που ξανά επιβεβαιώνει την ιδιαίτερη προσοχή του κατασκευαστή στους τομείς της σχεδίασης του κροσόβερ, της επιλογής της γεωμετρίας της καμπίνας αλλά και των ειδικών καλυμάτων γύρω από τα μεγάφωνα.

figaroXL-review-end


Στόχος επετεύχθη…

Η προσπάθεια της Λιθουανικής εταιρίας είναι φανερό ότι θα -αν δεν έχει ήδη- φέρει σε πολύ δύσκολη θέση τον ανταγωνισμό. Η ποιότητα κατασκευής, όλα όσα κρύβονται μέσα σε ένα ηχείο και δεν φαίνονται αλλά έχουν σοβαρή επίπτωση στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα, έχουν στη συγκεκριμένη περίπτωση φτάσει στα όριά τους κι αυτό πιστέψτε με ακούγεται. Πρόκειται για ένα ανατρεπτικό (για τα δεδομένα της κατηγορίας) ηχείο, ένα ηχείο εξαιρετικά ανταγωνιστικό ακόμη και σε άμεση σύγκριση με ηχεία πολλαπλάσιου κόστους, που ότι το «ταΐσετε» θα σας το επιστρέψει και με το παραπάνω. Σας το συστήνω, λοιπόν, ανεπιφύλακτα αν ψάχνετε για ηχείο στη συγκεκριμένη κατηγορία ή και ακόμη πιο πάνω καθώς αποτελεί μια εξαιρετικά αποδοτική και συμφέρουσα πρόταση για κάθε είδους μουσικό γούστο, μια σχεδόν τέλεια λύση. Κάθε πότε συναντάτε κάτι τέτοιο, ε;


Audio Solutions Figaro XL

Ηχείο δαπέδου, τριών δρόμων, με μεγάφωνα 1x τουίτερ, 2x μιντ 6 ιντσών (σε διάταξη D’Appolito), 4x γούφερ 8 ιντσών.

Απόκριση συχνότητας: 25Hz-25kHz

Ευαισθησία: 92dBSPL/2,83V 1m

Ονομαστική αντίσταση: 8Ω

Συνιστώμενος ενισχυτής: έως 400Wrms

Μέγιστη ισχύς (απαραμόρφωτη): έως 800Wrms

Διαστάσεις: 1748×356×618 (mm, ΥΒΠ)

Βάρος: 105 κιλά έκαστο

Τιμή: 9.400€ με απλά χρώματα, 10.340€ με Xiralic & wood finish


Αντιπρόσωπος – Διάθεση:

chameleon-audio-karta-2018-

Chameleon Audio



advertisers-banners-bar


Golden Acoustics


ΗΧΟΕΠΙΛΟΓΗ


Exclusive Audio


 

ΗΧΟΔΟΜΗ

 



Videorythmos


Chameleon Audio


aktyna-banner-inside

AKTYNA


telluriumQ-1180X180-banner

Tellurium Q Cables


large_vicoustic-VIP-projecting

Projecting And Sounding Art

 

About HiEndNews

x

Check Also

RT-AUDIO R2R Multibit “Orpheus” Battery DAC [Review].

RT-AUDIO R2R Multibit “Orpheus” Battery DAC [Review] English Edition. RT-Audio Design from Bulgaria has developed ...

Epos ES-7N Bookshelf Speakers [Review].

Epos ES-7N Bookshelf Speakers [Review]. Το πιο καλόβολο και μαζί διάφανο ηχείο στα ‘κυβικά’ του ...

Cambridge Audio DacMagic 200M (DAC) [Review].

Cambridge Audio DacMagic 200M Ψηφιακός Μετατροπέας [Review]. Σταθερά στην πρώτη γραμμή των προσιτών & συνάμα ...