allnic l1500 viewtop REVIEWS

Allnic L1500 Line Stage Preamplifier Review


Αν σας ζητούσε κάποιος να απαριθμήσετε μια δεκάδα κορυφαίων high-end audio εταιρειών, είμαι σίγουρος ότι η συντριπτική πλειονότητα θα ήταν αμερικανικής προέλευσης, και δικαιωματικά άλλωστε, καθότι η όλη κουλτούρα του «ευαγούς» σπορ με το οποίο ασχολούμαστε αναπτύχθηκε και συντηρείται στο έπακρο πέραν του Ατλαντικού. Στον αντίποδα, υφίσταται ικανός αριθμός ευρωπαϊκών εταιρειών που κρατούν τη σημαία ψηλά για τη Γηραιά Ήπειρο, αλλά σε πιο περιορισμένη κλίμακα. Τέλος, εξ’ Άπω Ανατολής ορμώμενες και κυρίως από Ιαπωνία, υπάρχουν προτάσεις από μικρούς -με τοπική κυρίως παρουσία- κατασκευαστές και από τα παρακλάδια των γιγάντων της βιομηχανίας ηλεκτρονικών – περισσότερο ως ασκήσεις εφαρμοσμένης έρευνας και επιδείξεις ισχύος, καθώς δεν στερούνται ούτε χρήματος ούτε ανθρωπίνων πόρων.

.
Όμως, όπως το γαλατικό χωριό του Αστερίξ, υπάρχει ένας ακόμα θύλακας αντίστασης, που γεωγραφικά προσδιορίζεται στην Κορεατική Χερσόνησο κι έχει ως βασικό κίνητρο το μεράκι που πηγάζει από τον κινητήριο μοχλό όσων μικρών κατασκευαστών, κοινώς την αγάπη προς τη μουσική και την αληθοφανή αναπαραγωγή της. Μολονότι δεν έχουν κάνει ακόμη αισθητή την παρουσία τους στο παγκόσμιο στερέωμα, δεν στερούνται προτάσεων που είναι ικανές να αντιπαρατεθούν με τα στερεότυπα του χώρου. Μία εξ’ αυτών είναι η Allnic, που παράγει χειροποίητους προενισχυτές γραμμής και phono stages, όπως και τελικούς ενισχυτές με αποκλειστική χρήση λυχνιών στο κύκλωμα. Το δε όνομα προέρχεται από τη χρήση νικελίου στους μετασχηματιστές εξόδου, θεωρώντας η συμπεριφορά του υλικού αυτού ενδείκνυται για τη σωστή αναπαραγωγή της μουσικής.

 

Υπό αξιολόγηση είναι ο μεσαίος τη τάξει προενισχυτής γραμμής, ο L-1500, που καλείται να δώσει τα διαπιστευτήρια της εταιρείας και να κερδίσει την μάχη των εντυπώσεων, σε ένα δύσκολο κομμάτι της αγοράς που προσδιορίζεται ως μέσο high-end, βάσει κατηγορίας τιμής πάντοτε. Ας δούμε, λοιπόν, αν καταφέρνει να περάσει το μήνυμα και κατά πόσο αποτελεί αξιόπιστη εναλλακτική πρόταση απέναντι στον καταξιωμένο ανταγωνισμό.

l1500 alnictop

Η πρώτη οπτική επαφή κερδίζει τις εντυπώσεις, εφόσον πρόκειται για υλοποίηση κανονικών διαστάσεων – το ίχνος του δεν ξεφεύγει των τυποποιημένων διαστάσεων μιας μέσης συσκευής, που σημαίνει πρακτικά καλύτερη ενσωμάτωση ακόμα και σε περιορισμένους χώρους. Σηκώνοντάς τον για να τον τοποθετήσω στο rack του κυρίως συστήματος, εξεπλάγην θετικά από το βάρος του – καλή πρώτη ένδειξη για την ποιότητα κατασκευής και υλικών. Παρατηρώντας σε δεύτερο χρόνο την πρόσοψη, αυτή παρέχει πληροφόρηση για όλες τις λειτουργίες, με ξεχωριστό στοιχείο την παρουσία ενός φωτιζόμενου παράθυρου, όπου πιστοποιείται από τη θέση του δείκτη στη μέση της κλίμακας ότι όλα βαίνουν καλώς. Εάν αποκλίνει, επισημαίνεται δυσλειτουργία, οπότε αποταθείτε στην τεχνική υποστήριξη. Επάνω, υπάρχει σειρά λυχνιών ένδειξης για την έναυση, την επιλεγμένη πηγή και τη λειτουργία της συσκευής, με τους αντίστοιχους πιεστικούς διακόπτες ευθυγραμμισμένους καθέτως. Ο τελευταίος αναφέρεται στην πρόσκαιρη σίγαση (mute), με αντίστοιχη αλλαγή χρώματος στην ένδειξη της λειτουργίας. Στο τέλος, βρίσκεται ο περιστροφικός διακόπτης της εντάσεως, που λειτουργεί είτε χειροκίνητα, είτε μέσω τηλεχειρισμού (δυστυχώς με απαράδεκτο -για το προφίλ και ποιότητα κατασκευής του L-1500- πλαστικό τηλεχειριστήριο της Daewoo). Η πρόσοψη είναι από χοντρό φύλλο βουρτσισμένου αλουμινίου και η όλη κατασκευή της αποπνέει στιβαρότητα. Αντίστοιχης ποιότητας είναι και το κάλυμμα, με σαγρέ αίσθηση στην ηλεκτροστατική βαφή, εφαρμόζει δε άψογα.

 

allnic back12
Στο πίσω μέρος της συσκευής συναντάμε τις εισόδους, που είναι δύο ζεύγη ισορροπημένων και τρία μη ισορροπημένων, και τις εξόδους, που είναι δύο ζεύγη ισορροπημένων (η μία για εγγραφέα) και ένα ζεύγος μη ισορροπημένων. Η επιλογή μεταξύ ισορροπημένης ή μη εξόδου γίνεται με έτερο διακόπτη δύο θέσεων. Τώρα, τη χρησιμότητα της ισορροπημένης εξόδου για εγγραφέα μπορώ κάλλιστα να τη φανταστώ σε περιβάλλον επαγγελματικό, αλλά στην πράξη θα μπορούσε να απαλειφθεί χάριν μίας επιπλέον εισόδου – πιο χρήσιμη θα ήταν στους περισσότερους. Στη συνέχεια, έχουμε τον διακόπτη έναυσης και τον ρευματολήπτη IEC. Η ποιότητα των υλικών είναι εξαιρετική, συνεχίζοντας να κερδίζει τη μάχη των εντυπώσεων.

 

Allnic L1500 inside
Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα της τάξεως που επικρατεί είναι εξαιρετική. Όλα τα στοιχεία της συναρμολόγησης είναι άψογα, όπως, π.χ., η ποσότητα της κολλήσεως, τα καλώδια που είναι στο σωστό μήκος και περασμένα με τέτοιον τρόπο, ώστε και εύκολα προσβάσιμα να είναι, αλλά και να μην ενοχλούν, είτε στο μάτι είτε αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο επαφής με κάποιο ενεργό στοιχείο. Και όλα αυτά, ασχέτως του γεγονότος ότι πρόκειται για χειροποίητη κατασκευή. Καθότι χρησιμοποιεί λυχνίες ως ενεργά στοιχεία (NOS, Mullard & GE), το σετ αποτελείται από δύο D3a η το αντίστοιχό τους -E810F της Mullard στην περίπτωσή μας-, μία 7233 και μία 6485 της General Electric. Στην βάση έδρασης χρησιμοποιείται υλικό απόσβεσης Absorb GEL Tube Damper -με πατέντα της εταιρείας, παρακαλώ, προς αποφυγή μικροφωνισμών και των όποιων κραδασμών μπορούν να δημιουργήσουν πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία κατά τη διάρκεια της αναπαραγωγής. Τα δύο βασικά σημεία στο κύκλωμα είναι το ότι χρησιμοποιεί λυχνία τόσο στη σταθεροποίηση όσο και στην έξοδο, οπότε μιλάμε για μια «καθαρόαιμη» πρόταση. Βάσει των προδιαγραφών του κατασκευαστή, εξασφαλίζει έτσι καλύτερη τροφοδοσία στο κύκλωμα προενίσχυσης, τα απαραίτητα watts για να οδηγηθεί σωστά και να έχει απρόσκοπτη λειτουργία, καθώς επίσης εξαιρετικά εκτεταμένο φάσμα συχνοτήτων (16Hz~75kHz στα -3 db) και σωστή οδήγηση όποιου τελικού συνδεθεί μαζί του, σε συνδυασμό με χαμηλή χωρητικότητα εξόδου (150Ω). Η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία, κάτι που άλλωστε παρατηρήσαμε και στον εξωτερικό του «κόσμο».

.

 

Για προστασία του τελικού και των ηχείων, μετά την έναυση, περνάει για 40 δευτερόλεπτα σε σίγαση προτού ενεργοποιηθεί το στάδιο εξόδου για αποφυγή οποιασδήποτε παράπλευρης απώλειας σε περίπτωση αστοχίας υλικού. Ούτως η άλλως, αν υπάρχει πρόβλημα, το διαπιστώνει ο χρήστης παρατηρώντας το εξωτερικό «παράθυρο ορθής λειτουργίας», οπότε υπάρχει η δυνατότητα δευτερογενούς επέμβασης προς αποφυγή ζημιών.
Το ποτενσιόμετρο είναι υλοποίηση της εταιρείας, οδηγούμενο από μοτέρ-συμπλέκτη (εμβαπτισμένο σε λάδι) των γραναζιών που καθορίζουν το κέρδος. Οι λειτουργικές ανοχές, βάσει των όσων υποστηρίζει ο κατασκευαστής, είναι εξαιρετικές αφού δεν υπάρχει απόκλιση μεταξύ των δύο καναλιών.
Οι μετασχηματιστές είναι καλυμμένοι από μια εξωτερική θήκη στο χρώμα του καλύμματος, συμβάλλοντας ακόμα περισσότερο στην εξαιρετική εικόνα του εσωτερικού. Δεν αναφέρουν κάποιο στοιχείο επάνω, αλλά φαντάζομαι -αναλογιζόμενος την προσοχή στην λεπτομέρεια- ότι είναι κι αυτοί δημιουργία της εταιρείας ή τουλάχιστον ότι προέρχονται από τρίτο κατασκευαστή υπό την άμεση εποπτεία τους.
Αρκετά με την περιγραφή της συσκευής, που όσο απαραίτητη κι αν είναι, σίγουρα παρουσιάζει λιγότερο ενδιαφέρον από το διά ταύτα, κοινώς τα αποτελέσματα της ακρόασης. Οπότε, βήμα ταχύ προς την ουσία του θέματος.

.
_MG_1840

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

.
Ο L-1500 τοποθετήθηκε στα δύο συστήματα ακρόασης που χρησιμοποιώ, οδηγώντας -στο κυρίως- τον τελικό της Pass X 350.5 και -στο δευτερεύον- τα ενεργά ηχεία της Focal Solo6 Be. Ειδικά στη δεύτερη περίπτωση ανέδειξε την πληρότητα του συγκεκριμένου ηχείου, που, παρ’ ότι προέρχεται από τον επαγγελματικό χώρο, αποτελεί εξαιρετική πρόταση προκειμένου να υλοποιηθεί ένα οικονομικό, αλλά υψηλών απαιτήσεων, σύστημα ακρόασης. Αλλά, ας ακολουθήσουμε μια στοιχειώδη σειρά, ξεκινώντας από το κυρίως σύστημα.

Αφού τον άφησα να στρώσει, διότι του έλειπαν ώρες λειτουργίας, άρχισε η προσεκτική ακρόαση μετά τη δοκιμή καλωδίων διασύνδεσης (πάντα σε ισορροπημένη διασύνδεση). Το πρόγραμμα, ποικίλο, όπως πάντα (ενδεικτική λίστα θα βρείτε στη στήλη με τα υπόλοιπα στοιχεία των συστημάτων ακρόασης).
Κατ’ αρχάς, η γενική εντύπωση είναι ότι πρόκειται για συσκευή high-end που ξεπερνάει άνετα την κατηγορία τιμής της -μη σας πω ότι κοιτάζει στα ίσα πολύ ακριβότερες υλοποιήσεις. Τον χαρακτηρίζουν εξαιρετική διαφάνεια, άριστο δέσιμο των φάσματος συχνοτήτων και ιδιαίτερα ελκυστική ομοιογένεια, με απόλυτο έλεγχο και ενδοσκόπηση των δρώμενων επί της μουσικής σκηνής. Ο ήχος του είναι ιδιαίτερα δυναμικός -ξεφεύγει από τη γλυκύτητα και χαλαρότητα που χαρακτηρίζει τις περισσότερες «καθαρόαιμες» υλοποιήσεις λυχνιών, χωρίς όμως από την άλλη να απεμπολεί τη μουσικότητα και «ηρεμία» που συνήθως αποδίδουμε σε αυτές. Αποτυπώνει την παραμικρή λεπτομέρεια, με εξαιρετικό αέρα να περιβάλλει τους συντελεστές του κάθε κομματιού. Η δε επί σκηνής τοποθέτησή τους θυμίζει την τελετή ενάρξεως των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου, όπου χιλιάδες εθελοντές, απόλυτα συγχρονισμένοι, προσέφεραν μεγαλειώδες θέαμα – ακρίβεια αθέατου δορυφόρου παρακολούθησης, θα τολμούσα να πω. Δεν επεμβαίνει στο αποτέλεσμα, απλώς αναπαράγει την προσπάθεια. Και όλα αυτά με μια συμπεριφορά δυναμική, που είναι ελκυστική και προσδίδει τρισδιάστατη αίσθηση. Τα δυναμικά, όπως αντιλαμβάνεστε, έχουν την τιμητική τους, ειδικά στις εναλλαγές τους. Δεν υπάρχουν «ουρές» στην απόσβεση των χαμηλών συχνοτήτων – πρόβλημα που παρουσιάζεται στις περισσότερες υλοποιήσεις λυχνιών προς πριμοδότηση της μεσαίας περιοχής. Η υγρότητα των φωνών είναι κορυφαία, όπως επίσης και των δύσκολων πνευστών οργάνων. Ο αέρας στις υψηλές είναι δεδομένος, αφήνοντας τη μουσική να αναπνεύσει. Η σωστή απόδοση της μεσαίας, σε συνδυασμό με την έκταση των χαμηλών, προσδίδει έναν εξαιρετικό ρυθμό, βοηθώντας στην αποτύπωση ενός αληθοφανούς αποτελέσματος. Η σκηνή αποδίδεται -αναλόγως της ηχογράφησης- άριστα (σε αυτό βοήθησαν εξαιρετικά τα Kharma που διακρίνονται σε αυτόν τον τομέα, ενώ στον ίδιο τομέα τα Focal βοηθήθηκαν από τον προενισχυτή στο να δείξουν τις αρετές τους). Αυτή καταλαμβάνει το νοητό επίπεδο που ορίζεται μεταξύ των δύο ηχείων, σε απόσταση ανάλογη της μπροστινής πεντάδας σειρών στο Μέγαρο Μουσικής. Χαρακτηρίζεται, δε από αμεσότητα, με παράλληλη διαστρωμάτωση των συντελεστών στα αυτιά του ακροατή.

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικό ήταν το αποτέλεσμα σε πρόγραμμα υψηλής ανάλυσης (κυρίως της Linn Records) μέσω του Benchmark DAC1 USB (του μοναδικού μετατροπέα στη διάθεσή μου που να δέχεται σήμα 24/96 μέσω USB από τον υπολογιστή), όπως επίσης και στα διάφορα SACDs που αναπαρήγαγα μέσω του Emm Labs CDSA SE. Σαφώς το υλικό αυτό αποτελεί την εξέλιξη των πραγμάτων, όπως έδειξε το αποτέλεσμα. Σίγουρα το βινύλιο, ειδικά μέσω των κορυφαίων υλοποιήσεων αναπαραγωγής του, ανθίσταται με το κεφάλι ψηλά, αλλά σε θέματα ευκολίας χρήσεως, διαχείρισης υλικού και αποθήκευσης το HD υλικό είναι μονόδρομος, καθώς δεν διαθέτουμε όλοι απεριόριστο χώρο για το χόμπι μας. Σε συνδυασμό με τη διαρκώς βελτιούμενη προσφορά λογισμικού και ποιότητα των ηχογραφήσεων σε επίπεδο studio master, προβλέπω να καταλήγουμε όλοι εκεί οσονούπω.

Όπως προανέφερα στην εισαγωγή της ενότητας, όταν συνέδεσα τον L-1500 στο δευτερεύον σύστημα, μπόρεσα να αξιολόγησω πλήρως τα δύο συστατικά που το απαρτίζουν: τα Focal Solo6 και τον μετατροπέα της Grace Design m902. Ως προς τα ηχεία, ανέδειξε την εξαιρετική τους ανάλυση και διαφάνεια στις μεσοϋψηλές, σε συνδυασμό με τον εξαιρετικό όγκο και μέτωπο στις χαμηλές συχνότητες, οδηγώντας τα παράλληλα πολύ σωστά λόγω του υψηλού του κέρδους. Ως προς τον μετατροπέα, αποφορτίζοντας τον από το έργο της προενίσχυσης που επιτελεί παράλληλα με τη μετατροπή των bits, πιστοποίησε την κορυφαία κλάση του, αναδεικνύοντας τη μουσικότητα και ακρίβειά του. Αν δεν ήξερα τις καταβολές του, θα τον χαρακτήριζα καθαρά high-end υλοποίηση.
Μερικές συμβουλές, μόνον, για την ομαλή λειτουργία του: 1) όπως υποδεικνύει και ο κατασκευαστής απαιτείται καλός αερισμός λόγω της θερμότητας που αναπτύσσουν οι λυχνίες (μολονότι δεν παρατήρησα ανησυχητικές θερμοκρασίες καθ’ όλη τη δοκιμή), 2) χρησιμοποιείτε καλά αποσβεστικά στήριξης (είχα εξαιρετικά αποτελέσματα με τα Daruma), 3) ένα καλό καλώδιο ρεύματος πάντα βοηθάει (δούλεψε οριακά καλύτερα με το Kimber PK-14) και, τέλος, 4) επιλέξτε ένα καλό και ουδέτερο balanced interconnect – εφόσον το επιτρέπει το σύστημά σας (πολύ καλή και οικονομικότατη επιλογή είναι το Empirical Design Inter 422X).

Νομίζω ότι έχουν κάθε λόγο να ανησυχούν οι καθιερωμένοι κατασκευαστές, γεγονός για το οποίο ενδεχομένως σάς υποψίασα στην εισαγωγή, με αυτό το μικρό εξ’ Άπω Ανατολής «διαμάντι». Άριστα υλοποιημένος, ο L-1500 κοιτάζει στα μάτια πολύ ακριβότερες συσκευές, τρίζοντάς τους τα δόντια. Μολονότι υπολείπεται «βαρύτητας» στο όνομα, οι υποψιασμένοι καλό θα είναι να τον εντάξουν στις πιθανές επιλογές τους. Θα εκπλαγούν ευχάριστα και ίσως αμφισβητήσουν διάφορα «στερεότυπα» που χρόνια τώρα στηρίζονται στην προβολή τους μέσω του καλού δικτύου δημοσίων σχέσεων. Αν δε ψάξετε στο Internet, θα καταλάβετε ότι ήδη δημιουργεί όνομα. Σε συνδυασμό, δε, με την… προσιτή τιμή του, μπορεί να αποτελέσει την καρδιά ενός συστήματος αξιώσεων. Highly recommended!

Δυναμικό Εύρος
Τονικότητα / Χροιές
Ανάλυση / Λεπτομέρεια
Έκταση / Έλεγχος
Σκηνικές Διαστάσεις
Ποιότητα κατασκευής
Final Thoughts

Με κόστος κοντά στα 5.000,-€ τα βάζει με πολύ ικανούς και "κοντινούς" σε ζητούμενο τιμής αντιπάλους, όπως οι πρόσφατοι προενισχυτές λυχνίας της Conrad Johnson ΕΤ-3 Special Edition και Audio Research LS17-SE. Πολύ δυνατοί αντίπαλοι. Παραδέχεται από τα πρώτα λεπτά πως διαθέτει μια ηχητική υπογραφή που δεν του επιτρέπει να καταταγεί στην πιο ουδέτερη σχολή λαμπάτων (άλλωστε πόσοι είναι αυτοί οι προενισχυτές;).Κάτι τέτοιο εδώ μάλλον... επιδιώκεται, ώστε να επιβραβεύσει τον ακροατή με ώρες μουσικής χωρίς γκρίνιες και σκληράδες. Πρόκειται για το εισαγωγικό μοντέλο της εταιρίας και αφήνει χώρο για ανώτερες χροιές και ακόμη μεγαλύτερες συγκινήσεις στους πολύ ακριβότερους L3000 & L5000.

Overall Score 4.2